Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    tiens, die Sigma ziet er idd erg mooi uit.

    en Rizz... toch ook maar eentje bouwen tegelijk. Ik heb mijn Gibson L00 weer verkocht nadat mijn zelfbouw af was ...
    Ik heb echt teveel projectjes afgezien van gitaarbouw lopen nu, Drumsander nog afmaken, kastje bouwen voor m'n meisje, werkplaats verbouwen en die OM nog 's afmaken.. Nu aan een nieuwe beginnen wordt een beetje veel..

    Maar heb wel plannen, voor een L00 Sinker Redwood top, Madagascar palissander neck/toets en brug, Zij-en achterkant weet ik nog niet. Ik vind het zo'n vreselijk geil model! Heb in principe bijna alles liggen behalve binding/purfling, dus zou zo kunnen beginnen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Als je toch naar Souman gaat, Oostendorp zit er in de buurt. Soms hebben die andere gitaren staan dan Souman, de moeite waard om even te kijken als je toch in de buurt bent.

    https://www.oostendorp-muziek.nl/gitaar/

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    En nog 1 voor het lijstje..

    Hier word ik wel echt warm van!

    Seagull Artist Studio Burst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  4. #14
    Junior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2003
    Locatie
    Almere
    Berichten
    19

    Standaard

    En waarom niet een Eastman E20D? Dan heb je Adirondack top en heb je ebony toets + brug. Dat is naar mijn idee een behoorlijke upgrade vanaf de E8D welke een donker geverfde rosewood brug en toets heeft en een sitka top. Prijsverschil is 200 euro.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Ha Berend, ja, heb je gelijk in. Hij was niet in het lijstje opgenomen, omdat hij net over de grens nvan m'n budget zit. En ik heb slechte ervaringen met de E20OM. Nu is dit een ander beestje, maar mijn 412 is voor mij het bewijs dat duurder niet altijd beter is in vergelijking met de E20OM.

  6. #16

    Standaard

    Even Off Topic:
    Wat zijn dan jouw slechte ervaringen met de E20OM, ik heb een E8OM en een E20OM en ben over beiden razend enthousiast.
    Ze klinken als een klok. De E20OM heeft een iets dikkere hals, maar daar heb ik geen problemen mee qua bespeelbaarheid.
    De afwerking is niet super, maar ruim voldoende in relatie tot de totale kwaliteit van de gitaren.
    On Topic: Ik heb ook een tijdje de E20D gehad. Klonk en speelde ook super.
    Helaas door geldgebrek weer moeten verkopen.
    Laatst gewijzigd door synapse; 25 juni 2014 om 09:21 Reden: aanvulling

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Toen ik ging testen, hsb ik op 1dag mijn 412 en twee E20Om's getest, jn dezelfde winkel, letterlijk van de 1 naar de ander en weer terug. De twee E20Om's haalden het niet bij de 412. Het enige waar ze beter in waren, was dat ze beiden iets beter gebalanceerd hoger op de hals waren. Maar overall niet de €500 extrawaard waren. Dikte hals was op het randje en de oliefinish speelt erg lekker, maar ze deden het gewoon niet voor mij. . Dat kan liggen aan mijn bui die dag en ws. Is m'n 412 gewoon exemplarisch erg goed, ik weet het niet. Dus slechte ervaringen is miss wat sterk uitgedrukt, maar zo zit het dus.

    Ik weet niet hoe de D's zich houden, maar ik zal ze toch eens beetpakken..

  8. #18

    Standaard

    Wellicht is de Eastman E20SS ook een optie, Adi top en RW back en sides. Doet mij sterk denken aan een Gibson J45....
    Ik heb hem zelf nooit bespeeld, dus ben benieuwd.

  9. #19
    Member
    Geregistreerd
    16 januari 2013
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    37

    Standaard

    Die Sigma SDR28MLE heb ik getest bij keymusic mechelen.
    Ik was zo enthousiast tot over mijn oren. Tot ik die gitaar in mijn handen kreeg en begon te spelen.
    Het was om te janken, kan een exemplaar probleem zijn natuurlijk en was zwaar ontgoocheld. Actie was slecht en voor een solid gitaar was de sound helemaal niet dat, ook de verkoper was pessimist, die zei letterlijk, ik stuur dat ding terug, die wil ik niet in mijn shop. Leek precies een gitaar van 50€...???? Maar dan de Sigma DKC41-E bespeeld wel met laminaat achterzijde. De actie kon beter, maar wat een sound, ik beelde me al in als die actie perfect was afgesteld. prijsklasse 740€... Maar is geen palissander achterzijde wel van gevlamd koa.

    Ik denk dat je LL16 yamaha aan je lijstje moet toevoegen?
    Laatst gewijzigd door dgrammenidis; 29 juli 2014 om 13:20
    Yamaha LL16D A.R.E / Yamaha AC3m / Marshall AD50c

  10. #20
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Het toont eens te meer aan dat je vooral bij akoestische gitaren ALTIJD het exemplaar dat je overweegt te kopen moet testen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top