Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2012
    Locatie
    Vinkytown, Grunn
    Berichten
    421

    Standaard 2 X Multiplex Lasercut Project

    Ik was al een tijdje bezig met een ontwerpje voor de lasercutter. Halspocket is gewoon voor strat-halsjes.


    De tekening waarvan de halspocket nog niet specifiek was gemaakt. Deze gitaar krijgt strat-hardware en electronica. Het volgende model krijgt Tele-achtige electronica maar verder wel gewoon strat-hardware en verder ook dezelfde body-vorm.


    Er is per ongeluk nog een gaatje bij gekomen waar de oorspronkelijke jack zat, maar dat gaan we waarschijnlijk oplossen door een extra circuit of iets dergelijks in te bouwen. Of er komt een sticker op.


    Een aantal laagjes van het binnenwerk op elkaar. Zo nodig kan in de tekening van alles worden aangepast dus als het niet stevig genoeg is kunnen we daar snel veranderingen in brengen.


    Dit demonstreert mooi de precisie waarmee de lasercutter werkt, een Trotec Speedy 800. Helaas kunnen we pas na de vakantie weer verder om de boel af te maken. Ik kan misschien tijdens de vakantie Speedy 300 gebruiken als die groot genoeg is voor de basis-platen. Uiteraard zo snel mogelijk nog wat updates!
    Gitaartjes: Danelectro Pro/GSA60/Guyatone LG50/Squier Mustang Bass
    Versterkertjes: Woodstock G-MP1/Hohner Vendetta 65/Peavey Royal 8/Orange Crush 35B

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Als ik dit zie denk ik aan Danelectro.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2012
    Locatie
    Vinkytown, Grunn
    Berichten
    421

    Standaard

    Ik ben ook best wel dol op Danelectro.
    Gitaartjes: Danelectro Pro/GSA60/Guyatone LG50/Squier Mustang Bass
    Versterkertjes: Woodstock G-MP1/Hohner Vendetta 65/Peavey Royal 8/Orange Crush 35B

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    150

    Standaard

    Cool! een partner in crime!
    Wat voor plaatmateriaal gebruik je?

    Tof project! Ik heb zo'n 4 gitaren met een Trotec speedy 500 gesneden. Mocht je vragen hebben.....

    Succes!
    Laatst gewijzigd door Mdcsusa; 8 juli 2014 om 10:06
    If at first you don’t succeed, destroy all evidence that you tried. - Josh Homme
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...plaatmateriaal
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...-strat-achtige

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2012
    Locatie
    Vinkytown, Grunn
    Berichten
    421

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mdcsusa Bekijk bericht
    Cool! een partner in crime!
    Wat voor plaatmateriaal gebruik je?

    Tof project! Ik heb zo'n 4 gitaren met een Trotec speedy 500 gesneden. Mocht je vragen hebben.....

    Succes!
    Nee, niet direct. De machine laat zich gemakkelijk gebruiken en ik kan prima overweg met Illustrator. Misschien heb je wel tips? :P

    Hey plaatmateriaal is trouwens triplex van de bouwmarkt. Er is vast een goedkopere bron, misschien heb je wat dat betreft suggesties?
    Laatst gewijzigd door MyGreenLady; 8 juli 2014 om 15:41
    Gitaartjes: Danelectro Pro/GSA60/Guyatone LG50/Squier Mustang Bass
    Versterkertjes: Woodstock G-MP1/Hohner Vendetta 65/Peavey Royal 8/Orange Crush 35B

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.179

    Standaard

    bouwmarkttriplex kan gaten bevatten en zou ik niet gebruiken voor een gitaar. Het beste kun je even een tripje naar een lokale houthandel maken en vragen om 'echt' triplex

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MyGreenLady Bekijk bericht
    Nee, niet direct. De machine laat zich gemakkelijk gebruiken en ik kan prima overweg met Illustrator. Misschien heb je wel tips? :P

    Hey plaatmateriaal is trouwens triplex van de bouwmarkt. Er is vast een goedkopere bron, misschien heb je wat dat betreft suggesties?
    Ik moet zeggen dat ik geen ervaring heb met snijden vanuit illustrator, ik gebruik voornamelijk Autocad.
    Bij het op elkaar lijmen van meerdere (dikke) lagen moet je wel meenemen dat de machine niet exact haaks snijdt, maar een beetje schuin.

    Ik heb 1 body gemaakt van gamma triplex, maar dit is m.i. geen geschikt hout.
    De tussenlaag is veel zachter dan de buiten lagen. De lagen laten na verloop van tijd los. Boren of schroeven in de zijkanten (denk aan de jack output of de strap pins) van het plaatmateriaal vertaalt zich in scheuren.
    Ook het afwerken van de zijkanten kost enorm veel tijd en lak.

    Ik gebruik eigenlijk alleen maar berken multiplex in B/BB kwaliteit (Dit betekend dat een zijde geen oneffenheden mag bevatten, ook 'gaten' in de tussenlagen worden gepropt). In eerste instantie 6 mm en bij mijn laatste project zelfs 9 mm.

    Berken is duurder maar laat zich veel beter bewerken en ook afwerken.
    If at first you don’t succeed, destroy all evidence that you tried. - Josh Homme
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...plaatmateriaal
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...-strat-achtige

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2012
    Locatie
    Vinkytown, Grunn
    Berichten
    421

    Standaard

    Bedankt man, was ik zelf niet op gekomen!
    Gitaartjes: Danelectro Pro/GSA60/Guyatone LG50/Squier Mustang Bass
    Versterkertjes: Woodstock G-MP1/Hohner Vendetta 65/Peavey Royal 8/Orange Crush 35B

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik gebruik voor twee modellen gewone cheapo multiplex (vuren frame). Gaat prima, alleen moet dat wel goed geprepareerd worden voor het lakken.


  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2012
    Locatie
    Vinkytown, Grunn
    Berichten
    421

    Standaard

    Ik beits de boel denk ik met tuinbeits ofzo. Of restbeits, wat mensen in de schuur hebben liggen. Om eerlijk te zijn wil ik complete gitaren uit gerecycled materiaal kunnen maken, misschien ook wel gewoon door halzen van gitaren enzo te hergebruiken. Ik moet nog even zien, wat dat betreft. Eerst maar eens deze doosjes af bouwen. Zal wel na de vakantie worden.
    Gitaartjes: Danelectro Pro/GSA60/Guyatone LG50/Squier Mustang Bass
    Versterkertjes: Woodstock G-MP1/Hohner Vendetta 65/Peavey Royal 8/Orange Crush 35B

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top