Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 68

Discussie: BluGuitar Amp1

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard BluGuitar Amp1

    Thomas Blug heeft dit samen met een Rus ontwikkeld. Een 100 watt flooramp met 'buizenkwaliteit' en tal van features. Je kunt dat apparaat ook aansturen met het bijbehorende midiboard Remote1. Interessant concept. Of dit het Ei van Columbus is, vraag ik me af. Het klinkt goed, maar Blug kan een Moulinex met een kapotte stekker nog goed laten klinken.

    https://www.youtube.com/watch?v=noqR_7MY2Tg

    https://www.youtube.com/watch?v=Ad-8urs8TB4

    http://www.bluguitar.com/
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Films gekeken en ik heb het idee dat Thomas al z`n ideeen in 1 apparaat heeft gepropt. Met 88000 mogelijkheden en meer knoppen en schakelaars dan een gemiddelde spaceshuttle. ( lekker overdreven....) . Wat hij probeert is leuk en het zal ook best technisch goed zijn , maar ik heb toch liever een eenvoudige amp , kabel en gitaar. Als het moet een slapback echo en een drive.
    Van je pedalen ben je bij Thomas niet af want ik zag er geen stemapparaat , echo e.d. bij in zitten. Blijft het nog een kabel en voedingen handel op je vloer.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Het is mij ook net iets te Duits. Vol met innovaties en goeie ideeën maar sexloos as hell en ik ben ook geen fan van het Duitse gitaargeluid dat teveel uit een laboratorium lijkt te komen waar scoops de dienst uitmaken.
    Ik denk dat de markt vooral top40 bands zijn, dezelfde groep die nu zit te klooien met digitaal en simulaties.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Vergeet nooit dat je setup een keten van componenten is. Als een van die componenten (zoals bv die moulinex) bagger klinkt kun je dat niet meer goed maken. Je weet dat zelfs de man aan de strings deel uit maakt van die keten dus hoeveel knoppen er ook aan je apparatuur zit, als je niet kan pingelen wordt het nooit wat.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Of dit het Ei van Columbus is, vraag ik me af.
    In ieder geval niet van columbus, duitse gitaar pioniers zijn al decennia op zoek naar de 'eierlegende wollmilchsau'.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Films gekeken en ik heb het idee dat Thomas al z`n ideeen in 1 apparaat heeft gepropt. Met 88000 mogelijkheden en meer knoppen en schakelaars dan een gemiddelde spaceshuttle. ( lekker overdreven....) . Wat hij probeert is leuk en het zal ook best technisch goed zijn , maar ik heb toch liever een eenvoudige amp , kabel en gitaar. Als het moet een slapback echo en een drive.
    Van je pedalen ben je bij Thomas niet af want ik zag er geen stemapparaat , echo e.d. bij in zitten. Blijft het nog een kabel en voedingen handel op je vloer.
    Mijn idee ook. Met een tweekanaalsamp die een boost en solovolume heeft, ben je een heel eind, zeker als je er een pedaal voor zet.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 19 juni 2014 om 00:32
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.980

    Standaard

    Alleen maar interessant als je er ook een Terrorizerachtige World Downfall scheursound uit kunt halen!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Het is mij ook net iets te Duits. Vol met innovaties en goeie ideeën maar sexloos as hell en ik ben ook geen fan van het Duitse gitaargeluid dat teveel uit een laboratorium lijkt te komen waar scoops de dienst uitmaken.
    Daar heeft mijn Statesman 50 head/2x12 cab nou net geen last van. Zeker het drivekanaal is quite sexy and mids a plenty.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2006
    Locatie
    Molenhoek
    Berichten
    776

    Standaard

    vandaag de BlugAmp1 weer terug gestuurd naar BAX. Het cleane kanaal is wel mooi, ook met die Boost knop, maar de verschillende overdrive kanalen zijn het niet voor mij, ik vind ze te transistorachtig klinken, ruizen vooral. Die kleine custom controls zijn dan misschien wel interessant voor het geluid, maar je kunt er met je vingers maar moeilijk bij. Ik had hoge verwachtingen, maar die kon dat ding helaas niet waarmaken. Toch maar gewoon verder (en zeer tevreden) met mn Peavey Classic 30

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Hoi Blademan ,

    Heb je misschien ook effecten op dat cleane kanaal losgelaten ? Hoe klinkt het dan , vraag ik mij af . Ben ik gewoon nieuwsgierig naar

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top