Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    15 februari 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    44

    Standaard Welke humbucker in Telecaster?

    Gegroet allen. Ik wil de neck pickup van mijn Nash '52 Telecaster wellicht vervangen. Het mag wat meer rocken. In eerste instantie denk ik aan vervanging door een humbucker, maar ik hou ook erg van P90's. De SD Phatcats in mijn LP klinken te gek, maar ik weet niet of het ook matcht met een tele. Qua sound hou ik van een open, warme en volle klank met een randje. Mijn muziekstijl is bluesy rock. Bridge pickup is Lollar, volgens mij de '52 T.
    Ik ben benieuwd naar mensen die iets zinnigs kunnen zeggen over de volgende merken: Lollar, Lindy Fralin, Steffsen, Seymour Duncan. Andere inbreng is uiteraard ook welkom!

  2. #2

    Standaard

    Weliswaar geen humbuckers, maar ik vind dit echt een van de lekkerste tele sounds die ik ooit gehoord heb: https://www.youtube.com/watch?v=9Hs4GryqXf0. (en ja ik snap dat de gitarist door voor een het grootste deel debet aan is)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Idd, ik zou ook singlecoil houden, anders wordt het weer zo'n generieke humbuckerplank.

    Heb je een greasebucket circuit overwogen? Kost je 5 euro, beste mod die ik ooit op mn tele(master) heb gedaan. Daarin zit een heel cheap fel japans crapcoiltje (gesloopt uit een 70s matsumoku strat) en die gromt en bromt als een bronstig zwijn met die greasebucket.

    Je kunt ook gemakkelijk een beetje spelen met de waardes. Ik heb .037 waar ze hier .022 adviseren, mullard mustards.

    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik zou het op P90 houden. Klinken vaak lekker in tele's. Je noemt al een paar goede merken. Neus ook ff bij Bare Knuckle.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top