Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 57

Hybrid View

  1. #1

    Standaard Who says bassguitar can't be beautiful..


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.357

    Standaard

    Heerlijk mellow stukje, veel van jezelf in je spel, het rammelt zo hier en daar, en dat geeft helemaal niet, maakt de dynamiek helemaal goed. Vind het lekker om naar te luisteren. Dat bassen ligt je wel !

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Wat Tupelo zegt. Rammelt wat, maar erg mooi. Victor is natuurlijk te gek.

    Het mooiste solo bas stuk vind ik persoonlijk" Marie" van Dominique DiPiazza.

  4. #4

    Standaard

    Sorry dat ik het zeg (bedoel het niet negatief) maar kun je niet beter gitaar gaan spelen?

  5. #5

    Standaard

    Leuk Mega, dat ik je hier weer tref.
    Dat mag wat mij betreft best vaker.

    Trek je Van Zoldertje maar geen reet aan. Ik ben dan wel de semi loco plaatsvervangend substituut voorzitter van de Zolder fanclub. Maar dat geldt alleen voor zijn muziek.

    Van het management heeft hij een verbod om de pers te woord te staan, en waarom dat is zie je aan zijn reactie hier boven.

    Verder was deze gepost, vlak voordat ik voor zeer lange tijd met mijn lief de slaapzak/tent in verdween. Ik had in de tussenliggende tijd veel meer reacties op je post verwacht.
    Als part time bassist ben ik hier bijzonder van onder de indruk. Er zijn gelukkig meer mensen die melodieus werk maken van hun basspel en jouw post steekt daar bijzonder prettig bij af.

    Op het gebied van doe eens iets moois en eigenzinnigs op een bas? Ik vind het heerlijk.
    Het geeft mij weer hoop op een volgende post.
    Vriendelijke groet, Gus


    En dank je Fusion voor de tip van Marie!
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 3 juli 2014 om 09:18 Reden: typo

  6. #6

    Standaard

    Thanks iedereen Hij rammelt inderdaad wat; er zitten nog steeds dezelfde snaren op als toen ik 'm kocht een hele tijd terug. De hoge C-snaar snijdt dermate gigantisch hard mijn vingers in als ik speel dus erg vaak lukte het me niet om 'm op te nemen haha.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Leuk Mega, dat ik je hier weer tref.
    Dat mag wat mij betreft best vaker.

    Trek je Van Zoldertje maar geen reet aan. Ik ben dan wel de semi loco plaatsvervangend substituut voorzitter van de Zolder fanclub. Maar dat geldt alleen voor zijn muziek.

    Van het management heeft hij een verbod om de pers te woord te staan, en waarom dat is zie je aan zijn reactie hier boven.

    Verder was deze gepost, vlak voordat ik voor zeer lange tijd met mijn lief de slaapzak/tent in verdween. Ik had in de tussenliggende tijd veel meer reacties op je post verwacht.
    Als part time bassist ben ik hier bijzonder van onder de indruk. Er zijn gelukkig meer mensen die melodieus werk maken van hun basspel en jouw post steekt daar bijzonder prettig bij af.

    Op het gebied van doe eens iets moois en eigenzinnigs op een bas? Ik vind het heerlijk.
    Het geeft mij weer hoop op een volgende post.
    Vriendelijke groet, Gus


    En dank je Fusion voor de tip van Marie!
    Bedankt, tof berichtje En daar ging het me ook een beetje om, eigenzinnig. Dit kan inderdaad, zoals zolder zegt, op een gitaar. Maar ik vond het des te knapper dat Victor dit kan op een bas!

  7. #7

    Standaard

    Dit heeft voor mij niets, maar dan ook helemaal niks met basgitaar spelen te maken.

  8. #8

    Standaard

    Hé Gus, tis wel knap maar het is gewoon gitaarspelen op de bas. Wat hij daar speelt zal toch veel beter op een gitaartje klinken lijkt mij?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoldergitarist Bekijk bericht
    Hé Gus, tis wel knap maar het is gewoon gitaarspelen op de bas. Wat hij daar speelt zal toch veel beter op een gitaartje klinken lijkt mij?
    Wat ik, kennelijk niet zo succesvol, naar voren heb geprobeerd te brengen:
    - bas is een volwaardig ding
    - staat als instrument op zichzelf
    - is eindelijk volwassen aan het worden
    - is hard werken
    - doordat 80% alleen een beetje de grondtoon meedreunt met de rest
    - wordt het niet altijd serieus genomen
    - etc

    Daarbij komt dat mensen die iets anders doen dan de rest zelden daarvoor worden gewaardeerd en kritiek krijgen dat het zo niet hoort.
    Elders staat een filmpje van een banjospeler die een AC/DC riff op zijn banjo speelt. Hilarisch.

    Wat Mega hier speelt kan desnoods op de tuba, maar hij heeft zijn nek uitgestoken (want bassist) en heeft het gelukkig op de bas gedaan. En ja, daar ben ik blij mee. Want getalenteerd en andere aanpak is meer dan een plus een.

    Hoe die het heeft gedaan (looping of sound on sound) is een kwestie van het kiezen van het gereedschap. Ook de vraag hoe ver je gaat oefenen of perfectioneren is een persoonlijk keus. Maar goed ook, want zoals iedereen hier wel weet laat ik mij recorder lopen bij het componeren. Iets dat über slordige dingen tot gevolg heeft, maar mij wel in staat stelt tot een bepaalde manier van werken. Zou dat niet mogen? Da's dan jammer.

    Of Mega hiervoor bewust heeft gekozen of niet is bij een bedroom recording ook niet interessant. Je laat een idee of een aanpak horen en als die in muzikaal opzicht iets te bieden heeft, ben ik (inderdaad) al snel verrast. Want dat wijkt dan af van de mainstream en de formats à la Hollents Kot Tellent.
    Dat zijn stukken die tot in het maniakale zijn door geoefend. En je hoort wat daar het gevolg van is.
    Nog even en we krijgen hier mevrouw Kaagman.

    I rest my kees. Er zal best wat op af te dingen zijn, maar dit is mijn mening. Als we het allemaal altijd eens zouden zijn, valt zo'n forum al snel stil. @Jannnus: C'est la ton......
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 7 augustus 2014 om 07:57 Reden: le ton of la ton.? Afijn, mijn Duits is minder goed.....

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Graag gedaan! :-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top