Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 78
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Thanks Gus Ik heb overigens ook een sample pack van die drummert (EZX DFH voor de nerds).
    Ahhhhh....., heeft ie meegewerkt aan die drumdoos? Dat is een opsteker, want ik vind dat echt uitstekend klinken dat manneke. Zou voor mij een reden zijn zo'n programma te kopen als ik dat soort muziek nog eens zou overwegen. Ga gelijk eens kijken of er voorbeelden van op het net staan. Zal toch wel?

    Fijne tip. Dank je wel!
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 3 juli 2014 om 22:04

  2. #22

    Standaard

    Hey, ik hoorde het stukje net pas. Inderdaad, de drums zijn... wollig. Lijkt wel weer een trend, om de drums wat minder steriel te maken. Luister maar eens naar Koloss van Meshuggah. Kan best goed uitpakken, maar jouw drums klinken behoorlijk standaard. Misschien omdat ik de samples herken, ik gebruik zelf ook Superior Drummer in combinatie met DFH, Metalheads, en nog een paar anderen. Misschien ook omdat de beat vrij simpel is. Wat subtiele ghostnotes erbij en de boel ontdooit wat meer. Probeer ook eens wat meer dynamiek in het volume van de hihat te stoppen. Probeer te denken als een drummer; als je een fill speelt aan het eind van een 'rondje' moeten je armen wat meer vaart maken om op tijd terug te zijn bij de hihats. Logischerwijs klinkt de eerste slag dan net een tikkie harder en een fractie van een seconde later.

    Overigens geloof ik dat er wellicht bij de sound van de gitaar nog wel wat aangepast kan worden; vooral in de EQ. Iets meer in de hoge mid-range boosten wellicht? Dat het net wat meer een scherp randje krijgt.

    De bas, hoewel nep, vind ik eigenlijk wel lekker zo. Ik zou zelf, bij het componeren van een nummer als dit, af en toe (bijvoorbeeld tijdens een fill) de bas loskoppelen van het ritme en de noot van de gitaar, een kleine lick tussendoor. Dan maak je de luisteraar bewust van het feit dat er een basgitaar in zit. Of af en toe, om de zoveel maten, een paar noten een octaaf hoger zetten.

    Verder best een leuk stukje, kan zeker wel wat worden! En dat digitale geluid, daar hoef je geen zorgen om te maken. Dat is bijna de definitie van djent.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ok thanks voor t luisteren en de tips Kefding! Ja, ik zit er toch aan te denken andere drums samples te gebruiken (dit is de standard SD2.0 kit), bijv mijn bijgewerkte DFH EZX.

  4. #24

    Standaard

    Tof stuk Fusion!

    Ik raad je de volgende dingen aan:

    1. Noisegate op de gitaren - Djent hoort strak te zijn, een strak afgestelde Noisegate zal je hier bij helpen
    2. Minder laag bij de gitaren - Bas en gitaar zullen elkaar beter aanvullen als ze ieder een plek krijgen toegewezen, je zult versteld staan hoeveel strakker dit zal klinken
    3. Meer hoog bij de kicks - De kicks klinken wollig, wat meer hoog zal de kick beter naar voren brengen
    4. Reverb op de Snare en Toms - Dit zal de mix een stuk meer vullen en groter laten klinken
    5. Compressie op de drums - Ik geloof geen compressie op de drums te horen, een beetje Parallel Compressie doet wonderen.

    Aangezien ik verder niks had te doen heb ik een poging gedaan het nummer na te maken in een korte tijd, is op zich wel gelukt.

    Zie hier mijn poging: https://www.dropbox.com/s/jl1l0cq29tk8wh8/floep.mp3

    Ga zo door!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thommxz Bekijk bericht
    Tof stuk Fusion!

    Ik raad je de volgende dingen aan:

    1. Noisegate op de gitaren - Djent hoort strak te zijn, een strak afgestelde Noisegate zal je hier bij helpen
    2. Minder laag bij de gitaren - Bas en gitaar zullen elkaar beter aanvullen als ze ieder een plek krijgen toegewezen, je zult versteld staan hoeveel strakker dit zal klinken
    3. Meer hoog bij de kicks - De kicks klinken wollig, wat meer hoog zal de kick beter naar voren brengen
    4. Reverb op de Snare en Toms - Dit zal de mix een stuk meer vullen en groter laten klinken
    5. Compressie op de drums - Ik geloof geen compressie op de drums te horen, een beetje Parallel Compressie doet wonderen.

    Aangezien ik verder niks had te doen heb ik een poging gedaan het nummer na te maken in een korte tijd, is op zich wel gelukt.

