Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30
  1. #1

    Standaard western gitaar welke?

    Hallo

    Ik speel nu al zon 7 jaar acoustische gitaar en speel nog steeds op mn goedkope stagg.
    Omdat ik niet helemaal zeker was of ik het leuk vond kocht mn vader een stagg van 60 euro. Nu 7 jaar later ben ik al flink gevorderd en begint mn staggie een beetje oud te worden. De verf naast de freds laat los, puur omdat het ene slechte kwaliteit is, en er zitten overal deuken in enzo. Nu wil ik een western gitaar met ijzeren snaren in plaats van nylon en met de dunne hals want daar ben ik gewend aan geraakt op mn Ibanez grg 270. Welk merk zit daar een beetje goed mee? ik weet wel verschillende merken maar mn budget zit rond de 80 euro. Dus welk merk is voor de lage prijs toch een goede kwaliteit?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Enige tip die ik heb: spaar door. 80 is echt niets.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Dat, en deuken worden niet veroorzaakt door een slechte kwaliteit gitaar

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Enige tip die ik heb: spaar door. 80 is echt niets.
    Zelfs die Stagg die 7 jaar terug 60 kostte zou nu door de inflatie al meer dan 80 kosten. Je gaat echt niks beters krijgen voor dit bedrag.

    En blijft je budget laag, kijk dan 2dehands.

    Merken die in de budget-range nog best redelijke gitaren maken zijn o.a. Yamaha en Ibanez. Farida schijnt ook best wat leuks te maken voor rond de 200, jazzgitarist Anton Goudsmit is er iig lovend over.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #5
    Super Moderator