Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 13 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 122
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard Hot rodded Marshall (achtige)

    Het is alweer even geleden dat ik mijn 5150II met 2x12 cab verkocht, hij ging weg oa. omdat ik het liefst een wat kleinere mobielere setup wil en omdat ik een betere clean wilde. Er speelde nog enkele andere redenen mee maar die sloegen niet op de 5150.

    Toch heb ik een versterker nodig en hoop wat meer info of een duwtje in de goeie richting te krijgen.

    Ik speel in een cover rockband, we spelen oa nummers van AC/DC, Led Zeppelin, Fogherty, Foo Fighters, Pearl Jam en wat harder richting Metallica en Iron Maiden. Ik merk dat ik vaak de sound van gitaristen die op Marshalls (of de daarvan afgeleide) spelen vaak wel erg lekker vind klinken. Gary Moore, AC/DC, Airbourne, Slash, Iron Maiden, ZZtop, Paul Gilbert en niet te vergeten de Brown sound van EvH zijn de geluiden waar ik naar op zoek ben.

    Een versterker die in de basis de sound heeft die ik zoek en waar ik niet perse pedaaltjes voor hoef te zetten om de scheur te krijgen die ik wil, met een strak low end en goed reagerend op de volume knop van de gitaar maar waar ook een goede clean op zit. Dat goede clean hoeft overigens niet perse schakelbaar te zijn met de drive kanalen, clean met een randje is voor de band goed maar ik wil ook cleane stukjes buiten de band kunnen spelen. Geen amp waarbij het 3 maanden duurt om te weten hoe hij werkt of met tig knoppen op voor en achterkant. Budget is zo'n €1200.

    Wat gebruik ik live..., een goede crunch al dan niet geboost met een screamertje, lead en een redelijke clean. Ik gebruik weinig pedalen. Delay staat meestal aan (wel subtiel) voor de solo's gebruik ik soms een Phaser of een wah. Een booster gebruik ik meestal om net tussen crunch en lead in te zitten als ik merk dat ik iets extra's nodig heb. Clean moet clean zijn maar dat mag met apart wat tweaken, hoeft dus niet perse naast de drive kanalen te schakelen zijn.

    Versterkers waar ik zelf aan zit te denken:
    EvH 5150III (50/100) schijnt instant brown sound te hebben maar clean lijkt me niet clean genoeg.
    Orange Rockerverb dikke scheur maar schijnt ook wat compressed te zijn en heeft maar 1 scheur kanaal
    Marshall 410/205 JVM ingewikkeld/ wel erg veel (te veel)keuze maar schijnt een hele goeie 2203 crunch te hebben
    Marshall DSL heb ik een geprobeerd op classic gain, clean met een dikke rand en daarover heen een Blackstar HT Dual, pfffff klonk erg goed maar dan moet ik wel altijd mijn HT Dual ervoor gebruiken.
    Engl Powerball, klinkt erg goed bij Remy Hansen maar ja dat doet eigenlijk iedere map bij die gast.
    Mesa Stiletto, luistert erg goed naar de volume knop maar is toch behoorlijk schel en als 1x12 combo veel te zwaar.

    Hoop dat ik hier dus wat tips kan vinden, het is vaak lastig om in de buurt bepaalde amps te vinden, laat staan een zaak die meerdere versterkers heeft staan om ze A/B te testen.
    Laatst gewijzigd door RedBuell; 1 juli 2014 om 20:06
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  2. #2

    Standaard

    Hoi,
    Volgens mij is dit ding dan wel wat voor je.
    Ding klinkt als een klok en je breekt ook je rug niet.


    http://www.youtube.com/watch?v=w71tBeuLn2Y

    Hoop U hiermee voldoende geholpen te hebben.
    Gitaar naar keuze -> 3 meter kabel -> versterker

    Soms op smaak gebracht met één of meerdere effecten naar keuze.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2007
    Locatie
    Deventer!
    Berichten
    699

    Standaard

    klinkt als een klusje voor een Mesa Stiletto..
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    EVHIII is de eerste versterker die mij te binnen schoot bij je verhaal. Overigens zit op deze versterker ook een prima clean, zeker met je volumeknop nog iets terug.

    Als je blackstar HT-dual bevalt zou je eens kunnen kijken naar een blackstar ampje. Een HT-venue serie of misschien uit de artisan serie (hoewel deze denk ik wat gain tekort komen voor je zonder pedaal ervoor).

    Daarnaast een splawn quickrod misschien. Ooit eens op gespeeld bij guitarcandy in belgie. Gave amp alleen zijn ze 2e hands bijna niet te vinden en nieuw zitten ze iets over je budget denk ik.

    Zelf heb ik al jaren een Engl blackmore. Het is uiteraard niet exact de marshall sound, maar ik vind er wel een erg goede rocksound inzitten en is ook erg veelzijdig.

    En als laatste zou je nog kunnen kijken naar de Laney GH50L. Zit ook wel in de marshall achtige sferen. Net iets meer compressie maar erg gave versterkertjes.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2003
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.755

    Standaard

    Voor dat geld kan je ook gewoon kijken naar.......: Een Marshall, ofwel wat je zoekt. Tweedehands jaren 70 superlead of superbass en je bent het mannetje.

    Persoonlijk zou ik dan gaan voor een superbass, het clean is erg goed op deze bakken, zet er dan een tubescreamer voor en je bent er.
    Of een superlead kopen voor het scheurwerk en deze inregelen met je volume knop op je gitaar.
    Niet vergeten dat de bands die je opnoemt helemaal niet bakken met gain gebruiken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    als ik dat allemaal zo lees, dan ik denk aan een JVM... en dan wel de satriani-versie...
    het zijn inderdaad veel knoppen, maar eigenlijk is het net zo simpel in te stellen als een kwartetje 2203 versterkers in 1 behuizing
    crunch oranje is 1 op 1 een 2203, bij de gewone JVM is die net ietjes anders

    alleen jammer dat ie buiten het budget valt... zie ze nog niet veel tweedehands, en daar is een goeie reden voor

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bazzey Bekijk bericht
    Hoi,
    Volgens mij is dit ding dan wel wat voor je.
    Ding klinkt als een klok en je breekt ook je rug niet.


    http://www.youtube.com/watch?v=w71tBeuLn2Y

    Hoop U hiermee voldoende geholpen te hebben.
    ...en GAS slaat toe. U wordt bedankt!

  8. #8

    Standaard

    Friedman?

    Weet niet of dat lukt, wellicht een gebruikte qua budget?

    Google even Friedman philx. Klinkt meer als van halen dan van halen zelf zeg maar....

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    JVM is idd een goede optie. Maar je kunt voor je huidige amp ook een Wheebo JVM Drive, Emma Reezafratzitz of een soortgelijk pedaal zetten.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    andere optie zou nog een (tweedehands) JMD:1 zijn... een modeller
    is eigenlijk jammerlijk geflopt, maar steeds meer gitaristen ontdekken het ding en zijn er werkelijk laaiend enthousiast over, ook al zijn het nog zulke verstokte conservatievelingen...

    het apparaat heeft verreweg het meest te bieden qua opties (meer dan de JVM 4-kanaals) en is voorzien van bruikbare ingebouwde effecten, terwijl de layout op het frontpaneel heel minimaal is gebleven

    mocht je er ooit tegenaan lopen: de YJM100... de broer van de AFD100, mijn medegitarist heeft er eentje op de kop weten te tikken en hij haalt er meer dan genoeg uit... vooral de ingebouwde attenuator en autobias systeem is om je vingers bij af te likken

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top