Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 789
Weergegeven resultaten: 81 t/m 83 van 83
  1. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Een dummer heeft het moeilijker, moet alles in elkaar zetten, de trommels stemmen en dan ben je zo een half uur verder.
    en de prijs voor de meest freudiaanse verspreking van 2014 gaat naar....roff roff .......HAN!
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  2. #82

    Standaard

    Het ligt er inderdaad maar net aan wat er allemaal gedaan moet worden.
    Als ik als laatste zou aankomen bij een optreden en iedereen had alles al netjes opgebouwd...dan ben ik met 10 minuten klaar met opbouwen van twin reverb, pedalboard, twee gitaren, mic-stand, kabeltjes en stemmen...dat ex-schouwen van parkeerplaats 500m verderop...lol

    Maar als je netjes allemaal tegelijk aankomt. Ik ben meestal degene die zich bezig houd met de PA. Eerst alle PA zooi dus naar binnen. Met z'n allen! Dan drums...ook met z'n allen. Ik zoek een aantal WCD's. Ik ga aan de gang met de opbouw van de PA, meestal samen met één andere persoon. Drummer gaat zijn boeltje opzetten. Twee anderen halen de rest van de spullen uit de auto's en parkeren dat ergens uit de loop van het podium. Als de PA staat, zet ik m'n versterker neer, leg m'n pedaltrain netjes achter m'n monitor, sluit alle prik en signaal aan...bladibla...dan wederom...in 10 minuten klaar. Tegen die tijd zijn de anderen meestal nog bezig met hun spullen. Zelfs de drummer heeft nog alle bekkens op z'n plek, maar zit vrolijk z'n bass en toms zo hard mogelijk te verkrachten...omdat ze zo lekker klinken...lol
    Ik ga dan de rest helpen. Daarna alle mic's checken op de tafel, monitors checken....etc...

    't Ligt echt aan de personen waar je mee bezig bent. Een andere band van me weet exact alles te vinden en wat ze moeten doen. Nergens een probleem, behalve de andere gitarist die altijd z'n gitaarstandaard vergeet...en er dus maar één van mij leent, omdat ik tegenwoordig al een extra examplaar meeneem. ghehehe

    Maar de begintijd. Ik wil eigenlijk altijd zo'n 2 uur van tevoren aanwezig zijn. Geen gehaast, gewoon rustig opbouwen, bak koffie of zo...en dan speeeelûh! ;-)

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2007
    Locatie
    Roosendaal
    Berichten
    158

    Standaard

    Mijn ervaring is dat de mede-bandleden vaak zo verschikkelijk staan te treuzelen of weigeren een ander mee te helpen. Bij mijn vorige band was de drummer altijd het punt van irritatie. Hij hoefde werkelijk niets te sjouwen dus het enige wat hij moest doen was alle toms opstellen, standaarden uitklappen en bekkens erop gooien. Omdat wij regelmatig op (te) kleine podia speelden moesten we eerst wachten tot de drummer volledig opgebouwd was omdat je anders geen ruimte had op het podium want zijn tassen lagen overal.
    Meestal wist de bassist er toch tussendoor te friemelen. Die zette zijn combo op het podium en die stond al aan zijn snaren te plukken voordat de drummer klaar was. In die tussentijd konden wij alles naast het podium opbouwen en zo in 1 keer het podium op tillen.
    De gitaristen en toetsenist waren natuurlijk zo klaar.

    Ik heb wel in de loop der jaren mijn gear aangepast om zo snel mogelijk klaar te zijn met opbouwen. Ik speelde maar op 1 kanaal (SCHEUREN) en heb een versterker gekocht met de juiste sound. Mijn kabbels zaten in een koffertje handig opgeborgen en mijn tuner had ik vakkundig weggewerkt in mijn versterker. Dus kwestie van stroomkabel inpluggen, speakerkabel en gitaarkabel erin prikken.
    Ik stond binnen 3 minuten klaar om te spelen.

    Daarbij gezegd dat ik echt een hekel heb aan op,- en afbouwen + het feit dat ik eigenlijk helelmaal geen pedalboard nodig had.
    Laatst gewijzigd door john5; 25 augustus 2014 om 13:59

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top