Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 12 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 114

Discussie: Pickup ruiltopic!

  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    ik heb in een paar Aristides gitaren, die precies gelijk aan elkaar zijn, diverse pups kunnen horen naast elkaar. dan hoor je toch wel echt de kwaliteit van BKP. Hoe erg ik het haat het toe te moeten geven.
    Neem ik zomaar van je aan, ik heb ze nog nooit (bewust) gehoord. Wat bedoel je trouwens met kwaliteit... sound, gelijkmatigheid per snaar, helderheid, iedere pickup klinkt zoals de andere uit die serie...?

  2. #72

    Standaard

    Ik heb een Duncan Screamin Demon (lynch) die ik over heb en wel wil ruilen tegen een Duncan uit de Custom reeks (Custom, Custom Custom of Custom 5)
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Neem ik zomaar van je aan, ik heb ze nog nooit (bewust) gehoord. Wat bedoel je trouwens met kwaliteit... sound, gelijkmatigheid per snaar, helderheid, iedere pickup klinkt zoals de andere uit die serie...?
    meer dynamiek, breder. 'grootser' in alles. Alsof je hetzelfde liedje hoort via een set Bose oordoppen versus een setje van de Hema. Zelfde muziek, zelfde noten, maar totaal andere feel. Ik hoor dit all across the board bij BKP en alleen bij SD's die ik zelf drastisch onder hande neem. BKP pups hebben gewoon structureel een lagere inductie, ondanks hun vaak hogere output. ook hun pafjes hebben een lagere inductie.

    Zelfde idee als bij Bill Lawrence pickups.

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    De Bare Knuckle Crawler wordt toch niet mijn vriendje.... ik wil hem ruilen voor een Bare Knuckle Holydiver...
    Wie?
    Omdat ik maar niet aan een tweedehandsje kan komen een nieuwe Holydiver besteld... de Crawler komt dus binnenkort vrij...
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    meer dynamiek, breder. 'grootser' in alles. Alsof je hetzelfde liedje hoort via een set Bose oordoppen versus een setje van de Hema. Zelfde muziek, zelfde noten, maar totaal andere feel. Ik hoor dit all across the board bij BKP en alleen bij SD's die ik zelf drastisch onder hande neem. BKP pups hebben gewoon structureel een lagere inductie, ondanks hun vaak hogere output. ook hun pafjes hebben een lagere inductie.

    Zelfde idee als bij Bill Lawrence pickups.
    Daar herken ik me helemaal in. Vooral de helderheid en nootseparatie bij ladingen gain zijn indrukwekkend. En het clean van The Mule is onovertroffen, bijna 3D. Maar goed, ik ben een BKP-believer eej.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Aangeboden:
    1x EMG60 - helemaal nieuw, in gesealde verpakking, dus ongebruikt
    1x EMG60-7 - z.g.a.n.
    1x Fender TwinHead Modern neck - z.g.a.n.
    1x Fender TwinHead Modern bridge - z.g.a.n.

    Gezocht:
    Seymour Duncan SH-4-7, dus de JB voor een 7-snaar
    Seymour Duncan SH-1n-7, dus de 59 neck voor een 7-snaar
    Of een setje BKP Black Hawk-7's.
    Laatst gewijzigd door dml; 3 januari 2018 om 14:34

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    meer dynamiek, breder. 'grootser' in alles. Alsof je hetzelfde liedje hoort via een set Bose oordoppen versus een setje van de Hema. Zelfde muziek, zelfde noten, maar totaal andere feel. Ik hoor dit all across the board bij BKP en alleen bij SD's die ik zelf drastisch onder hande neem. BKP pups hebben gewoon structureel een lagere inductie, ondanks hun vaak hogere output. ook hun pafjes hebben een lagere inductie.

    Zelfde idee als bij Bill Lawrence pickups.
    Ik heb op een paar gitaren BL pups. Vind ik erg prettig klinken, zowel clean als vervormd. Ze zijn helder, blijven strak en hebben niet te veel output.

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb op een paar gitaren BL pups. Vind ik erg prettig klinken, zowel clean als vervormd. Ze zijn helder, blijven strak en hebben niet te veel output.
    dat laatste ligt er wel aan welke versie je van de pickup hebt. een l500xl of de l90 8H, maar ook de microcoils hebben een hoge output

  9. #79
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    dat laatste ligt er wel aan welke versie je van de pickup hebt. een l500xl of de l90 8H, maar ook de microcoils hebben een hoge output
    Ik heb er wel eens mee gespeeld (in een Ibanez RG). Ik vond de L500XL strak, transparant en met flink wat laag en tophoog, maar niet heel erg juicy. Overstuurd vond ik het goed, clean iets minder, maar de gitaar in kwestie speelt natuurlijk ook een rol. De L500 is een ander verhaal, die is minder scooped.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 4 januari 2018 om 18:23
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #80
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik heb er wel eens mee gespeeld (in een Ibanez RG). Ik vond de L500XL strak, transparant en met flink wat laag en tophoog, maar niet heel erg juicy. Overstuurd vond ik het goed, clean iets minder, maar de gitaar in kwestie speelt natuurlijk ook een rol. De L500 is een ander verhaal, die is minder scooped.
    ervan uitgaand dat je een Bill&Becky l500xl hebt geprobeert is afstellen een van de belangrijkste zaken om van deze pickup te genieten. pickup hoogte doet heel veel, en daarbij dat je je versterker daar ook opnieuw op instelt. maar dat is mijn ervaring ;-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top