Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Doom/sludge sound

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2014
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    145

    Standaard Doom/sludge sound

    Ik heb een Gibson SG en vind het tijd worden om de pickups te vervangen. Ik ben op zoek naar een vuige doom/sludge sound en weet niet precies welke pickups ik hiervoor zoek.

    Ik heb ik de richting van de Lace Hemi's gekeken en naar Burstbucker 2/3.
    Weet iemand een goede set pickups?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Volgens mij komt de doom/sludge sound meer uit de versterker en hebben de pickups een minder grote invloed. (Maar ik kan me uiteraard vergissen.)
    Over welke versterker speel je?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    558

    Standaard

    Een burstbucker 3 zou ik niet doen. Heb er een in mijn SG en denk er aan om hem te vervangen omdat hij heel erg scherp klinkt. Alleen met de toneknop een stuk terug gedraaid vind ik hem net gaan. Veel output maar weinig toon.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Weert
    Berichten
    3.008

    Standaard

    Dimarzio Super Distortion!!

    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

  5. #5

    Standaard

    Real 'sludge', or at least the most typical tyep of 'sludge', would be a guitar with heavy strings and normal (or even short) scale tuned down so there's little tension ont he strings depsite their size, the pickups jacked right up under the strings, knock a couple of the strings very slightly out of tune, max your bass and mids out, keep the treble about halfway, have medium gain on your amp but boost that with a light fuzz pedal. Then chorus it. Just go for a really horrible wall of indistinct noise. A shit guitar in shit condition plugged in to a shit amp with shit EQ and a shit pedal in front of it, that is sludge.
    http://www.ultimate-guitar.com/forum....php?t=1534145

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Maar wat wil je precies daarmee zeggen? Een willekeurige post van het internet, geschreven door misschien wel een 12 jarige puber die ook maar wat roept...

    Hij zegt dat alles shit moet zijn dus dat is het advies?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Maar wat wil je precies daarmee zeggen? Een willekeurige post van het internet, geschreven door misschien wel een 12 jarige puber die ook maar wat roept...

    Hij zegt dat alles shit moet zijn dus dat is het advies?
    das de conclusie
    maar z'n daadwerkelijke raad zit volgens mij aardig in de buurt


    en niet zo negatief over 12 jarige pubers die ook maar wat roepen want.....................................
    Laatst gewijzigd door Jannnus; 30 juni 2014 om 17:58

  8. #8

    Standaard

    Ik associeer Doom/sludge ook niet echt met high output elementen, eerder medium output met de versterker (plus pedalen) die het werk doet. Ik gebruik een Fender Wide Range-pickup die ik heb laten modden bij de Creamery. Mijn distortion haal ik uit mijn Modeller (met een Rat ervoor).

    http://youtu.be/jxu1NRzUE-E

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Ik heb Super Distortions in al mijn gitaren, maar het geluid wordt toch echt door een bak gain en de juiste versterker gemaakt.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2014
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    145

    Standaard

    Bedankt voor de tips! Ik heb gisteren een paar pickups uitgeprobeerd en zit nu te twijfelen tussen de Super Distortions of Lace Hemi's. Misschien dat ik ze wel allebei met de tijd in huis haal.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top