Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2011
    Locatie
    ameland
    Berichten
    155

    Standaard humbukkert voor een London city tele....

    Hoi, op het gevaar af dat deze vraag al honderd keer gesteld is,

    Ik vind Keith Richards zijn gitaren cool, en daarom wil ik een humbukkert als nek pick-up.

    en aangezien ik er helemaal geen verstand van heb...toch maar even vragen.
    Is er een degelijke niet al te dure Humbucker te koop die ik er zo in kan stoppen zonder dat ik andere potmeters en schakelaars hoef?
    Andere slagplaat maak ik zelf wel... dat kan ik...
    Ik wil het gewoon proberen zonder er meer dan ongeveer 6 tientjes aan uit te geven.

  2. #2

    Standaard

    Bij mijn weten prefereren humbuckers een andere waarde van de pots voor een optimale 'output'.
    Heb zelf kort geleden een Seymour Duncan JB bij de brug erin gebeiteld, eigenlijk dus geen tele meer, maar ik ben er erg tevreden mee.
    Misschien een idee een mini-humbucker op de kop te tikken? Kun je de body intact laten.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Duncan 59 is een gangbare neckpickup, ook in tele's. Een P90 is ook een goede optie. GFS is niet al te duur. Tweedehands vind je die wel.
    Wat betreft de pots: als er nu 250k's inzitten, kan die neckhumbucker wat te donker klinken. Je kunt eventueel 500k pots erin zetten. Zitten ook in mijn HSS-strat en geen centje pijn.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2011
    Locatie
    ameland
    Berichten
    155

    Standaard

    In single coil formaat, daar had ik nog niet aan gedacht....ik zit nu te kijken naar een Seymour Duncan SL59-1N BLK, iemand daar ervaring mee? en weet iemand hoe het dan zit met outputverschil met de sc brugpickup?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rockgod69 Bekijk bericht
    In single coil formaat, daar had ik nog niet aan gedacht....ik zit nu te kijken naar een Seymour Duncan SL59-1N BLK, iemand daar ervaring mee? en weet iemand hoe het dan zit met outputverschil met de sc brugpickup?
    Niet helemaal antwoord op je vraag, maar ik heb in mijn tele een lil '59 bij de brug en die klinkt (met de originele 250K pots trouwens) met wat oversturing fantastisch. Clean vind ik er niet veel aan, maar daar gebruk ik die tele sowieso niet voor.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2011
    Locatie
    ameland
    Berichten
    155

    Standaard

    ik wil hem dus bij de neck, dus moet ik alsnog een andere slagplaat toch? en misschien wat meer ruimte er in hakken....die lil59 lijkt mij groter dan een tele neckpickup...

  7. #7

    Standaard

    Dat lijkt me ook ja, of je moet een andere slagplaat kopen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top