Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    418

    Standaard Nieuwe gitaar! suggesties?

    Hallo,

    Ik zoek een nieuwe akoestische gitaar.
    Het liefst 1 die van internet af kan kopen.

    Budget: 200 tot 230 euro (dunne hals!)

    Ook zou het leuk zijn als de gitaar er wat appart uit ziet. (geen must) leuk kleurtje ofzo.

    Hiervoor had ik een fender akoestische maar die is kapot gegaan.
    En ik moet dus een nieuwe.

    Hopelijk heeft iemand wat tips.

    Mvg,T
    Richwood RD-12 CEBK TE KOOP!
    VOX AD15VT-XL TE KOOP!

  2. #2
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Er is de Yamaha F-370, de Yamaha FG-700 (die heeft een massief bovenblad), als ik bijvoorbeeld HIER kijk. Over Recording King heb ik ook goede verhalen gehoord.

    Maar ik zou je eigenlijk willen adviseren in een winkel er eens een stel te gaan proberen. Ten eerste is dat leuk om te doen, maar je zult ook verbaasd staan van wat voor een grote verschillen in klank er kunnen zijn binnen één prijsklasse. Vooral bij akoestische gitaren kan dat veel uitmaken. Probeer ook eens een gitaar van boven je budget, zodat je weet wat er mogelijk is, hoe een betere gitaar klinkt. Dan weet je beter waar je naar moet zoeken.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaurentB Bekijk bericht
    Er is de Yamaha F-370, de Yamaha FG-700 (die heeft een massief bovenblad), als ik bijvoorbeeld HIER kijk. Over Recording King heb ik ook goede verhalen gehoord.

    Maar ik zou je eigenlijk willen adviseren in een winkel er eens een stel te gaan proberen. Ten eerste is dat leuk om te doen, maar je zult ook verbaasd staan van wat voor een grote verschillen in klank er kunnen zijn binnen één prijsklasse. Vooral bij akoestische gitaren kan dat veel uitmaken. Probeer ook eens een gitaar van boven je budget, zodat je weet wat er mogelijk is, hoe een betere gitaar klinkt. Dan weet je beter waar je naar moet zoeken.
    Goed idee! zal morgen eens even een gitaar testen.
    Maar ben hem wel van plan bij musicstore te kopen. aangezien daar alles vele male goedkoper is.
    Richwood RD-12 CEBK TE KOOP!
    VOX AD15VT-XL TE KOOP!

  4. #4
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Hou er rekening mee dat, wederom vooral akoestisch, zelfs twee exemplaren van hetzelfde typen kunnen verschillen in kwaliteit. Maar goed, je hebt altijd een terugstuurmogelijkheid met die webshops, dat wel.

  5. #5

    Standaard

    Ik vind het eerlijk gezegd wat dubieus om een gitaar bij een muziekwinkel uit te proberen en hem dan omdat hij 10/20 Euro goedkoper is, bij een webshop te kopen. Dat Vele malen goedkoper van de Topicstarter zal sowieso erg meevallen, zeker in deze prijsklasse.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    418

    Standaard

    Nou ik had vandaag een leuke ibanez in mijn handen van 130 euro.
    Maar die stond Thoman voor 90 euro

    Maar heb toch liever iets meer kwaliteit, dus dat word hem niet.
    Ga waarschijnlijk gewoon weer voor dezelfde fender cd120
    Richwood RD-12 CEBK TE KOOP!
    VOX AD15VT-XL TE KOOP!

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    20 maart 2011
    Locatie
    Belgie
    Berichten
    77

    Standaard

    Ik heb een Alvarez AD 30 gekocht een tijdje terug...leuk ding en binnen je budget...

  8. #8

    Standaard

    Veelah V1D is een heel aardige gitaar voor die prijs. Ik zou voor 250 euro echter eerder tweedehands gaan zoeken; het aanbod in die prijsklasse is echt groot en je kunt dan wellicht een klasse beter kopen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Meestal is een van de eerste reacties het advies om wel een gitaar met massief bovenblad te kiezen.
    Bij deze dus.
    ALLES IS VERKOCHT!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Het hout van een gitaar in deze prijklasse is toch al niet van de hoogste kwaliteit, de meerwaarde van een massieve top, die vervolgens zelf ook niet van de hoogste kwaliteit hout is, zie ik in dit geval dan ook niet echt behalve als verkoopargument. Daarbij zijn er meer en mogelijk zelfs belangrijkere klankbepalende eigenschappen buiten de materialen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top