Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 57
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik zie hier geen enkele post welke aangeeft dat jouw mening gelijk aan die van de ander zou moeten zijn?

  2. #22

    Standaard

    Grappig aangezien jij met een lullige reactie kwam "oh ..... joh", of zeg je dat ook tegen iemand waar je het mee eens bent.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Tunes, ik kan me niet herinneren dat je iets over dit stuk hebt gezegd.. je hebt alleen gezegd dat t volgens jou raar is om dit te maken omdat t niks met basgitaar te maken zou hebben. En zo'n reactie moet dan gelijk behandeld worden? Ik zie een bas en ik zie iemand erop spelen.
    Dat jij een principe hebt dat alles dat niet een gemiddeld basloopje is, geen (echt?) basgitaar spelen is, is mbt dit stukje misschien iets minder relevant. Dit is namelijk niet bepaald een gemiddeld basloopje. Nee? Oh..

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    Grappig aangezien jij met een lullige reactie kwam "oh ..... joh", of zeg je dat ook tegen iemand waar je het mee eens bent.
    Grappig? Oke, nou ja, ieder zijn humor.

    'Lullig' nogal een beetje overdreven.

    En nee, ik zeg nergens dat jij het met mij eens moet zijn. Dat denk jij er misschien bij, prima, maar ik (en voor zover ik hier de posts goed interpreteer) en geen ander hier vinden dat.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    Tunes, ik kan me niet herinneren dat je iets over dit stuk hebt gezegd.. je hebt alleen gezegd dat t volgens jou raar is om dit te maken omdat t niks met basgitaar te maken zou hebben. En zo'n reactie moet dan gelijk behandeld worden? Ik zie een bas en ik zie iemand erop spelen.
    Dat jij een principe hebt dat alles dat niet een gemiddeld basloopje is, geen (echt?) basgitaar spelen is, is mbt dit stukje misschien iets minder relevant. Dit is namelijk niet bepaald een gemiddeld basloopje. Nee? Oh..
    Nee hoor ik heb nergens gezegd dat het raar is, ik heb gezegd dat het VOOR MIJ niets met bassen te maken heeft (ik heb dus wel iets over het stuk gezegd)
    Ook wordt mij meteen een principe toe geschreven ????

    En nee het is geen gemiddeld bas loopje het is een compositie, een muziek stuk dat verder gaat dan wat ik bassen vind.
    Voor mij is bassen de verbinding tussen melodie en ritme, en dat mag best meer dan een standaard bas loopje zijn hoor.

    Ik heb net nogmaals de moeite genomen om het stuk te luisteren en ook nu vind ik het niet iets wat VOOR MIJ met bassen te maken heeft. Zoals anderen ook al zeiden, het is gitaar spelen op een bas (voor mij he, het is een mening).

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    Nee hoor ik heb nergens gezegd dat het raar is, ik heb gezegd dat het VOOR MIJ niets met bassen te maken heeft (ik heb dus wel iets over het stuk gezegd)
    Ook wordt mij meteen een principe toe geschreven ????

    En nee het is geen gemiddeld bas loopje het is een compositie, een muziek stuk dat verder gaat dan wat ik bassen vind.
    Voor mij is bassen de verbinding tussen melodie en ritme, en dat mag best meer dan een standaard bas loopje zijn hoor.

    Ik heb net nogmaals de moeite genomen om het stuk te luisteren en ook nu vind ik het niet iets wat VOOR MIJ met bassen te maken heeft. Zoals anderen ook al zeiden, het is gitaar spelen op een bas (voor mij he, het is een mening).
    Je noemt dat principe nu zelf. Iets dat op bas gespeeld is moet voldoen aan wat door jou (en inderdaad voor jou) als "bassen" is vastgesteld (ritme en melodie verbinden). Iets dat daar niet aan voldoet kan je blijkbaar alleen bestempelen als "voor mij niet basachtig". Ik snap dat t jouw mening is, maar vind het vreemd dat het je belet om daarnaast ook je mening te geven over het stuk zelf ipv de gebruikte middelen. Magoed,
    peace.

