Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Cool Over een tijdje: Palissander Dread, gedachten?

    Als ik m'n nieuwe baan hou en we zijn op vakantie geweest, mag een deel van m'n ontslagvergoeding gebrast worden. Dus.... Tijd voor een nieuwe gitaar!

    Het moet een dread worden, budget ongeveer €1000-€1200, massief palissander zij-en achterkant en een 44 of 45mm (1 3/4inch) topkam. Liefst de laatste, dus dat maakt de keuze wat beperkter. Ik kom uit op de volgende modellen:
    • Blueridge BR160A
    • Eastman E8D
    • Levinson LD-35 (Ovangkol, ook mooi)
    • Recording king RD227/327
    • Seagull Maritime Rosewood
    • Furch D31 SR

    De Levinson weet ik niet zeker wb de topkambreedte, ik heb er een mailtje aan besteed, dus dat hoor ik nog. Deze zijn allemaal tussen €800-€1100, maar misschien heb ik ergens overheen gekeken.

    Puur op uiterlijk hebben de Blueridge, Eastman en de Seagull mijn voorkeur, maar ik ga voor het geluid en de bespeelbaarheid, uiterlijk is echt ondergeschikt. Ik ga ze allemaal proberen te bespelen en hij wordt echt in een winkel gekocht..

    Dus: Suggesties?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Sigma SDR28HM (44mm)
    https://www.youtube.com/watch?v=QzVleSNLr6Y

    Sigma SDR28MLE (45mm, limited edition)
    https://www.youtube.com/watch?v=eDBmw2_s-Xw

    Martin-licensed D28, fenomenale klank! Ikzelf heb een oudere SDR-35 (S staat voor Solid), uit de eerste reeks van Sigma voor ze stopten begin jaren '90, en da's gewoon een steengoede gitaar, werd naast een jaren '60 Martin D35 gehouden, en kon daar vlotjes mee mee qua klank, feel & bespeelbaarheid)
    Laatst gewijzigd door Mr.Fingers; 20 juni 2014 om 10:02
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #3

    Standaard

    Je hebt toch ervaring met zelf bouwen? Is dat geen optie?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Zoals je zelf wel weet Rizz is het uitproberen en uitproberen. Ik heb zelf een Blueridge BR140-A, die gitaar is niet uit mijn handen te slaan. En een ieder die deze gitaar hoort is er van onder de indruk. Maar even zo zijn er exemplaren van Blueridge die het net niet zijn, je moet dus het geluk hebben een goede te vinden. Op zich is Blueridge helemaal niet slecht, maar dat geldt ook voor de andere alternatieven, maar er bestaan verschillen. De hals van de Blueridge is voor mij de lekkerste hals die ik hier in huis heb.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Sigma SDR28HM (44mm)
    https://www.youtube.com/watch?v=QzVleSNLr6Y

    Sigma SDR28MLE (45mm, limited edition)
    https://www.youtube.com/watch?v=eDBmw2_s-Xw

    Martin-licensed D28, fenomenale klank! Ikzelf heb een oudere SDR-35 (S staat voor Solid), uit de eerste reeks van Sigma voor ze stopten begin jaren '90, en da's gewoon een steengoede gitaar, werd naast een jaren '60 Martin D35 gehouden, en kon daar vlotjes mee mee qua klank, feel & bespeelbaarheid)
    Top! Die gaat ook op het lijstje. Ik heb niet zo veel met de toch algemeen droge klank van Martin, maar heb ook alleen nog maar op sparre/mahonie dreads gespeeld. Thx!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Martijn- Bekijk bericht
    Je hebt toch ervaring met zelf bouwen? Is dat geen optie?
    Ik ben al 4 jaar met de eerste bezig.. Dat gaat me iets te langzaam.. Doe tegenwoordig meer meubeltjes bouwen en andere dingetjes dan gitaren. Maar daar gaat ook wel meer van komen, alleen nu even niet..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric van Esch Bekijk bericht
    Zoals je zelf wel weet Rizz is het uitproberen en uitproberen. Ik heb zelf een Blueridge BR140-A, die gitaar is niet uit mijn handen te slaan. En een ieder die deze gitaar hoort is er van onder de indruk. Maar even zo zijn er exemplaren van Blueridge die het net niet zijn, je moet dus het geluk hebben een goede te vinden. Op zich is Blueridge helemaal niet slecht, maar dat geldt ook voor de andere alternatieven, maar er bestaan verschillen. De hals van de Blueridge is voor mij de lekkerste hals die ik hier in huis heb.
    Weet ik allemaal, Eric en dat ga ik ook doen. Wilde alleen wat aanvullingen op m'n lijstje. Zo is m'n Eastman er zo 1, ook een exemplarisch fantastisch apparaat. Ook daarvan is iedereen onder de indruk.

    Ik ga hier rustig de tijd voor nemen en wat lange ritjes maken. Een aantal modellen hebben ze gewoon bijna nergens, dus onderling vergelijken wordt ook lastig..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2013
    Locatie
    Venray
    Berichten
    115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Ik ga hier rustig de tijd voor nemen en wat lange ritjes maken. Een aantal modellen hebben ze gewoon bijna nergens, dus onderling vergelijken wordt ook lastig..
    Dat zullen o.a. die Recording Kings wel zijn, of niet, Rizz?

    Die triple-O van mij was ook een hele zoektocht.
    "I never practice my guitar. From time to time I just open the case & throw in a piece of raw meat."

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WesleyD Bekijk bericht
    Dat zullen o.a. die Recording Kings wel zijn, of niet, Rizz?

    Die triple-O van mij was ook een hele zoektocht.
    Ýup, de Sigma wordt ook lastig, de Seagull nergens, de Furch ook niet, tenminste allemaal niet op de sites. Muziekhandel Joosten zegt er een paar te hebben, maar ik ben daar 1x geweest, nooit weer! Souman is redelijk uitgerust, dus dat wordt een van de eerste waar ik naartoe ga. Hier in de buurt zit nog Gitaarshop Heemstede, die heeft er iig 1, D Alphenaar in Haarlem heeft ws. wel de Eastman en de Blueridge. Zie wel, ik ga over 7 weken een maand op vakantie, het wordt sws daarna..

    Die Sigma SDR-28MLE is trouwens ook wel erg mooi, die andere valt af.. Kees Dee heeft die weer, en de Blueridge..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  8. #8
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Sigma's hebben ze bij Feedback tegenwoordig.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    tiens, die Sigma ziet er idd erg mooi uit.

    en Rizz... toch ook maar eentje bouwen tegelijk. Ik heb mijn Gibson L00 weer verkocht nadat mijn zelfbouw af was ...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaurentB Bekijk bericht
    Sigma's hebben ze bij Feedback tegenwoordig.
    Zal 's langsrijden in Rotterdam, tegenwoordig Keymusic.. Thx!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top