Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 57
  1. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    @Mega
    Muziek, dans, schilderen, plateelwerk, you name it (en dus ook bassen) is alleen dan interessant, als het iets losmaakt bij de mensen die er van genieten of kotsen.
    Het is eigenzinnig, en hoe eigenzinniger, des te groter worden de tegenstellingen tussen de pro's en con's.

    Ik zou daar beretrots op zijn. Want kijk eens weeeeeken nadat je m hebt gepost vliegen de veren er nog over in het rond.


    Als je op jouw leeftijd al iets van perfectie in je vingers zou hebben, zou ik er een bijzonder groot voorstander van zijn om iets anders te gaan doen.
    Op jouw leeftijd perfect zijn, is een illusie en een heel boze droom. Na twee jaar daarvan te hebben genoten val je ten prooi aan verveling, razendsnelle mevrouwen, slanke of verkeerde auto's en substanties die ook in Brabant niet mogen.

    Ook niet in Amsterdam, alhoewel de afgelopen zaterdag weer heel wat mensen met vreemd groot pupillen-ogen hier uit de tram stapten.
    Ik hoop dat je lekker op het ingeslagen pad verder gaat. Valt er nog heel wat te genieten/bekvechten/kotsen. Wat zou het saai worden anders hè?
    Vriendelijke groet, Gus
    Sjakie niet overdrijven men is aan het doorneuzelen over functie van een basgitaar maar vooral op de man aan het spelen
    als je dit stukje met een beetje kennis van zaken beluisterd ,weet jij ook wel dat het niet zo geweldig is
    maar jij heb een beetje de neiging om bij elk hier geplaatst melodietje te reageren als of de nieuwe mozart is opgestaan
    Heel erg lief van je maar geef mensen geen valse hoop
    of mega het echt in zich heeft om te componeren en spelen als een von wooten kunnen we pas na een liedje of tien zeggen (of zo0)
    wat er nu staat is een matige compositie die door waarschijnlijk te weinig oefenen ook nog eens niet goed gespeeld wordt

    plieze kom niet met vangooooooh argumenten

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Wat heeft Van Gogh hier nou weer mee van doen.

  3. #33

    Standaard

    Van Gogh had ook een probleem met z'n oren

  4. #34

    Standaard

    Dat er voor Van Gogh een echt museum zou worden geopend, was iets dat ik nooit had gedacht.
    In zijn tijd werd ie met dédain bekeken.

    Zijn vriendinnetje maakte het zelfs uit, zonder afscheidswip nog wel.
    'Oorbèl, zei ik, stakker', zei ze.

    Kennelijk, Jannnus, heb ik meer respect voor jouw mening dan jij voor de mijne. Ik ben daar helemaal senang mee.
    Vriendelijke groet, Gus

  5. #35

    Standaard

    Hé Gus, tis wel knap maar het is gewoon gitaarspelen op de bas. Wat hij daar speelt zal toch veel beter op een gitaartje klinken lijkt mij?

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Zucht... daar gaan we weer...

  7. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoldergitarist Bekijk bericht
    Hé Gus, tis wel knap maar het is gewoon gitaarspelen op de bas. Wat hij daar speelt zal toch veel beter op een gitaartje klinken lijkt mij?
    Wat ik, kennelijk niet zo succesvol, naar voren heb geprobeerd te brengen:
    - bas is een volwaardig ding
    - staat als instrument op zichzelf
    - is eindelijk volwassen aan het worden
    - is hard werken
    - doordat 80% alleen een beetje de grondtoon meedreunt met de rest
    - wordt het niet altijd serieus genomen
    - etc

    Daarbij komt dat mensen die iets anders doen dan de rest zelden daarvoor worden gewaardeerd en kritiek krijgen dat het zo niet hoort.
    Elders staat een filmpje van een banjospeler die een AC/DC riff op zijn banjo speelt. Hilarisch.

    Wat Mega hier speelt kan desnoods op de tuba, maar hij heeft zijn nek uitgestoken (want bassist) en heeft het gelukkig op de bas gedaan. En ja, daar ben ik blij mee. Want getalenteerd en andere aanpak is meer dan een plus een.

    Hoe die het heeft gedaan (looping of sound on sound) is een kwestie van het kiezen van het gereedschap. Ook de vraag hoe ver je gaat oefenen of perfectioneren is een persoonlijk keus. Maar goed ook, want zoals iedereen hier wel weet laat ik mij recorder lopen bij het componeren. Iets dat über slordige dingen tot gevolg heeft, maar mij wel in staat stelt tot een bepaalde manier van werken. Zou dat niet mogen? Da's dan jammer.

    Of Mega hiervoor bewust heeft gekozen of niet is bij een bedroom recording ook niet interessant. Je laat een idee of een aanpak horen en als die in muzikaal opzicht iets te bieden heeft, ben ik (inderdaad) al snel verrast. Want dat wijkt dan af van de mainstream en de formats à la Hollents Kot Tellent.
    Dat zijn stukken die tot in het maniakale zijn door geoefend. En je hoort wat daar het gevolg van is.
    Nog even en we krijgen hier mevrouw Kaagman.

