Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard 13-snarige lapsteel in aanbouw

    Hoi,

    Hier de eerste foto's van een unieke lapsteel die ik op dit moment aan het bouwen ben in opdracht van een klant uit Texas.
    Het is een massieve Afrikaans padouk body met een tigerstriped maple top. De pickup is een custom made pickup met een blend potmeter voor humbucker of single coil. De pickup is gemaakt door Jason Lollar in USA.
    Het instrument krijgt later ook poten.




  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Miljaar, dat wordt een tafel waar je met heel de familie kerstmis aan kan vieren ...


    s
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  3. #3

    Standaard

    Klopt Stijn, het is een hele zware jongen. Wordt zo nog extra gezellig met het invijlen van de topkam (welke snaar was ik ook al weer mee bezig?)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Idd, mooi apparaat! Zeer bijzonder! Heb je wat foto's van de bouw tot nu toe? Zien we altijd graag hier! Ik iig, laat ik voor mezelf spreken..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #5

    Standaard

    Hoi Rizz,

    Dank! Ik heb alleen drie foto's van de mal en de stukken hout. Het is momenteel zo druk dat ik heel weinig foto's kan maken...
    Wel kun je zien hoe de maple top er uit komt te zien na afwerking.




  6. #6

    Standaard Update

    Na het schuren alle hardware gemonteerd:


    Olie afwerking:



  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Ik weet dat gitaren vaak als fallische symbolen gezien worden maar deze overdrijft een beetje

    Maar ik ben wel benieuwd hoe zo'n ding in hemelsnaam bespeeld wordt.

  8. #8

    Standaard

    Haha! Wel een hele zware jongen...
    Hoe te bespelen? Ik weet het ook niet precies. Maar de toekomstige eigenaar is een pedal steel speler, en die zijn meestal wel gewend om met een snaartje of tien te spelen...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard

    Ok heel iets anders (sorry daarvoor), maar op de foto waar de achterkant te zien is zie ik ook nog een Tele hangen. Heb je die ook zelf bebouwt en zo ja, heb je daar ook een thread van?
    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  10. #10

    Standaard

    Hoi Elric,

    De telecaster is inderdaad handbouw, ik noem 'm de Classic Junior. Er is geen thread van, maar je kunt alle informatie en foto's vinden op mijn website:
    http://www.fernsguitars.nl/guitar/classic_nl.php
    en
    http://www.fernsguitars.nl/guitar/classic_bigsby_nl.php

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top