Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 56789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 83
  1. #61
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.698

    Standaard

    Tunes, het is wat met die drummers niet? Ik heb wel met duizend verschillende slagwerken opgenomen en ik zal er wat gestemd hebben die helemaal nergens naar klonken. Vertel mij nou ff wat over drummers.

    Komen ze met een CD en zeggen dat ze dat drumgeluid willen. ja, zo lust ik er nog wel een paar. Dan draai je de stemschroeven los van het bovenvel van de snare en in die kuil kun je een pak melk leeg gieten. Gelukkig heb ik nieuwe vellen op voorraad en ook nieuwe stokken, want er zijn er die naar de studio komen met één paar stokken.

    En pinstripes zijn aardig hoor, maar wel erg jaren 80, maar wel sterk en geschikt voor de houthakkers. Premier CS velletjes klinken weer een stuk beter, maar daar heb je sneller pitten in en dan klinkt het nooit meer goed.

    Jij hoeft nooit te stemmen? Ik heb het nog niet meegemaakt hoor. Ik ben wel verschillende keren naar de opnameruimte gegaan om te onderzoeken waarom het geluid zo veranderde. En ja hoor, met die rimshots waren er een paar stemschroeven losgelopen. Maar daar heb jij natuurlijk nooit last van.

    Mooi volk die drummers, zullen we daar maar een apart draadje over beginnen dan?
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Onze drummer stemt zijn vellen nooit maar ik durf te wedden dat hij zelf het verschil niet eens hoort.

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ace 1.15.19 Bekijk bericht
    Onze drummer stemt zijn vellen nooit maar ik durf te wedden dat hij zelf het verschil niet eens hoort.
    Hahahahahaha
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Nou ja, olympische sport, maar als je een (klein) festival hebt met 1 podium, dan kan ik me persoonlijk wel irriteren aan bands die écht lang werk hebben om op te bouwen. En al helemaal als het daarna nog niet eens bijna fatsoenlijk klinkt.

    Bijvoorbeeld van die gitaristen die met een boodschappentas het podium op lopen, met in die tas een stuk of 6 boss pedaaltjes, ieder in hun eigen Boss doosje. Rustig uitpakken en eens mooi naast elkaar neer leggen, dan nog kabels er tussen moet douwen, batterijen checken en/of adapter erin pluggen, er vervolgens achter komen dat het snoer dat ze bij hebben wat tussen pedalen en versterker in zit wat kort is, waardoor de hele zwik opgepakt moet worden en dichter bij de versterker neergelegd moet worden. :-D
    Heb je als band een kwartier ombouwtijd, moet je je set inkorten door een dergelijke pipo omdat ie dik een half uur nodig heeft (want er is altijd weer iets wat niet werkt...).
    Ja, als je zulke malloten tegenkomt.... Ik zie ze wel eens bij jamsessies, maar ben ze gelukkig nooit als "voorprog" tegengekomen. Moet trouwens gek lopen als die tijd van onze set af zou gaan, daar zouden we denkelijk veel moeite mee hebben en niet zo goed mee om kunnen gaan.
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Bijvoorbeeld van die gitaristen die met een boodschappentas het podium op lopen, met in die tas een stuk of 6 boss pedaaltjes, ieder in hun eigen Boss doosje. Rustig uitpakken en eens mooi naast elkaar neer leggen, dan nog kabels er tussen moet douwen, batterijen checken en/of adapter erin pluggen, er vervolgens achter komen dat het snoer dat ze bij hebben wat tussen pedalen en versterker in zit wat kort is, waardoor de hele zwik opgepakt moet worden en dichter bij de versterker neergelegd moet worden. :-D
    Hahaha en denken dat ze stoer zijn met al die pedalen naast elkaar terwijl ze maar werkelijk 3 pedalen gebruiken op die avond en de rest voor de show staan! Hahaha!

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noid Bekijk bericht
    Moet trouwens gek lopen als die tijd van onze set af zou gaan, daar zouden we denkelijk veel moeite mee hebben en niet zo goed mee om kunnen gaan.
    Ja inderdaad.
    Ik bedoelde eigenlijk ook ten koste van de tijd van de betreffende band, maar verkeerd geschreven door mij.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    terwijl ze maar werkelijk 3 pedalen gebruiken op die avond en de rest voor de show staan!
    Zouden ze daarvoor de multi fx hebben uitgevonden zodat dat niet opvalt?

  7. #67

    Standaard

    Wij speelden meestal als eerste of als enige op een avond.
    En dan met 7/8 man op een podium waar je net op past.
    Dan kom je aan, blijken de P.A. gasten lekker rustig aan gedaan te hebben, dus die zijn nog lang niet klaar.
    Als ze eindelijk zo ver zijn met hun spul zodat er ook iemand anders op het podium kan stormt iedereen tegelijk het podium op met zijn spul. Vervolgens liggen overal kisten, tassen, kabels en drums en loopt iedereen door elkaar en te vechten voor een plekje. Voordat je eindelijk een plekje + stopcontact gevonden hebt ben je al zeker een half uur verder. Dan kan je eindelijk je eigen spul uitpakken en uitstallen. Vervolgens duurt het eigenlijk helemaal niet zo lang meer voordat de eerste noten uit de gitaar klinken. Stemmen kost ook niet al te lang.

    In het oefenhok was het een stuk vlotter. Pedalenboard aan de stroom, versterker aanslingeren, koelkast plunderen, gitaarkabel inpluggen, stemmen en spelen maar. Maar ik was vaak als een van de eersten aanwezig, dus nog een keer de koelkast plunderen.
    Laatst gewijzigd door Martijn-w; 16 juli 2014 om 14:52

  8. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tunes, het is wat met die drummers niet? Ik heb wel met duizend verschillende slagwerken opgenomen en ik zal er wat gestemd hebben die helemaal nergens naar klonken. Vertel mij nou ff wat over drummers.

    Komen ze met een CD en zeggen dat ze dat drumgeluid willen. ja, zo lust ik er nog wel een paar. Dan draai je de stemschroeven los van het bovenvel van de snare en in die kuil kun je een pak melk leeg gieten. Gelukkig heb ik nieuwe vellen op voorraad en ook nieuwe stokken, want er zijn er die naar de studio komen met één paar stokken.

    En pinstripes zijn aardig hoor, maar wel erg jaren 80, maar wel sterk en geschikt voor de houthakkers. Premier CS velletjes klinken weer een stuk beter, maar daar heb je sneller pitten in en dan klinkt het nooit meer goed.

    Jij hoeft nooit te stemmen? Ik heb het nog niet meegemaakt hoor. Ik ben wel verschillende keren naar de opnameruimte gegaan om te onderzoeken waarom het geluid zo veranderde. En ja hoor, met die rimshots waren er een paar stemschroeven losgelopen. Maar daar heb jij natuurlijk nooit last van.

    Mooi volk die drummers, zullen we daar maar een apart draadje over beginnen dan?
    Klopt, heb ik nooit last van.
    En ik hoef inderdaad zelden of nooit te stemmen en heb een pracht van een geluid.
    En ik ben een drummer, dus vertel mij nou ff wat over drummers.

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    En ik ben een drummer, dus vertel mij nou ff wat over drummers.
    een drummer op een gitaristen-forum... OMFG ....

    ze laten ook iedereen toe





  10. #70

    Standaard

    Nou ja jij bent eigenlijk ook schoonmaker i.p.v. gitarist, waarom heb je anders altijd die stofdoek om je hoofd.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top