Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 78
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard Stukje djent voor t eerst in A

    Heel kort stukje, om te kijken of t allemaal klinkt. Kritiek op sound en mix welkom!

    http://www.soundclick.com/bands/page...ongID=12838662

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.354

    Standaard

    Sound vind ik lekker, het contrast tussen de stakke gitaar en het wat zweverige op de achtergrond.
    Mix heb ik geen verstand van, maar ik zou zelf waarschijnlijk de drumroffel aan het einde eruit halen, de drum faden en (om onverwacht voor het onverwachte te gaan), het wat zweverige uit de achtergrond naar voren mixen, een ogenblik zonder drum.
    Kan wel iets leuk worden dit, denk ik.
    Sowieso is die combi van strakke (bijna als percussie functionerende) slaggitaar met dat zweverige lekker.
    Het klinkt ook voldoende rauw genoeg nog.
    Geen idee hoe je het produceert, misschien is het ook digitaal, maar 't komt nog vrij direct over, alsof het uit een combinatie amp en stompboxes komt ofzo.
    Klinkt ook als iets waarop Cageman wel wat input zou kunnen leveren.

  3. #3

    Standaard

    gevoel dat de ritme gitaren veel te hard staan
    of is dat djent ??

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Nice! Je kan de 'djent' gitaar dubbelen - 2 keer hetzelfde inspelen en dan L/R uit mixen waardoor het meer body krijgt en dan idd iets zachter. Verder hou ik van iets meer afwisseling, maar aangezien je compositie nog niet af is, heb je daar nog genoeg ruimte voor

    [2c]
    M
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  5. #5

    Standaard

    ha, ik zeg het niet vaak, maar hij moet wat strakker Fu. die djent ritme gitaar. Verder erg vet, zowel wat betreft sound als compositie. Nioce

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Dank dank allen! Ja moet (en wordt) zeker strakker. Speelde dit gewoon in één keer, het ging me meer om de mix en de gitaarsound.

    Blij dat de sound gewaardeerd wordt. Djent komt om eoa reden niet makkelijk bij mij.

    Btw het is dubbel ingespeeld en hard gepand, zoals altijd Ik ga hier wel n zweverig djent nummertje van maken. En uiteraard straks ingespeeld.

    Hoe vindt men de drums klinken???

  7. #7

    Standaard

    Het zal je zeker zijn opgevallen, dat ik zelden met seconde tot seconde uitgewerkte technische verhalen kom.
    Uitgaande van de veronderstelling dat je niet meer kunt doen dan de gevoelens van je publiek organiseren, vertel ik liever wat je muziek met mij doet.

    Omdat je wel reacties wil horen, maar het raamwerk er niet bij vermeldt, moet ik dat zélf maken:

    Als je ervan uitgaat dat je alleen maar een idee hoorbaar maakt:
    Voor het eerst in een andere toonsoort voelt wat onwennig aan. Heeft ook iets engs. Ik hoor er een prima idee in en dat prima idee moet nog effe wat rijpen.
    Als je ervan uitgaat dat het idee tamelijk gedetailleerd is uitgewerkt en je een meer op detail toegesneden reactie wilt:
    Ik heb je idee met plezier beluisterd. Nogmaals een jaar of drie geleden moest ik opzoeken wat djent überhauptbetekent, dus dat geeft al een duidelijke indicatie van mijn kennis van zaken.

    Na een keer of wat beluisteren, geloof ik echt dat het juist de drums zijn, die het geheel wollig en niet-strak maken. Dat vind ik wel erg jammer omdat dat het gedisciplineerde van djent ernstig in de weg lijkt te zitten.

    Samengevat
    Ik weet te weinig van djent
    De centrale melodielijn is heelleuk en biedt allerlei mogelijkhedén
    E hier gekozen track is in de ritmesectie te rommelig voor een fraaie djent track

    For what it's worth......
    Koop dat je met dit soort dingen doorgaat. Het zou jammerlijk als alles uiteindelijk hetzelfde gaat klinken.
    Go Go Go Fu!!!!
    Vriendelijke groet, Gus

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Mmmm dank Gus. Misschien heb je gelijk wat betreft de drums... misschien moet ik ophouden proberen alles zelf te doen (dit zijn de meest rauwe drum samples die ik heb en ik probeer ze zelf tot een powerful en snappy en toch roomy geheel te krijgen) en gewoon weer mijn processed drum samples gebruiken. Die klinken wel cliché maar wel strak.

    Is dat wat je n beetje bedoelde?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Mmmm dank Gus. Misschien heb je gelijk wat betreft de drums... misschien moet ik ophouden proberen alles zelf te doen (dit zijn de meest rauwe drum samples die ik heb en ik probeer ze zelf tot een powerful en snappy en toch roomy geheel te krijgen) en gewoon weer mijn processed drum samples gebruiken. Die klinken wel cliché maar wel strak.

    Is dat wat je n beetje bedoelde?
    Eens met Gus, misschien is het niet de gitaar maar die rare drumrolls die het onstrak doen lijken.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Goede kritiek heren! Kan ik inkomen. Maar vind je de drum *sound* wel strak genoeg? Knalt het genoeg als ik t meer basic zou programmeren? Of is de sound zelf te wollig?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top