Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    Die tremola blijft niet op stemming, daar moeten de brug, topkam en stemmechanieken en/of wijze van snaren opzetten voor zorgen. Als die allemaal goed voor elkaar zijn dan blijft je gitaar netjes op stemming. Dat je brug een beetje meebeweegt is geen punt. Een stijvere brugbevestiging kan wel, maar dan heb je iets met minder frictie nodig op de zadels, zoals bijv. een rollerbrug. Maar da's geen moetje hoor.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.413

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    @Tupelo: Die P90 is inderdaad nogal hot. Samen met de humbucker geeft dat wel lekkere combinaties. Dat is een beproefd concept van Duesenberg en ik begrijp dan ook niet waarom ze nu opeens twee P90's op die Fullerton Hollow Vintage zetten.
    Agree, ik vroeg mezelf ook af hoe die gitaar zou zijn met die configuratie.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik vind alle Duesenbergs er cool uitzien, maar op dit soort gitaren wil je juist niet te hete pickups.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #14
    Member
    Geregistreerd
    24 juni 2011
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht

    @humbucker: Ja, hij blijft perfect op stemming. Daar staat die Duesenberg tremola om bekend. Wel beweegt de tune-o-matic brug een beetje mee bij tremolo gebruik. Dat geeft me een wat onbehaaglijk gevoel. Zou dat kwaad kunnen?
    Dat meebewegen van de brug is juist de bedoeling.
    Op één van de instructie filmpjes (Youtube) van Duesenberg staat het uitgelegd http://www.youtube.com/watch?v=oN5ah...=share&index=2 @ 3:25
    Ik heb zelf een Starplayer TV in black sparkle (dezelfde als uit dat filmpje) en is absoluut een "blijvert" ;-)

  5. #15

    Standaard

    Goed om te weten. Bedankt!
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top