Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 13 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 122
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard

    Die Friedman Brown eyes ))) sweet. Ik ben alleen bang dat ie te duur is voor mij...

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Kunt eventueel kijken naar pink taco. Ook erg lekkere sound, maar wel stukkie simpeler en goedkoper dan BE.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2002
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    3.163

    Standaard

    Als ik zo kijk naar de bands die je noemt, is het merendeel Marshall en niet meer dan medium gain. Ik zou dus geen high gain bak nemen met veel kanalen. Die zijn ook meestal niet "open" genoeg voor die sounds. Uitzondering kan de EVH 5150 zijn en dan vooral op kanaal 1 en 2 (clean en crunch). Kanaal 3 is echt over the top en teveel compressie.
    Maar dan nog: die bak heeft meer compressie dan de 1 kanaals Marshalls. Ik denk dat je het echt in die richting moet zoeken als je echt 1 op 1 het geluid van genoemde bands wil hebben/benaderen.
    Je kan een goeie JMP nemen uit de seventies of een leuke JCM800, het liefst een 2203 lijkt mij. Leuk 2x12 kastje eronder en een boostpedaal (een simpele eq-7 of goede tubescreamer-achtige kan al voldoende zijn): klaar.
    Voor cleane sounds beetje spelen met je volumeknop. Ik haal prima cleane sounds uit mijn 2203. Nee, het is geen Fender :-)
    Orange Rockerverb heb ik afgelopen weekend nog op gespeeld. Prima sound. Clean en drivekanaal. Met drive over de helft vond ik hem echter niet open genoeg meer klinken. Ook een andere sound dan de typische Marshallsound van de bands die je noemt natuurlijk.
    Laatst gewijzigd door Marc Oblivian; 8 juli 2014 om 12:39

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    De grootste verandering van de 5150 II naar de 5150 III is een Fender clean op kanaal 1. M.a.w. de 50 watt EVH versterker met het 2x12 cabinet met tiltback lijkt me een prachtige set. Ook het vastzetten van de head op dat cabinet is een plus. Ideale monitoring overal. En het blijft draagbaar. En ook het onderhoud is goedkoper dan de 100 watt heads...

    Hier zie je duidelijk dat de top op het cabinet vastgezet kan worden en met de tiltback kan het cabinet achterover hellen. Ideaal voor monitoring.



