Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30
  1. #1

    Standaard western gitaar welke?

    Hallo

    Ik speel nu al zon 7 jaar acoustische gitaar en speel nog steeds op mn goedkope stagg.
    Omdat ik niet helemaal zeker was of ik het leuk vond kocht mn vader een stagg van 60 euro. Nu 7 jaar later ben ik al flink gevorderd en begint mn staggie een beetje oud te worden. De verf naast de freds laat los, puur omdat het ene slechte kwaliteit is, en er zitten overal deuken in enzo. Nu wil ik een western gitaar met ijzeren snaren in plaats van nylon en met de dunne hals want daar ben ik gewend aan geraakt op mn Ibanez grg 270. Welk merk zit daar een beetje goed mee? ik weet wel verschillende merken maar mn budget zit rond de 80 euro. Dus welk merk is voor de lage prijs toch een goede kwaliteit?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Enige tip die ik heb: spaar door. 80 is echt niets.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Dat, en deuken worden niet veroorzaakt door een slechte kwaliteit gitaar

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Enige tip die ik heb: spaar door. 80 is echt niets.
    Zelfs die Stagg die 7 jaar terug 60 kostte zou nu door de inflatie al meer dan 80 kosten. Je gaat echt niks beters krijgen voor dit bedrag.

    En blijft je budget laag, kijk dan 2dehands.

    Merken die in de budget-range nog best redelijke gitaren maken zijn o.a. Yamaha en Ibanez. Farida schijnt ook best wat leuks te maken voor rond de 200, jazzgitarist Anton Goudsmit is er iig lovend over.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #5
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Ja, probeer richting de 200 euro te sparen, anders geef je geld uit zonder dat je veel verbetering gaat merken.

  6. #6

    Standaard

    +1 voor het bovenstaande. Kijk daarnaast naar tweedehands gitaren, er staan op marktplaats meestal zat betaalbare gitaren van merken als Cort (bv Cort Earth), James Neligan, Crafter en ook al Fender en Ibanez. Koop in elk geval geen nieuwe gitaar voor minder dan 150 euro, want dat is meestal brandhout.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dat, en deuken worden niet veroorzaakt door een slechte kwaliteit gitaar
    dat zeg ik ook niet. als je goed leest staat er
    'De verf naast de freds laat los, puur omdat het ene slechte kwaliteit is, en er zitten overal deuken in enzo.'
    De deuken komen niet door slechte kwaliteit nee, maar dat de verf loslaat wel, want ik onderhoudt hem goed zodat hij netjes blijft

  8. #8

    Standaard

    ik kwam deze --> http://www.bax-shop.nl/western-gitaa...western-gitaar tegen. Betaalbaar en ook van Fender is dat wat?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Geen ervaring mee, maar Fender heeft met akoestische gitaren nou niet bepaald dezelfde reputatie als met de elektrische planken.

    Verder: online kopen? Ik zou je toch sterk adviseren gewoon in een winkel e.e.a. uit te proberen. Er kunnen tussen verschillende exemplaren van 1 merk/model al behoorlijke klank- en afwerkingverschillen zitten.

    Kennelijk is de dikte van de hals een belangrijk criterium voor je. Dat ga je bij online kopen pas voelen als je het ding thuis hebt.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Als je de verpakking en de set snaren er af rekent , de BTW en de winst van degene die hem verkoopt, kun je op je vingers uittellen dat dit nooit geen goede gitaar op kan leveren. Hooguit iets wat snaren vast houd. En zelfs dat niet helemaal zoals het zou moeten.
    Is niet om je boos te maken , maar gewoon een eerlijk antwoord. Als je 7 jaar speelt en het leuk blijft vinden dan is een stap naar een goed instrument te overwegen. Misschien iets wat je met werk als vakkenvullen , verjaardagsgeld e.d. bij elkaar kunt krijgen.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top