Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 21 van 21
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Onkelpazuzu Bekijk bericht
    Wat c betreft, zeker, dat is zo, maar voor mij geldt in ieder geval dat het er wel degelijk toe doet. Zou misschien niet moeten, maar zo is het nu eenmaal. De ene gitaar vind ik veel mooier dan de andere, en van sommige modellen en kleuren word ik enthousiaster en hebberiger dan van andere.
    Dat geldt voor bijna iedereen. De kleur en finish speelt wel degelijk een grote rol in de aankoop. Op een gitaar die je echt mooi vindt speel je nu eenmaal liever dan eentje die je lelijk vindt qua kleur. Ik koop bijvoorbeeld niet snel een saaie sunburst, ook al is de gitaar dan misschien geweldig.

    Over het kwaliteits-verschil tussen precies dezelfde gitaren: volgens mij heb je dat bij de goedkopere merken die hier genoemd worden (Richwood, Epiphone etc.) veel sneller. Bij gitaren van gerenommeerde merken rond de 1000 euro zal het veel minder verschil zijn. Echt extreme verschil zoals het hierboven genoemde gewichtsverschil zul je dan niet snel tegenkomen. Dan heeft het toch vooral te maken met verschil in afstellingen van gitaar. En die afstelling is meestal niet best in de grote winkelketens waar de gitaar meestal recht uit de doos in het rek gehangen wordt. In dat geval is een kleinere winkel met persoonlijk advies inderdaad beter. Alleen hebben die dan meestal weer weinig op voorraad.
    Laatst gewijzigd door apekop; 27 juni 2014 om 10:37
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top