    Zie hier mijn poging: https://www.dropbox.com/s/jl1l0cq29tk8wh8/floep.mp3

    Ga zo door!
    Heb je dat allemaal opnieuw ingespeeld! Damn.. dat doe je knap. Een clone. Maakt het vergelijken ook leuk. Wat ik nu dan ook ga doen .

    Qua mix zou die (volgens mij) het beste klinken ergens tussen die van jou en Fusion in. Zo'n klikkende kick heb ik echt niks mee, dat is geen echte kick als je het mij vraagt. De galm op de snare kan ook iets minder, die lijkt wat dat betreft iets uit verhouding met de rest van de instrumenten. Verder hebben de drums op jouw versie wat meer impact (door de compressie?), wat op zich vet is. Alleen zou dat dan misschien nog beter iets gedoseerder toegepast kunnen worden. Nu knalt de ritmepartij me constant uit het sfeertje dat het soundscape-achtige gitaartje op de achtergrond opbrengt. Die zweverige leads vond ik juist zo fijn aan dit stuk. Natuurlijk is dat knallende ook onderdeel van het genre, maar het kan zoals gezegd iets gedoseerder, waardoor het geheel wat dynamischer wordt (en daarmee de harde beuken nog een tandje harder inslaan).

    O en Fusion, dat ruisje waar ik het over had, zit in deze versie niet. In het intro is dat het best te horen.

    Ik stel voor dat Thommxz een vervolg maakt hieraan. Daarna Fusion daar weer aan. Gezamenlijke eindmix en vette samenwerking in de pocket. Waar ik dan weer streng op kan gaan schieten .

    Loeters,

    Merijn

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thommxz Bekijk bericht
    Aangezien ik verder niks had te doen heb ik een poging gedaan het nummer na te maken in een korte tijd, is op zich wel gelukt.
    Ik snap wel waar je heen wil, alleen jouw mix doen de lead- en pingelpartijen teniet, als je het mij vraagt. De reverb op de snare is ook behoorlijk overdreven vind ik. Ten slotte vind ik de sound van Fusion's slagpartij behoorlijk dicht bij het 'djentgeluid' liggen, dat van jou is meer een algemeen 'metal-chugga-chugga'.

    Wel erg leuk dat allerlei mensen zich met dit nummer bemoeien, ik zou graag mijn invulling in de vorm van een drumpartij willen geven. Heh, heh.

    Edit: Ah, fuck it. Om te demonstreren wat ik bedoel met extra invulling: klik
    Laatst gewijzigd door Kefding; 11 juli 2014 om 03:16

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Wauw dit is gaaf mensen!!

    Thommx, bedankt man, leuk! Ik vind je sound killer, echt te gek. (Ik vermoed echter alleen dat jij niet op de losse A snaar speelt, maar een afgedempt power chord A5 speelt? Dat will ik ook doen, maar later in t nummer). Zou je mij kunnen aangeven wat je allemaal voor drum software gebruikt? Wat voor samples? En nog tips qua noise gate afstellen, ik vind dat echt heel erg moeilijk.

    En Kefding, zijn dat echte drums? Bent u een drummer? *kwijl* Zo ja, dan moeten wij eens wat samen doen hehe.

    Allen, ik had gisteren (toevallg!) al een nieuwe mix test gedaan, ik hoop dat de experts er wat mee kunnen en ik hoop dat dit wat beter klinkt dan de vorige!

    http://www.soundclick.com/bands/page...ongID=12838662

    Damn wat is dit een tof forum

  8. #28

    Standaard

    zal me een worst wezen of het dddddjent is of niet maar deze versie ..... groevy, gaat ergens heen, swingt als een trein..... snel afmaken

    btw wat jouw muziek betreft.....jij bent de enige expert !!!
    Laatst gewijzigd door Jannnus; 11 juli 2014 om 13:08

  9. #29

    Standaard

    Sorry dat ik het zeg maar vind het net een kudde nijlpaarden. De drums vind ik geweldig !

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Rete vet stukje !!
    Wat ambiant inknallen wil ik voorstellen.

    Mijn laatste band had ook een stel leden die behoorlijk goed dit soort strakke dingen kon neerzetten.
    Ik ben daar minder in, maar wel weer goed voor de ambiant.
    Bij deze opname ben ik al niet meer betrokken geweest, maar wat synth en het middenstuk zijn in basis mijn compositie, en 't voegt wel iets toe.

    Denk dat een ambiant middenstukje ook voor jouw Djent lekker uit kan pakken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top