Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Dat de stem gedubbeld is hoor ik en dat bedoel ik niet. Ik meen ook iets van eq te horen, beetje telefoongeluid. Het klinkt hier iig ook overstuurd. Hoe dat gedaan is weet ik niet (misschien gewoon platgecomprimeerd), maar in mijn oren is fraai anders. U vraagt kritiek, u krijgt kritiek

    Het kan overigens ook zijn dat de soundcloud compressie er nog een extra rauw randje aan geeft, ik weet uit ervaring dat dit soort platforms geluidskwaliteit niet bepaald hoog in het vaandel hebben staan. Misschien moet je zelf de originele tracks eens met de soundcloud tracks vergelijken en hoor je dan wat ik bedoel.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Oh, dat... Laten we zeggen dat dat intern al de revue is gepasseerd en ik er niet teveel over kwijt wil. Ik meen het vooral in de hogere regionen van de gitaarpartijen te horen, maar niet op alle sets. Op sommige sets klinkt het moddervet en sommige sets schijnen het niet helemaal aan te kunnen en hoor je inderdaad lichte oversturing. Ik word niet gehinderd door enige kennis op gebied van masteren, dus weet niet waar het 'm in zit. Ik ben verder wel tevreden over de verhoudingen qua volumes onderling, dus heb het er maar bij laten zitten. You win some, you lose some zullen we maar zeggen. Uiteindelijk ben ik wel hartstikke tevreden met de nummers op zich en hartstikke trots op m'n bandje, da's ook wat waard.

    Bedankt voor de kritiek, ik kan me er ook in vinden, maar ik ga 'm niet meer in de groep gooien.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Klinkt goed, maar idd, de stem overstuurt. Vind ik persoonlijk best wel storend, vooral bij het eerste nummer overstuurt ie flink. Best irritant.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb het net 's vergeleken. ...And So The Empire Falls, via Soundcloud en de mp3 versie die ik in m'n Itunes heb staan (16Bit - 48Khz - 320 kbit/s). Er zit inderdaad verschil in en de versie op Soundcloud lijkt nasaler. Weer wat geleerd en zeker mee te nemen naar een eerst volgende keer opnemen en masteren. Ik ben namelijk wel van mening dat geen enkele versie zou moeten oversturen, daar moeten we rekening mee houden de eerst volgende keer.

    Thanks voor de tip!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Ik heb daar een paar jaar geleden eens een experiment mee gedaan. Hoe het nu is weet ik niet want ik gebruik het niet meer, maar toen kon je zelf muziek in verschillende formaten uploaden (dus ook ongecomprimeerd WAV) en dan zou het in volgens soundcloud in 128kbps online komen. Echter het klinkt veel slechter. Ik heb zelf eens een wav file geüpload en ook thuis gecomprimeerd tot 128kbps en dan ook nog alle verschillende varianten (stereo, joint stereo, constant bit rate, variable bit rate...). Het maakte niet uit wat ik deed, op soundcloud klonk het altijd nog slechter in vergelijking met mijn compressie. Kennelijk gaat er nog een andere bewerking overheen of is de compressie slechter dan ze beloven.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #16

    Standaard

    Een puntje van kritiek wil je....mmm..nou ja, de zang is zeker niet slecht maar bij de stijl muziek zou het met wat meer vuur mogen. De pop-achtige zang en de metal backing bijten elkaar een beetje.
    Laatst gewijzigd door JVGM-music; 29 juni 2014 om 00:02
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik zie het niet als kritiek, meer een smaakkwestie. Ik ben persoonlijk wel erg te spreken over de zang. Ik denk dat het onderdeel is van ons geluid en echt poppy vind ik het persoonlijk niet, laat staan dat we ons profileren als metal band.

    Algemeentje; is er ook een ander alternatief dan Soundcloud? Ik vind de geluidskwaliteit wel een beetje zonde en wil de nummers op zich wel 's opnieuw uploaden en laten horen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Van wat ik me van een paar jaar geleden herinner, was soundcloud nog 1 van de betere. Iets als myspace was nog erger, althans het gratis account. Dat is gewoon het probleem van al die gratis platforms, die willen adverteren en zo min mogelijk ruimte kwijt zijn aan jouw data.

    Als je eigen webruimte of zelfs een eigen (band)site hebt, kun je daar ook een musicplayer op plaatsen en bepaal je zelf de kwaliteit.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik zie het niet als kritiek, meer een smaakkwestie. Ik ben persoonlijk wel erg te spreken over de zang. Ik denk dat het onderdeel is van ons geluid en echt poppy vind ik het persoonlijk niet, laat staan dat we ons profileren als metal band.

    Algemeentje; is er ook een ander alternatief dan Soundcloud? Ik vind de geluidskwaliteit wel een beetje zonde en wil de nummers op zich wel 's opnieuw uploaden en laten horen.
    Bandcamp
    Hoera hoera (bericht was te kort,man wilde minstens 10 tekens?)
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2011
    Locatie
    Backcorner
    Berichten
    846

    Standaard

    Klinkt lekker, hoor. Hier kan ik wel naar luisteren. Spelen jullie bij die gitaarloopjes exact hetzelfde? Of gooien jullie er ook harmonie in a la Lizzy? (hoop dat ik het goed zeg. )

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top