Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2004
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    817

    Standaard Welke 12 string akoestische gitaar?

    Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede 12-string die gewoon dient om af en toe op te tokkelen.

    Nieuw vind ik Richwood~150€
    Tweedehands vind ik merken zoals:

    -Eko
    -Fender
    -Epihone
    -Fenix
    -Ibanez
    -...

    Iemand een tip naar welk merk ik best kan zoeken?

    Aangezien ze al te vinden zijn vanaf ca.200€ ben ik ook niet van plan meer als 400€ uit te geven
    Fender Stratocaster '60 Relic -Fender Telecaster Closet Classic '60- Gibson R8
    Fender Blackface family

  2. #2
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Ik heb er niet veel geprobeerd, maar let vooral bij oudere twaalfsnarige tweedehands gitaren goed op of de brug niet al teveel voorover getrokken is of de hals te hol staat, waardoor hij veel te zwaar zal spelen. Ikzelf zou een twaalfsnarige niet te goedkoop kopen, het is toch een complexere constructie met meer onderdelen die wat meer geld kost.

    Toevallig heb ik laatst zelf een héél oude Yamaha FG-230 12-snaar uit 1971 gekocht, maar daar heb ik de brug wel van los moeten maken en afschuren omdat hij los aan het komen was en idd al te hoog stond. Maar goed, dat was een extreem geval waar ik zelf ook gerekend had op herstelwerkzaamheden.

  3. #3

    Standaard

    [SPAM!]


    Vintage, in prima staat, geen koffer/hoes, helft van je budget.

    [/SPAM!]

    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2004
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    817

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaurentB Bekijk bericht
    Ik heb er niet veel geprobeerd, maar let vooral bij oudere twaalfsnarige tweedehands gitaren goed op of de brug niet al teveel voorover getrokken is of de hals te hol staat, waardoor hij veel te zwaar zal spelen. Ikzelf zou een twaalfsnarige niet te goedkoop kopen, het is toch een complexere constructie met meer onderdelen die wat meer geld kost.

    Toevallig heb ik laatst zelf een héél oude Yamaha FG-230 12-snaar uit 1971 gekocht, maar daar heb ik de brug wel van los moeten maken en afschuren omdat hij los aan het komen was en idd al te hoog stond. Maar goed, dat was een extreem geval waar ik zelf ook gerekend had op herstelwerkzaamheden.
    Thanks Laurent, zeer bruikbare comment.
    Fender Stratocaster '60 Relic -Fender Telecaster Closet Classic '60- Gibson R8
    Fender Blackface family

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top