Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard Welke double cutaway met bigsby ?

    Na een jaar of 10 wil ik toch weer aan de gitaar! Ik heb nu al een tijdje 1 te leen van mn broer, maar het kriebelt toch om mn eigen gitaar te hebben.

    Wat ik zoek: een double cutaway met een bigsby stijl tremolo.
    Wat ik al gevonden heb in deze stijl:

    Een Gretsch Electromatic G5448


    Een Hagstrom Tremar Deuce-F


    Wat kunnen jullie mij nog aanraden in deze stijl?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    2.254

    Standaard

    Zou je ons misschien nog wat meer informatie kunnen geven, zoals je budget en verdere wensen in termen van beoogde sound..? Dat maakt het adviseren makkelijker en gerichter

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Ik vind die Gretsch wel erg gaaf, maarja, daar heb jij verder weinig aan

  4. #4

    Standaard

    Kwa sound zoek ik iets dat goed klinkt voor wat bluesy-rockabilly stuff. Niks hi-gain voor mij, geen shredding ofzo. Mooie heldere clean tone is dus wel gewenst. Alsook een bigsby voor de sfeer.

    Geen strat meer, die sound heb ik vroeger al gehad en ben ik moe gehoord. Ik speel nu op de epi les paul special-2 van mn broer, en dat klinkt en voelt gewoon als de yamaha strat kloon die ik vroeger had. Dus afkooksels liever ook niet.

    Die Gretsch vind ik opzich super vet! Kheb eindelijk een winkel gevonden waar die op stock is om te kunnen gaan testen, al is dat wel pas binnen een dikke week.

    Alleen, al dat niks wordt, heb ik niet veel alternatieven meer. De hagstrom vind ik ook wel zeer mooi, vooral die headstock!, maar heeft weer heel andere pickups...

    Budget zit rond de 500.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard



    Duesenberg Fullerton. Geen ervaring mee maar wel een snoepie om te zien IMHO.


    Ibanez Artcore AS73T. Betaalbaar.


    Epiphone Riviera Custom. Zitten wel P90's op zoals je ziet. Verder zie ik bij Epi geen DC hollowbodies met trem.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb een Duesenberg Fullerton TV, het kleinere broertje van de CC die frekie laat zien. Fantastische gitaar maar wel ver boven je budget.

    Ik zou ook eens de Gretsch G5422 uitproberen. Is net iets boven je budget maar heeft denk ik wel het geluid dat je zoekt. Dat is een full hollow body dus die kan feedback geven, maar aangezien je niet hi-gain gaat spelen zul je daar weinig last van hebben.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.581

    Standaard

    Voor weinig geld heb je aan een Ibanez Artcore een hele fijne gitaar.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Voor weinig geld heb je aan een Ibanez Artcore een hele fijne gitaar.
    Eensch. Ja. Je kunt beter krijgen maar voor het geld zijn de Artcore's erg goeie players.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.581

    Standaard

    Wat mij opvalt is dat de kwaliteit behoorlijk consistent is. Ik zou een Artcore wel op Internet durven te bestellen.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NRJay Bekijk bericht
    Na een jaar of 10 wil ik toch weer aan de gitaar! Ik heb nu al een tijdje 1 te leen van mn broer, maar het kriebelt toch om mn eigen gitaar te hebben.

    Wat ik zoek: een double cutaway met een bigsby stijl tremolo.
    Wat ik al gevonden heb in deze stijl:

    Een Gretsch Electromatic G5448


    Wat kunnen jullie mij nog aanraden in deze stijl?
    Ik heb de singlecut versie gehad van deze Gretsch.
    Op zich best een lekkere plank; toffe filtertrons, speelde heerlijk soepel door kortere mensuur en licht van gewicht! Kon wel merken dat hij uit China kwam: volumeknop die vaker losging (inbusje), afwerkingsfoutjes etc, maar goed te doen :-).

    Enige waar je wel problemen mee kan krijgen is dat ie door de bigsby niet heel stemvast is -mijn exemplaar had dat althans. Ik heb twee Gretsches met een Bigsby gehad, en bij deze gitaar had ik er problemen mee.
    0.11 erop gooien hielp een hoop, maar nog niet alles.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top