Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15

Discussie: Bezeten

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    @zolder: dat zou erg druk zijn de hele dag xD maar bij nader inzien.. eigenlijk is het dat ook wel.
    Bedankt!

    @Tupelo: oke dat is dan een deal!

  2. #12

    Standaard

    Een van de fenomenaal mooie uitvoeringen van Het Nationaal Ballet vond ik Shutters Shut. Waarom dat hardnekkig in Nederland zo genoemd wordt, terwijl het gedicht If I told him heet is een nog niet opgehelderd raadsel.

    Het is een klankdicht. Ook de vroege Dylan teksten waren klankdichten en ook The Boss, toen ie nog geweldig was (Go kart Mozart) heeft zich erg met klankdichten bezig gehouden. Bij mij staat het vooralsnog op de to do lijst voor een volgend leven.

    Het mooie aan het Nationaal Ballet was, dat ze eerst de taal van de choreografie lieten zien. Waardoor je je ermee vertrouwd kon maken.

    Ik moest daar erg aan denken bij dit lied.
    De persoon in beeld heeft Boliviaans marcheerpoeder op zijn tong zo te zien, of dingen waardoor je de hele nacht door kan feesten.
    En de muziek maakt je vertrouwd met de taal en dan begint het in ernst.

    Ik moest daar wel een keer of wat naar luisteren om in da groove te raken.
    Dit is gelukt en, poeder of niet, dan is er toch geen houden meer aan? Dit is niks meer of minder dan geniaal.

    Stoomlocs, helicoptetters (hallo Hubschraubers), instortende nieuwbouw (hallo oosterburen). Alles past bij elkaar en lijkt met elkaar te praten.
    En bij elkaar heeft het meer zeggingskracht dan los. Ja, en een heel klein beetje afgunstig ben ik misschien ook wel. Ik wou het stiekem ook wel kunnen.
    Ik kijk reikhalzend uit naar de volgende avonturen.
    Vriendelijke groet, Gus

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Fascinerend. Weergaloos gedaan. Geweldig hoe jij altijd zulke sferen kunt neerzetten. Ook denk ik weer een hoop home-made sounds te horen, geniaal hehe. Ik vind m mooi!!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Bedankt beiden .

    Ik kijk uit naar je eerste Lautgedicht, Gus. Je daarmee overigens niet naar je volgende leven wensend .
    Deze is ook leuk. Beetje de voorloper van djent .

    Alle dingen zijn inderdaad home-made, maar dit keer wel iets meer effecten. (De udu in het begin gaat steeds meer door een octaver en zo ook de didge op het einde.) Verder PVV heli en kerst sneeuwbol op koekblik. Geen samples/midi.

    Wat een enthousiasme; echt leuk!


    Loeters,

    Merijn

  5. #15

    Standaard

    De echte uitvoering is mogelijk in het Beeld en Geluid ding in Hilversum, maar is kennelijk nooit in YouTube terecht gekomen,

    Wel een stukje van een repetitie.

    Ik blijk zelf ook niet erg accuraat te zijn geweest. Het is het NDT en niet het Nationaal. Misschien is 50 seconden voor mensen die dit maar niks vinden meer dan genoeg.

    If I told him is grofweg 90 jaar oud en wordt door de maker (Gertrude Stein) zelf voorgedragen.



    Kurt S. mag inderdaad wel tot de grondleggers van de djent worden gerekend. Lachen hoor.
    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top