Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 57
  1. #11

    Standaard

    Vooropgesteld dat ik het je niet na doe....

    Ik begrijp dit eerlijk gezegd niet goed. Als je dit soort dingen wilt spelen dan kun je dat toch gewoon beter op een een gitaar doen?
    Gitaarpartijen op een bas spelen, waarom zou je?

    En dan ook nog een looper eronder.

    Als we Dan toch gaan foppen met electronica, pak dan een gewone gitaar met een octaver op 100%.
    Scheelt een boel blaren op je vingers

    Wel dikke duim omhoog voor je effort!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ehm... omdat het door n bassist geschreven is en op n basgitaar gespeeld wordt en ook zo klinkt?

  3. #13

    Standaard

    Ehm omdat het het klinkt als een gitaarpartij, gespeeld door een gitarist en alleen een tikkie aan de lage kant klinkt voor een gitaarpartij?

    Laat ik m'n gedachtengang wat verduidelijken:
    Het komt op mij net zo vreemd over als dat iemand bijvoorbeeld bij A-C/dc de baspartijen op een telecaster (of een banjo)
    gaat proberen te doen.
    Zoiets.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Het klinkt voor mij helemaal niet als n gitaarpartij. Ik ken niemand die zulke composities op gitaar schrijft.

    Maar goed, blijft staan dat het door n bassist op en voor een basgitaar is geschreven en dat dan de vraag "waarom op n basgitaar" n beetje apart is

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Leuk stukje muziek en goed gespeeld .

    Bovendien onmogelijk na te maken op gitaar. Klank is echt anders.

  6. #16

    Standaard

    Haters gonna hate. Ik vind het lekker. En ook ik vind dat het onmiskenbaar basgitaarstukje is. Mensen die altijd 'waarom' zeggen... Soms kun je dingen ook gewoon accepteren en ze beschouwen zoals ze zijn en niet zoals ze volgens jouw perceptie hadden moeten zijn.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dunhill1 Bekijk bericht
    Het komt op mij net zo vreemd over als dat iemand bijvoorbeeld bij A-C/dc de baspartijen op een telecaster (of een banjo)
    gaat proberen te doen.
    Zoiets.
    Krijg je Hayseed Dixie, te gek johh !!
    En je hebt ook zo een dude die acdc in zijn eentje op een Hamond doet, lachen.
    Persoonlijk juist groot fan van, andere invulling van de arrangementen, beetje doorpasen met de partijen.
    Maar goed, smaak.
    En ik vind dit een erg lekker bas stukje.
    En ik vind dat Megadeth erg lekker speelt, als in, niet het neerzetten van de noten, maar iedere vingerzetting lijkt een eigen dynamiek te hebben, dat waardeer ik aan muzikanten.
    Beetje een vieze eigenschap voor een sessiemuzikant, in mijn beleving vooral eenheidsworsten, die baat hebben bij zo neutraal mogelijk spel.
    Muzikanten die daar niet rechtopaf koersen, maar hun eigen ding doen, door arrangementen te verschuiven, of door een eigen dynamiek aan te brengen in iedere noot die ze spelen.
    Me like that.
    Puik stukkie, tof gespeeld.
    Ennuh, verrassend.
    Ik kom hier een heleboel jongens tegen die bijzonder goed spelen, maar er zijn er maar weinig die me verrassen, me prikkelen met hun spel, door iets anders dan precisie en techniek.
    X-factortje zeg maar.
    Megadeth zijn spel heeft dat voor mij.
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 28 juli 2014 om 21:36

  8. #18

    Standaard

    Precies Tupelo. Eigenzinnig, verrassend. Misschien niet perfect, maar zeker een eyeopener.voor mij.
    Plus ook nog een tip om eens naar een ander, verwant stuk muziek te gaan luisteren.

    Ik zeg: fijn dat dit stuk een tweede leven krijgt.
    Ik hoop dat M. Er een reden in ziet nog eens een ander stuk te posten. Talent genoeg in dat gezin.
    Echt waar.

    Vriendelijke groet, Gus

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Oh... joh...
    Ja joh, het is maar een mening he.
    Overigens vind ik de titel ook raar.
    Waarom zou een basgitaar nu opeens wel mooi klinken, of anders gezegd waarom zou een bas gitaar niet mooi zijn ?

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kefding Bekijk bericht
    Haters gonna hate. Ik vind het lekker. En ook ik vind dat het onmiskenbaar basgitaarstukje is. Mensen die altijd 'waarom' zeggen... Soms kun je dingen ook gewoon accepteren en ze beschouwen zoals ze zijn en niet zoals ze volgens jouw perceptie hadden moeten zijn.
    Dat kan, maar er wordt hier gepost en dan kan je een reactie krijgen (wat dan weer erg met smaak te maken heeft) en het rare is dat die mening kennelijk voor sommige gelijk aan HUN mening moet zijn (en zo niet dan krijg je een lullige reactie).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top