  7. #27

    Standaard

    Nee hoor, jij zei dat ik alleen maar standaard basloopjes als bassen zag. Vreemd hoor de aanname dat dat als ik dit niet wat vind dat ik dan dus alleen maar standaard basloopjes wil.
    En zelfs in het laatste stukje waarop je reageerd heb ik gezegd dat dat helemaal niet standaard hoeft te zijn, het staat er gewoon zwart op wit.

    Mijn mening over het stuk ?
    Tja het is nogal kort en ik hoor een stuk wat gelooped wordt en waarna er wat overheen gesoleerd wordt. Afgezien van dat het op bas is niet heel veel anders dan wat hier wel meer wordt gepost (maar dan op gitaar).
    Timing is niet overal even lekker, maar al met al heel behoorlijk gespeeld.

  8. #28

    Standaard

    @Mega
    Muziek, dans, schilderen, plateelwerk, you name it (en dus ook bassen) is alleen dan interessant, als het iets losmaakt bij de mensen die er van genieten of kotsen.
    Het is eigenzinnig, en hoe eigenzinniger, des te groter worden de tegenstellingen tussen de pro's en con's.

    Ik zou daar beretrots op zijn. Want kijk eens weeeeeken nadat je m hebt gepost vliegen de veren er nog over in het rond.

    Als je op jouw leeftijd al iets van perfectie in je vingers zou hebben, zou ik er een bijzonder groot voorstander van zijn om iets anders te gaan doen.
    Op jouw leeftijd perfect zijn, is een illusie en een heel boze droom. Na twee jaar daarvan te hebben genoten val je ten prooi aan verveling, razendsnelle mevrouwen, slanke of verkeerde auto's en substanties die ook in Brabant niet mogen.

    Ook niet in Amsterdam, alhoewel de afgelopen zaterdag weer heel wat mensen met vreemd groot pupillen-ogen hier uit de tram stapten.
    Ik hoop dat je lekker op het ingeslagen pad verder gaat. Valt er nog heel wat te genieten/bekvechten/kotsen. Wat zou het saai worden anders hè?
    Vriendelijke groet, Gus

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    Nee hoor, jij zei dat ik alleen maar standaard basloopjes als bassen zag. Vreemd hoor de aanname dat dat als ik dit niet wat vind dat ik dan dus alleen maar standaard basloopjes wil.
    En zelfs in het laatste stukje waarop je reageerd heb ik gezegd dat dat helemaal niet standaard hoeft te zijn, het staat er gewoon zwart op wit.
    Oke oke, je neemt het woordje standaard nu wat al te kritisch op. Het was meer bedoeld als "volgens standaarden" dan als onorigineel/ongeinspireerd.
    Als je een halve mening geeft, gaan mensen vanzelf dingen aannemen om redelijkerwijs te kunnen discussieren. Die aannames komen ook niet uit de lucht. Je zegt hier trouwens voor het eerst dat je dit niet wat vindt. Als je gelijk had gezegd: ik vind dit niet wat, omdat iets op basgitaar niet hoort (!) te klinken als iets op gitaar, dan had ik niet hoeven graaien. Dan had ik simpelweg kunnen reageren door te vragen waarom zo'n verwachting/principe ervoor zorgt dat je het hele stuk gelijk niks vindt (voordat je me gaat betichten van woorden in de mond leggen: niet wat = niets).


    Mijn mening over het stuk ?
    Tja het is nogal kort en ik hoor een stuk wat gelooped wordt en waarna er wat overheen gesoleerd wordt. Afgezien van dat het op bas is niet heel veel anders dan wat hier wel meer wordt gepost (maar dan op gitaar).
    Timing is niet overal even lekker, maar al met al heel behoorlijk gespeeld.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dunhill1 Bekijk bericht
    Het komt op mij net zo vreemd over als dat iemand bijvoorbeeld bij A-C/dc de baspartijen op een telecaster (of een banjo)
    gaat proberen te doen.
    Zoiets.
    refereer je hier aan haha?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top