Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 678
Weergegeven resultaten: 71 t/m 78 van 78
  1. #71

    Standaard

    En een sticker nog wel van de zanger van The MC5! Ik zou daar wel bijzonder happy van worden.
    Zie je gelijk wat ik van smilies weet.

    Maar een nagekomen gedachte:

    Iemand die zelfs zijn high strung/Nashville besnaarde gitaar in A stemt. Idee?

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...ectie/page1111

    Zoals je ziet blink ik uit in onlogische associaties.
    Vriendelijke groet, Gus

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.348

    Standaard

    Uiteindelijk heeft het iets Sonic Youthish gekregen, in opbouw en arrangement, ik geloof dat ik dit toch wel heel erg lekker vind, alleen de solo werkt wat minder op me in, maar dat komt omdat ik niet zo van gitaarsolo's houd, want verkeerd is 'ie helemaal niet.
    Ben benieuwd naar ja andere opzetje, lekkerrrrrrr, ga ik nu openen..

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2004
    Locatie
    Heerenveen
    Berichten
    2.701

    Standaard

    Lekker man zo'n SOUND!

    Eq commentaar:

    Gitaren: voeg 8 khz toe, wat 3,4 khz eruit dippen (smal), 1,2 khz smal toevoegen.

    Snare en kick mogen meer 7-9 khz hebben (breed).
    Kick haal wat 240 hz eruit, en voeg btje 50 hz toe.
    Topper

  4. #74

    Standaard

    Gaaf idee man! Ik kreeg meteen inspiratie o ook eens wat Djenterigs te proberen, dus bedankt!

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloodline Bekijk bericht
    Lekker man zo'n SOUND!

    Eq commentaar:

    Gitaren: voeg 8 khz toe, wat 3,4 khz eruit dippen (smal), 1,2 khz smal toevoegen.

    Snare en kick mogen meer 7-9 khz hebben (breed).
    Kick haal wat 240 hz eruit, en voeg btje 50 hz toe.
    Topper
    Dude, thanks! Complimenten en tips van de meester *buigt nederig zijn muzikaal hoofd*

    EDIT: sorry voor t omhoog schoppen van oude topics maar was naar mijn eigen solo's aan t zoeken voor dat andere topic hehe

    Btw: de complete versie van t nummer in dit topic is hier te luisteren: http://www.soundclick.com/bands/page...ongID=12838662

  6. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Heel kort stukje, om te kijken of t allemaal klinkt. Kritiek op sound en mix welkom!

    http://www.soundclick.com/bands/page...ongID=12838662
    Hey Jippie,

    Cool shizzle. Love de bass run rond 1min. En de solo is killer. Heb jij dat gespeeld?

    Probeer eens ietsje minder gain op je ritme geluid!
    Ook, probeer ritme te ontwikkelen over meer dan 1 of 2 maten. Probeer bij voorbeel op 2,5 maten. Dat zal verassend zijn.

    Tot zo!
    Uli

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Thanks! Solo ja van mij. Ik zal als ik ooit weer eens tijd heb experimenteren met minder gain, meen me te herinneren dat dat goed ging voor de losse dikste snaar, maar dat dan de rest weer te weinig gain had.

  8. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Thanks! Solo ja van mij. Ik zal als ik ooit weer eens tijd heb experimenteren met minder gain, meen me te herinneren dat dat goed ging voor de losse dikste snaar, maar dat dan de rest weer te weinig gain had.
    je bent echt vooruitgegaan, man! Vette phrasing en solo.

    Ja, ik snap wat je bedoelt. Strak en krachtig is moelijk te vinden. Experimenteer met je gain en je EQ. Mendel heeft daar en punt. In je mix komt de kracht van de bass en kick eerst. Dus zo veel bass op je gitaar heb jij niet nodig. Als je naar Tesseract of Periphery luisteert is het duidelijk dat ze niet zo veel bass en gain gebruiken. Door double tracking wordt ook je gitaar geluid ietjse dikker.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top