Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard Fender custom shop Texas special op LC

    In vind de London City Spitfire II een prima spelende gitaar, alleen is de sound beetje dun :-(
    Zijn de Texas special pickups de redding of paarlen voor de zwijnen.
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    De een zijn redding is de ander zijn paarlen voor zwijnen.

    Dunne sound is vaak een combinatie van dingen en pickups is daar een van, misschien pakt een swap goed uit, misschien ook niet.
    Je wil natuurlijk gewoon een ja of nee horen he?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    .............. misschien pakt een swap goed uit, misschien ook niet.
    Je wil natuurlijk gewoon een ja of nee horen he?
    Ha ha, liefst wel natuurlijk 😏
    Kijk, ik begrijp dat zo'n LC natuurlijk van een mindere houtsoort is gemaakt dan de '76 Strat die ik had en dat dit mede bepalend is voor de sound.
    Vind de LC zoals gezegd wel erg fijn spelen (ja, noem mij maar gek) dus zat me af te vragen of een swap veel of weinig gaat veranderen aan de sound, klinkt nu "beetje laf" als loempia zonder hot sauce (om het maar zo oriëntaals als de gitaar te houden)
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Andere amp, pedaal (en), nieuw snoer..... Ehhh baksteen aan de nek..... Betere afscherming pickups.... Een nieuwe band..... Minder schel zingen..... De versterker van je collega gitarist zachter zetten.... Betere zangeres....

    Kan vanalles zijn...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  5. #5

    Standaard Fender custom shop Texas special op LC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Andere amp, pedaal (en), nieuw snoer..... Ehhh baksteen aan de nek..... Betere afscherming pickups.... Een nieuwe band..... Minder schel zingen..... De versterker van je collega gitarist zachter zetten.... Betere zangeres....

    Kan vanalles zijn...


    Ja, dat zijn adviezen waar je wat aan hebt 👿 NOT
    Laatst gewijzigd door postbus31; 30 juni 2014 om 14:11
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Scoor een TSpecial, zet hem in de brug en probeer het gewoon? Paar tientjes. Werkt het niet, weet je dat ook weer.


    Het hout zal wel niet prime grade zijn maar dat zegt niet zoveel, de LC's die ik in mijn handen heb gehad hadden een vrij dun nekje. Een goeie fat neck geeft een dikker compressed basis geluid, een meer mid toned compressed pickupje doet dat ook maar bovenop het dunne basis geluid.

    De trem -zadels en blok- kan ook een verschil maken is mijn ervaring. Staal klinkt beter dan zinc of een ander raar allooi.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7

    Standaard

    Vervangen van brug en zadels stond al op de to-do-list. Tja en die hals is idd vrij dun (of plat) en laat ik dat nu juist fijn vinden........ net als die dikke laklaag waar anderen van gruwelen (ben altijd al beetje raar geweest :grin: )

    Had de hoop dat er iemand was die swap al eens gedaan had en zijn mening wilde delen. Waarschijnlijk is even de de soldeerbout ter hand nemen en proefondervindelijk onderzoek de kortste klap.
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    De TS geven ten opzichte van de LC-pickups vrijwel zeker wat meer mids en output. Ik zou op de bridge een baseplate bestellen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #9

    Standaard Fender custom shop Texas special op LC

    Terug van de gitaardokter. Neck bijgesteld, afstelbeurt, nieuwe shielding en Fender Custom Shop Texas Special pickups. Nu alleen nog paar witte knoppen. Mijn LC is plots beter dan mijn Fender was, klinkt super!!!! :-)
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top