Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 40
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2003
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    838

    Standaard

    Volgens mij zijn dit geen humbuckers hoor

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jules Bekijk bericht
    Volgens mij zijn dit geen humbuckers hoor
    http://en.wikipedia.org/wiki/Mini-humbucker

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Een van de mooiste en lelijkste gitaren ooit door Gibson gebouwd.... En alleen dat is al een unicum. En jij hebt hem in de beste kleur.... Wow....

    Heeft deze als jubileum model nog iets van een uitzonderlijke electronica?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.336

    Standaard

    Die kleur had ik echt zeeer zelden gezien
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard



    Lekker ding! Die Maestro maakt het echt wel af! Ik zou er ook graag eentje op mijn iets bescheidenere bird hebben, maar die dingen zijn aftermarket echt reteduur.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Al sinds de 70s ben ik verzot op 'Birds dus gefeliciteerd met deze topper. Ik heb zelf (naast m'n rode Gibby Thunderbird IV) een gitzwarte BaCH Firebird met non reverse headstock die beter klinkt dan ik had durven hopen (wel de pups wat hoger gesteld, dat maakte aaardig verschil t.o.v. de fabrieksafstelling)) maar die verder natuurlijk nogal wat compromissen bevat zoals set neck ipv neck thru en verder uit zo'n 5 stukken mahonie is opgebouwd... prijsverschil moet ergens terugkomen en de bedragen voor een Gibby Firebird zijn me te gek aan het worden.
    @ Humbucker: Een maestro tremolo van Allparts kost 150 dollar maar die worden overal de grond in geschreven. Op m'n Flying V (een gecustomizede Ibby rocket roll 1 eigenlijk) heb ik sinds de 70's een echte ouwe maestro trem en die doet het wel goed. Zoek dus liever een oude dan een aftermarket exemplaar. Of een Bigsby (of ben ik nou aan het vloeken in de kerk???)
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Nu we toch blijkbaar firebird fans bij elkaar hebben: wie weet of er in europa iemand Steinberger Banjo tuners verkoopt? Stewmac heeft ze maar de bijkomende kosten maken het idee om die banjo tuners op m'n (goedkope) BaCH te monteren wat heel erg out of balance.
    Laatst gewijzigd door MikeD; 27 juni 2014 om 10:48 Reden: typfout
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  8. #38

    Standaard

    Ik heb via ebay laatst een (goedkope) Vibrola gekocht voor op mn SG...... De veer is niet zo goed als een oude want als de snaren op spanning komen trek ik de pook een beetje naar beneden. Kan ook komen omdat de brug zo laag afgesteld moet worden (nek is niet aan te passen). Hij is verder wel prima in gebruik en ik kan hem gemakkelijk gebruiken. Hij is wel wat starrer dan ik had verwacht maar goed, ik heb daardoor totaal geen tuning problemen. Enige nadeel waren de kleine schroefjes die de dekplaat moesten bevestigen, die zijn allemaal afgebroken in de gaten maar houden de dekplaat met spanning nog op zijn plaats..... werkt goed, alleen niet zo bedoeld
    Tijd zat....... toch??

    Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Weert
    Berichten
    3.008

    Standaard

    Vet vet vet!!

    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    587

    Standaard

    Mooi ding!!!

    Practice cures most tone issues - John Suhr





 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top