Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Error

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.354

    Standaard Error

    Error

    Vandaag een 1e dingetje met mijn drumcomputer gedaan.
    Het is niet geweldig, en de mix zuigt, maar er zitten ook wel wat leuke momentjes in.
    Vooral de overgang is wel op een manier die ik meer wens te gaan doen, al zit 'ie erg zacht in de mix.
    Tot nu toe heb ik altijd vanuit een piano of gitaarpartij gewerkt, was er al iets wat dat betreft, dit is soort van rechtstreeks een reactie op wat ik op mijn drumcomputer geprogrammeerd heb.
    In de toekomst zal ik ergens een middenweg moeten zoeken, ik heb nog teveel stukken in mijn hoofd spoken waar ik de drumcomputer gericht op zou willen gebruiken (dus een beat programmeren op een piano of gitaarpartij, in plaats andersom).
    Maar daartoe moet ik eerst wat oefenen, en dit probeersel heeft evengoed leuke kanten, al zitten die onherstelbaar zacht in de mix.
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 16 juni 2014 om 13:37

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.354

    Standaard

    Heb er wat compressie over gejaagd in Audacity en wat bass teruggeschroeft.
    Volume is er daardoor flink op achteruit gegaan, maar de mix is beter, moet 'm alleen erg hard zetten op je stereo om goed te kunnen luisteren.
    En mocht je daartoe bereid zijn, let op als Cookie erna komt, want die is juist erg hard opgenomen !

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Zo das wel heeeeeel zacht Ik vind m mooi weer. Sfeer is voor jou geen probleem, je schudt de ene naar de andere mooie sfeer uit je mouw. Wel zou ik graag dingen horen die wat meer 'af' zijn. Deze 'beat' zou niet misstaan op n profi space hip hop album!

  4. #4

    Standaard

    Erg leuk, dit. Doordat er weinig variatie in de drums zit (en door de sound) komt het automatisch in zo'n typisch hoekje (vind ik), maar ik vermoed dat dit de bedoeling is. De mix kan inderdaad beter maar is voldoende voor een probeersel. Ik moet zeggen dat ik de combinatie drumcomputer-piano bijna bizar vind, ik heb het nog niet vaak gehoord tenminste. Maar het pakt verrassend goed uit!

    En inderdaad, wat Fusion zegt, meer! En vooral dingen die 'af' zijn!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Moet 'm inderdaad wel flink hard zetten. Geeft het in Soundcloud een extra kick om te luisteren. Hier typen en het andere tabblad in de gaten houden om hem niet te laten overspringen naar het volgende nummer, wat er dan nogal in zal knallen xD.

    Ik vind het einde en de slide gitaar (als dat het is?) het leukst. Einde doet me beetje hieraan denken. Diezelfde korte clickjes.

    Ik vind de richting die je muziek opgaat verder mooi. Hou wel de gitaar er hier en daar beetje in .

    Loeters,

    Merijn

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.354

    Standaard

    Thanx allen, maar 't gaat nog niet zomaar af zijn.
    Ik heb wel nummers die af zijn, maar die zijn niet zo gemakkelijk om op te nemen, en wanneer ze dat wel zijn dan is het heel ander materiaal dan wat ik tot nu toe post.
    Op een dag ga ik iets posten dat 'af' is, maar mijn proces gaat niet zo snel, het is spelenderwijs leren, ik heb een jaar over mijn tascam gedaan, dat begin ik onder de knie te krijgen, volgende fase is drumcomputer.
    Mijn doel is om drumtracks te kunnen maken voor stukken die 'af' zijn, met uitzondering van percussie, Radiant hour en Freeble Beeble zijn er twee die redelijk 'af' zijn, die ook zonder drum overeind blijven, bij andere ideeen heb ik dat gevoel minder.
    Maar komt goed, ooit, op een dag, valt alles lekker op zijn plekje, en dan heb ik vanzelf allerlei dingen geleerd, en geintegreerd, vooral dat laatste, het duurt allemaal wat langer zo, maar op een gegeven ogenblik zit 't in mijn systeem, en dan hoop ik dat het gemakkelijker geworden is om liedjes te maken/op te nemen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    Einde doet me beetje hieraan denken. Diezelfde korte clickjes.

    Ik vind de richting die je muziek opgaat verder mooi. Hou wel de gitaar er hier en daar beetje in .
    Hee ja, inderdaad.
    Mijn Korg Volca beat kan ik niet zo laten sputteren.
    Volgende stap is kijken of ik fills kan maken in die machine.

    This will destroy you wel een paar live gezien trouwens, lekkere muziek, maar toen zat er wat meer de beuk in.

    Het is inderdaad slide gitaar, ik val altijd terug op slide wanneer ik het ff niet weet, deed ik in bandverband ook altijd, vooral wanneer iets te obvious dreigde te worden; whoppa, slide erin. Ik wil gitaar er wel in blijven houden, maar piano neemt zoveel gemakkelijker op, al heb ik inmiddels door dat opnames met de interne mics voor mijn AC4 eigenlijk beter en gemakkelijker bruikbaar zijn dan opnames met mijn Cube20x, juist daarop zit veel brom.

    Met die drumcomputer is er wel een volgende ding om over na te denken bijgekomen; beats lijken toch nogal de mix te beinvloeden, en uiteindelijk harder door te komen dan via mijn koptelefoon lijkt, dus ook wanneer ik verschillende sporen op een spoor ga zetten (met beats), over de speakers luisteren, en heel goed opletten wanneer ik de boel bewaar, omdat het onherstelbaar is.

  8. #8

    Standaard

    Zo zie je maar, dat het zo zijn eigen dynamiek kent, als je hardnekkig weigert eerst eerdere posts te lezen.

    Letterlijk: Na Error vlogen de conussen van de Philips kastjes zo ongeveer door de kamer. Zou niks aan verloren zijn, maar toch.

    Van mij had het wel wat langer gemogen.
    Opnieuw zeg ik maar weer dat dit soort van muziek smeekt om als (mede) sfeerbepalende track onder een fraaie film te worden gebruikt.

    Ik kijk er altijd naar uit, naar je nieuwe stukjes. Heel leuk. Over eigen signatuur gesproken...
    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top