Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
  1. #11

    Standaard

    Beter gezongen dan Dylan het nu doet maar niet zo goed als Dylan het vroeger deed. Het accent is inderdaad aanwezig maar mij valt meer op de timing en het wat vlak zingen....nu kon Dylan daar ook wel wat van maar die deed net die woordjes wat meer aanzetten dan jij nu nog doet. Probeer daar wat meer emotie in te leggen en je bent klaar.
    Verder niets dan lof want voor mij is en gitaarspelen en zingen tegelijk ongeveer even lastig als qauntum-mechanica.
    Dus chapeua!
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door akkebaas Bekijk bericht
    Oeps, Duhsjaak, we hebben de draad van TS doodgedaan...

    On topic dan: prima getokkeld, Florian, en je stem mag er ook wezen! En dat accent, tja, lastig om daar vanaf te geraken hoor. Waarom niet gewoon in het Nederlands zingen? Zingen is vertellen, en vertellen kan je het best in je eigen taal.
    Florian vindt dat (gok ik maar) helemaal niet heel erg.
    Want het gaat nog steeds op gemoedelijke toon (heel zijdelings) over slurring.
    Ik heb op cassette nog een deel van het concert dat ie rond die tijd in Utrecht heeft gegeven, Met Danny Thompson en een vibrafonist die ook met Tim Buckley in London heeft gespeeld, maar waarvan ik de naam kwijt ben.
    Zodra ik dat ooit eens digi heb gemaakt zal ik je een seintje geven.
    De tranen zullen over je bekkie lopen, zo mooi als dat is.

    Verder ben ik het 100% met je over dat verhalen vertellen.
    Ik heb alleen één opmerking over je moerstaal. Ik ben zelf ooit ook met veel moeite op NL overgestapt. En dat zit m in het aantal lettergrepen. De Engelse taal heeft al meer dan 100 jaar geen spellingswijzigingen ondergaan. Dat houdt in dat ze begrippen gewoon 'maken' door het te omschrijven.
    Wij plakken geheel volgens Germaanse traditie uit luiigheid of imponeergedrag steeds verschillende woorden aan elkaar en maken elkaar dan wijs dat het een correct NL woord is.

    Waardoor je steeds vaker met het metrum in de knoop komt.
    Het overgrote deel van de UK taal is ''en, twee of drie lettergrepen, bij ons is zes al geen uitzondering.
    Milieuaansprakelijkheidsverzekering zijn er twaalf. Als je lied tekst dat toelaat heb je mazzel.

    Ik heb me voorgenomen 'José's verjaardag' te posten in post je eigen songtekst. En dan zul je zien dat het lastig is om het verhaal te vertellen en toch eenvoudige taal te blijven gebruiken.

    Oproep aan Florian: Luister minder naar Dylan; luister meer naar John and Beverly Martyn.
    En luister naar Annie Schmidt, die zei: Luister niet naar je moeder. Dan komt alles goed met jou. En zer heeft gelijk gehad. Vervang je moeder door je mede forummer. Net een soort rebus hè?
    Vriendelijke groet, Gus

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2016
    Locatie
    NL
    Berichten
    362

    Standaard

    Klinkt goed. Prettig om te luisteren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top