Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 13 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 122
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ceriatone. Toch zeker gezien je budget. Of een JCM800 op de kop tikken, icm iets van een tubescreamertje.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    mocht je er ooit tegenaan lopen: de YJM100... de broer van de AFD100, mijn medegitarist heeft er eentje op de kop weten te tikken en hij haalt er meer dan genoeg uit... vooral de ingebouwde attenuator en autobias systeem is om je vingers bij af te likken
    Staat een YJM100 te koop, maar die is redelijk aan de dure kant. Dat krijg je met die limited oplage. Overigens is het een gaaf ampje alleen de boost vond ik erg matig. Met de boost erop begon hij wat te veel te compressen naar mijn smaak.



    Overigens nog een andere goede channelswitcher van marshall vind ik de 6100. 3 kanalen van clean tot high gain.

    Ceriatone kan ook inderdaad een goede keuze zijn. Maar helaas niet uit te proberen, dat is kopen op de gok. Een chupacabra of yeti lijkt me wel gaaf versterkertje.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard

    Tot nu toe zit ik het meest te denken aan een 5150III of een JVM. Een JCM 800, AFD/YJM 100 of JMP lijkt mij te veel one trick en afhankelijk van pedalen, hoewel ik wel een beetje tussen single channel/multi channel zit te twijfelen. Mijn idee scheurgeluid is namelijk dat een goede scheur uit een top komt die je hooguit wat kan boosten of kleuren met pedalen maar niet te veel. Zo klinkt die van Anderton's zeker erg goed maar komt die niet een betje vermogen en headroom te kort. Zo lijkt een 2061X me ook wel erg gaaf, en mobiel.

    Een Mesa stiletto heb ik over gespeeld en bijna gekocht, ik vond alleen de Ace combo te schel, belachelijk zwaar en onhandelbaar. De head of de Deuce II is wellicht beter maar heb die niet uit kunnen proberen.

    Is zo'n JMD een versterker met buizen in de poweramp en een modeling pre amp?


    Al met al erg lastig
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBuell Bekijk bericht

    Is zo'n JMD een versterker met buizen in de poweramp en een modeling pre amp?
    yep en naar wat ik gelezen heb, is de preampmodeling heel erg goed te noemen...
    marshall heeft zich echter wel volledig bij zijn eigen catalogus gehouden... dus geen fenders, mesa's of vox-en, die ze proberen na te apen... ze zijn bij hun leest gebleven

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Diezel Einstein
    splawm Nitro
    Mesa Stiletto
    ...
    tweedehands.

    MS

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Heb zelf de HT-Dual sinds een tijdje voor m'n C-setup (Roland Jazz Chorus 120 door een 4x10 cab) en 't gros van de bands die je noemt, haal je daar goed uit. Ik bedoel maar te zeggen, die HT-Dual is echt zo gek niet. M'n main amp is een Invader; ben zelf erg Engl-minded, maar ik zou zeker niet voor de Powerball gaan, gezien wat je zoekt. Zelf vond ik de JVM te ruisend en too much in OD1 en OD2, maar Crunch was wel erg lekker.
    Zaken waar ik naar zou kijken (aangezien ik ook wel in je straatje zit qua sounds):
    -Peavey Classic 50; mooi karaktervol clean en een enigzins Marshall-jubilee achtige leadtone kan ik me herinneren. Hier moet Bonamassa zo uit te halen zijn. Evt boostertje ervoor voor je Maiden-solo's e.d., al heeft ie al bes

    -Marshall 6100(LM); erg veelzijdig, 3 kanaals.

    -Egnater Renegade 65 (head of 2x12) (om je effe te overtuigen: http://www.youtube.com/watch?v=v_Dh5IBdf5g )

    Op zich vond ik de Mesa Stiletto ook goed, maar ik kan me herinneren dat ik hem belachelijk direct (ik quote mezelf: 'alsof de elektronen al wisten wat je ging spelen' ) en best droog vond. Niet kwaliteiten die ik als 1e bedenk bij Marshall...)

    en idd, de Peavey 5150 III 50W staat hoog op mijn lijstje; is zeker wel clean uit te halen. De gain van blue/green channel onder 10 uur houden. Het nadeel dat schakelen naar blue dan best wel een volume boost geeft. Daar zijn overigens wat simpele mods voor te vinden online. En red channel heeft meer gain dan je nodig zal hebben. Meen dat die amp 7 preamp buizen heeft! Insane!
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    543

    Standaard

    Dit is wel een retevet ding!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bazzey Bekijk bericht
    Hoi,
    Volgens mij is dit ding dan wel wat voor je.
    Ding klinkt als een klok en je breekt ook je rug niet.


    http://www.youtube.com/watch?v=w71tBeuLn2Y

    Hoop U hiermee voldoende geholpen te hebben.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dunhill1 Bekijk bericht
    Friedman?

    Weet niet of dat lukt, wellicht een gebruikte qua budget?

    Google even Friedman philx. Klinkt meer als van halen dan van halen zelf zeg maar....
    Meer van Halen dan van Halen zelf????
    " Great minds think alike"

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Een gebruikte Friedman voor zo'n €1200,- Ik moet ze gebruikt nog tegenkomen, laat staan voor die prijs. Die dingen zijn niet populair ook, die kom je echt niet tweedehands tegen.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    als je voor een JVM gaat, moet je wel gaan denken aan een noise gate
    bij de satriani versie is deze al ingebouwd (waarbij de reverb het veld heeft moeten ruimen)

    al met al is zelf testen natuurlijk wel een vereiste

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top