Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 83
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Microfoon? Statief?!? Het ging toch om het opbouwen van een gitarist?
    Ja ik doe ook backing vocals ( maar dat doen bijna alle gitaristen)

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    De traditionele ophoudertjes, wie kent ze niet. Je wil je amp op je plek neerzetten, heeft de zanger zijn sportas en jas daar neergepleurd. Je komt terug van kapstok, staat er ineens een accordeonkoffer op je plek. Je schuift hem een metertjes naar links. Je haalt een biertje en als weer op het podium klimt is alles volgezet met drumcases. Het is nog maar het begin. Even later zullen er allemaal snoeren over jouw snoeren heen gaan lopen. Het beste is alles eruit te trekken en weer opnieuw in te prikken.

    Afgelopen weekend had de saxofonist zijn koffers opengeslagen, precies voor de speaker van mijn amp. Weg met die zooi hier, zei ik. Hij haalt het weg en zet ze voor de baskast. Daar zitten 4 speakers in dus de bovenste werden niet afgedekt wat goed genoeg is voor een bas. Een kwartiertje is zo voorbij.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Wie heeft er nu 10 minuten nodig om een cajon neer te zetten?

    Je stemt die drums dus nooit? 10 minuten voor een drumkit is wel heel snel. Ik kan pas echt opzetten als drums en percussie iig aan kunnen geven welke plek ze nodig hebben.
    Plek voor een drumstel is snel klaar. Kleedje uitrollen en de plek is afgebakend.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #24

    Standaard

    Wat bij mij ook tijd kost is dat ik nooit stroom heb, waar ik het wil hebben. Ik heb dus altijd 3 haspels ( 1 spare) bij me en gebruik er bijna altijd twee.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Plek voor een drumstel is snel klaar. Kleedje uitrollen en de plek is afgebakend.
    Jaja.... lees mijn post erboven.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Wat bij mij ook tijd kost is dat ik nooit stroom heb, waar ik het wil hebben. Ik heb dus altijd 3 haspels ( 1 spare) bij me en gebruik er bijna altijd twee.
    Ik vind het altijd wel weer opzienbarend dat je een band uitnodigt en dat dan A. geen stroomvoorziening klaarligt en B. niemand van de kroeg weet waar een stopcontact zit C. het stopcontact 1 lullig wanddoosje is met hopelijk randaarde en D. de kroeg ook geen stekkerblok heeft.

    Dus ja, ik sleep ook alijd een blok mee.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Jaja.... lees mijn post erboven.
    Dat komt eigenlijk alleen maar voor bij sessiebandjes. Als je een vaste bezetting hebt, weet iedereen ongeveer zijn plek en de volgorde van uitstallen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #28
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Een haspel is voor in de tuin. 2 haspels en 1 spare. DUDE! Onnodig, je hebt toch ook geen spare pedalboard, spare amp, spare microfoon bij je?

    Oefenruimtes zijn zo klein, 1 blok is genoeg.
    Vriendelijke groet,

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Drummers rollen een kleedje uit, zetten hun drumkruk neer, openen flightcases en beginnen dan alles in elkaar te schroeven, als een IKEA pakketje. Als alles vastzit gaan ze wat proefmeppen, draaien aan schroeven, verschuiven dingen, plakken tape op vellen, nog meer droogmeppen en als er niks meer te draaien en schuiven valt gaan ze eens kijken wat er allemaal op te ruimen valt.

    Die drumcases staan al die tijd breed uit op het podium!. Als je zo'n case alvast even wegschuift.... drummers komen niet van tapijtje maar op die paar vierkante meters dulden ze ook helemaal niks anders.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    ok, ik zie nu dat mijn setup nogal amateuristisch is vergeleken met die van jou, dus begin nu wel te begrijpen waarom je zoveel tijd nodig hebt. Maar is dat een setup voor in de kroeg ook? Of enkel op grote podia?
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top