    I rest my kees. Er zal best wat op af te dingen zijn, maar dit is mijn mening. Als we het allemaal altijd eens zouden zijn, valt zo'n forum al snel stil. @Jannnus: C'est la ton......
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 7 augustus 2014 om 07:57 Reden: le ton of la ton.? Afijn, mijn Duits is minder goed.....

  8. #38

    Standaard

    Hoezo eindelijk volwassen aan het worden?

    Volgens mij en ik denk het merendeel van de muzikanten zeker, is bas een volwaardig instrument en een heel belangrijk instrument in elke band.
    Oeps sorry je zei volwaardig !
    Haal bij alle nummers die je kent de bas er uit en er blijft zelden iets staan.
    Dat veel bassisten alleen de grondtonen is misschien een gebrek aan kunde maar ook een smaak kwestie.
    Voor mij moet een bas pas opvallen als je hem niet hoort, alhoewel een lekkere duidelijke basriff zeker ook welkom is.

    Mij is trouwens niet helemaal duidelijk of mega een bassist is of een gitarist die een stukje bas speelt.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Nog beter vind ik het als de bas alleen in eerste instantie niet opvalt, maar bij nader luisteren allerlei trucjes en grapjes uithaalt. Nu gaat het echter over de rol van een bas in een band, wat bij een stukje solo bas minder belangrijk is.
    Onder "volwaardig instrument" versta ik ook wel het feit dat het op zichzelf kan staan. Iets wat een bas als het erop aankomt misschien nog wel beter kan dan een gitaar. Een bas heeft immers een vol, bassig geluid, maar ook hogere frets (met natuurlijk nog wel een typische ronde basklank), zoals hier gedemonstreerd. Bariton ftw .

    Even op een zijspoor: dat een bas vaak de rol van "(slechts) vulling van het laag" toebedeelt krijgt, vind ik best een tikkeltje arrogant (als een soort collectieve houding). Het lijkt mij iig flink saai om als gitarist in een band verteld te worden dat ik er alleen ben ter vulling van het mid hoog en dat ik vooral niet moet zorgen dat ik opval door melodietjes en andere fratsen.


    Kortom, ik vind het geluid van een bas mooi en kan er prima naar luisteren. Kan ook best wat meer gewaardeerd worden.

  10. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Wat ik, kennelijk niet zo succesvol, naar voren heb geprobeerd te brengen:
    - bas is een volwaardig ding
    - staat als instrument op zichzelf
    - is eindelijk volwassen aan het worden
    - is hard werken
    - doordat 80% alleen een beetje de grondtoon meedreunt met de rest
    - wordt het niet altijd serieus genomen
    - etc

    Daarbij komt dat mensen die iets anders doen dan de rest zelden daarvoor worden gewaardeerd en kritiek krijgen dat het zo niet hoort.
    Elders staat een filmpje van een banjospeler die een AC/DC riff op zijn banjo speelt. Hilarisch.

    Wat Mega hier speelt kan desnoods op de tuba, maar hij heeft zijn nek uitgestoken (want bassist) en heeft het gelukkig op de bas gedaan. En ja, daar ben ik blij mee. Want getalenteerd en andere aanpak is meer dan een plus een.

    Hoe die het heeft gedaan (looping of sound on sound) is een kwestie van het kiezen van het gereedschap. Ook de vraag hoe ver je gaat oefenen of perfectioneren is een persoonlijk keus. Maar goed ook, want zoals iedereen hier wel weet laat ik mij recorder lopen bij het componeren. Iets dat über slordige dingen tot gevolg heeft, maar mij wel in staat stelt tot een bepaalde manier van werken. Zou dat niet mogen? Da's dan jammer.

    Of Mega hiervoor bewust heeft gekozen of niet is bij een bedroom recording ook niet interessant. Je laat een idee of een aanpak horen en als die in muzikaal opzicht iets te bieden heeft, ben ik (inderdaad) al snel verrast. Want dat wijkt dan af van de mainstream en de formats à la Hollents Kot Tellent.
    Dat zijn stukken die tot in het maniakale zijn door geoefend. En je hoort wat daar het gevolg van is.
    Nog even en we krijgen hier mevrouw Kaagman.

    I rest my kees. Er zal best wat op af te dingen zijn, maar dit is mijn mening. Als we het allemaal altijd eens zouden zijn, valt zo'n forum al snel stil. @Jannnus: C'est la ton......
    Vriendelijke groet, Gus
    enige wat ik zeg dat dat in dit geval gewoon niet waar is
    denk aan pastorius
    von wooten en zelfs good old bootsy

    gezeur over functie van instrumenten laat ik aan anderen over

    muziek met alleen een ritme sectie ????
    kan toch niet
    ooh wacht.....uitverkochte avond vullende voorstellingen

    viool in country NEEEEEEEEEEEEEEEEE kan niet mag alleen in orkest onder begeleiding van een dirigent
    ect

    daar bemoei ik me dus niet mee

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top