    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 8 juli 2014 om 12:56
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc Oblivian Bekijk bericht
    Als ik zo kijk naar de bands die je noemt, is het merendeel Marshall en niet meer dan medium gain. Ik zou dus geen high gain bak nemen met veel kanalen. Die zijn ook meestal niet "open" genoeg voor die sounds. Uitzondering kan de EVH 5150 zijn en dan vooral op kanaal 1 en 2 (clean en crunch). Kanaal 3 is echt over the top en teveel compressie.
    Maar dan nog: die bak heeft meer compressie dan de 1 kanaals Marshalls. Ik denk dat je het echt in die richting moet zoeken als je echt 1 op 1 het geluid van genoemde bands wil hebben/benaderen.
    Je kan een goeie JMP nemen uit de seventies of een leuke JCM800, het liefst een 2203 lijkt mij. Leuk 2x12 kastje eronder en een boostpedaal (een simpele eq-7 of goede tubescreamer-achtige kan al voldoende zijn): klaar.
    Voor cleane sounds beetje spelen met je volumeknop. Ik haal prima cleane sounds uit mijn 2203. Nee, het is geen Fender :-)
    Orange Rockerverb heb ik afgelopen weekend nog op gespeeld. Prima sound. Clean en drivekanaal. Met drive over de helft vond ik hem echter niet open genoeg meer klinken. Ook een andere sound dan de typische Marshallsound van de bands die je noemt natuurlijk.
    Mee eens. Ik heb de Rockerverb 50 head gehad (niet weg moeten doen....). Amp klinkt het beste met de master na 12 uur en de gain ergens tussen 10 en 11. Mooie sound, maar niet helemaal Marshall.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc Oblivian Bekijk bericht
    Als ik zo kijk naar de bands die je noemt, is het merendeel Marshall en niet meer dan medium gain. Ik zou dus geen high gain bak nemen met veel kanalen. Die zijn ook meestal niet "open" genoeg voor die sounds. Uitzondering kan de EVH 5150 zijn en dan vooral op kanaal 1 en 2 (clean en crunch). Kanaal 3 is echt over the top en teveel compressie.
    Maar dan nog: die bak heeft meer compressie dan de 1 kanaals Marshalls. Ik denk dat je het echt in die richting moet zoeken als je echt 1 op 1 het geluid van genoemde bands wil hebben/benaderen.
    Je kan een goeie JMP nemen uit de seventies of een leuke JCM800, het liefst een 2203 lijkt mij. Leuk 2x12 kastje eronder en een boostpedaal (een simpele eq-7 of goede tubescreamer-achtige kan al voldoende zijn): klaar.
    Voor cleane sounds beetje spelen met je volumeknop. Ik haal prima cleane sounds uit mijn 2203. Nee, het is geen Fender :-)
    Orange Rockerverb heb ik afgelopen weekend nog op gespeeld. Prima sound. Clean en drivekanaal. Met drive over de helft vond ik hem echter niet open genoeg meer klinken. Ook een andere sound dan de typische Marshallsound van de bands die je noemt natuurlijk.
    Ik heb idd ook zitten denken aan een 2203, op een of andere manier is een single channel ouwe Marshall zo Rock 'n Roll. Het is nu een beetje een zaak om 2 keuzes te maken, de eerste tussen single channel simpel R'n R en multi channel kan alles met alleen een delay in de loop en slechts een phaser en een wah ervoor. En de tweede is, wordt het een mobiel klein ampje of ga ik toch weer voor het "echte" werk gewoon wat goed klinkt dus.

    Weer ff over een JMP of JCM 800 (2203) single channels, ik kwam een nieuwe Randy Rhoades Marshall (MKII) tegen op Marktplaats, ik dacht eigenlijk dat die dingen super zeldzaam waren en erg duur zouden zijn maar deze is incl cab goed te betalen. Zijn het goede versterkers of zijn ze onbruikbaar omdat het non master amps zijn.
    Laatst gewijzigd door RedBuell; 10 juli 2014 om 16:40
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Als je een delay in de loop van een 2203 wilt, dan zul je wel moeten kijken naar een reissue 2203. De ouwe heeft naar mijn weten geen loop. Wil je een loop en als bonus twee kanalen, zou je ook kunnen kijken naar een JCM800 2205/2210.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2002
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    3.163

    Standaard

    Die Rhandy Roads: geweldige Marshallsound. Echt te gek. Heb er over gespeeld en serieus overwogen hem te nemen.
    De rest van de buurt rondom de muziekzaak heeft me echter ook horen blazen.
    Ja, hij is dus LUID. Niet tam te houden. Niks voor thuis, Niks voor in een kleine kroeg. Stadionluid :-)
    Maar die sound.....

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard

    Is dat met iets als een hotplate op te lossen?
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc Oblivian Bekijk bericht
    Die Rhandy Roads: geweldige Marshallsound. Echt te gek. Heb er over gespeeld en serieus overwogen hem te nemen.
    De rest van de buurt rondom de muziekzaak heeft me echter ook horen blazen.
    Ja, hij is dus LUID. Niet tam te houden. Niks voor thuis, Niks voor in een kleine kroeg. Stadionluid :-)
    Maar die sound.....
    Ja, waarschijnlijk omdat die zo hard gaat dan. Marshall's klinken zelden echt goed op 'normaal' volume imho. Hotplate gaat dat niet veranderen. Maar je von R'n'R toch aantrekkelijk? Wat is nou meer rock en roll dan uit je huis gezet worden omdat je de ruiten van je buren eruit gerammeld hebt?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top