Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 27 van 27
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Bij die gitaarloopjes begin ik eerst laag en na twee keer ga ik mee de hoogte in, als climax zeg maar.

    @JVGM: Bandcamp is op zich wel een goeie, alleen moet ik dan een complete bandsite aanmaken en da's niet helemaal wat ik bedoel. Ik bedoel eigenlijk meer iets zoals soundcloud, echt alleen een mp3'tje uploaden. Dropbox zou nog een alternatief kunnen zijn, maar da's qua geluid en compressie niet heel veel beter. Er schijnt bij ons wel een bandsite in de koker te zitten, maar dat zal nog even op zich laten wachten. Eigenlijk zouden we dan zoiets moeten hebben als een gedeelte media inderdaad, zonder al te veel compressie. Dat ideetje gooi ik ook even in de groep, evenals Bandcamp trouwens. Dank!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Oke dan jullie willen zo graag commentaar

    * ik kan t niet goed plaatsen qua genre. Beetje stoner, beetje thrash, beetje rock, beetje heavy metal. Dat is een compliment denk ik Lekker eigen sound en stijl, goed bezig.

    * Spelen jullie wel met click track? Ik vermoed (hoop) dat sommige stukken expres langzamer/sneller gaan, maar t zweeft nogal. Sommige breaks en roffels zijn t ook net niet qua timing.

    * Gitaar sound is mij veel te wollig. Hij is op zich best mooi, qua timbre, maar te wollig, net ff te weinig definitie. Tel daarbij op dat de zang alles weg lijkt te drukken....

    * Basgitaar had steviger in de mix gemogen, zeker bij jullie stijl.

    * Zang idd storend te hard en clipt volgens. Ik plaats al jarenlang muzak op diverse platformen van soundclick (remember that one anyone?) tot bandcamp en ik heb nog nooit meegemaakt dat daardoor opeens iets clipte?

    * Vind de composities op zich wel lekker. Ik vind de zanglijnen soms erg profi overkomen. Mogen nog wel met iets meer overtuiging en soms iets zuiverder gebracht worden.

    Je wou kritiek he?

  3. #23

    Standaard

    Als muziek teveel van mijn eigen hoek van het speelveld afwijkt, luister ik liever eerst een paar keer voordat ik iets roep.
    En dan nog, voor wat het waard is...

    Veel van de argumenten zijn al langs gekomen.

    Kilometers zachter uploaden maakt, dat je wat dynamiek overhoudt. De wereld gaat aan compressie ten onder.
    Ik erger me minder aan onzuiverheid, alhoewel dat wel een puntje van aandacht is (zei Duhsjaak, die ieder lied wel een keer of drie uitglijdt).

    Fluctuaties in het tempo lijkt niet zozeer een kwestie van keuze. Strikt persoonlijk vind ik het geluid van de drums ergerlijker. Het kan zo horen in dit genre, schrijf het dan op conto van mijn onvermogen mij in je muziek te verplaatsen. Dunnig en metalig. Cozy Powell heb ik live gezien en verd..d als het niet waar was, wat een prachtgeluid die gast zonder franje uit zijn drums toverde!
    Kortom, fluctuaties mwah, geluid niet prettig.

    Bas echt harder. Als het een echte bas is tenminste. De bas hoort je tussen je benen te raken in plaats van een dunnig geluidje.
    Ronken? Ja, graag. De bassist zijn broekspijpen moeten wapperen, anders is het ruk.

    Ik kan effe niet zien wat Fusion heeft gezegd. Leve de iPad en de Apple maffia.

    Ja, in grote lijnen met F eens. In verhouding is de zang mij ook wat te hard, maar dat kan eenvoudig een keuze zijn. Leve de verschillen.
    De gitaren vind ik persoonlijk dan weer prima. Niet te plaatsen wat voor een soort etiket? OK.

    Dit stuk muziek is in essentie niks mee mis, lijkt met een paar simpele ingreepjes helemaal op te poetsen te zijn. Aan jou de keus.
    Zeg je
    - ik heb een idee hoorbaar gemaakt? In dat geval zeg ik: goe gedaan, lekker verder op deze weg.
    - ik heb een goed gerepeteerd stuk muziek gepost? In dat geval: neem s.v.p. De moeite te hermixen en zachter te masteren.

    Niet direct mijn muziek, maar fijn dat je m hebt gepost.
    Vriendelijke groet, Gus

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Over de mix, het is niet mijn mix, voor de duidelijkheid. Veel van mijn kritieken van mij over eerdere mixen zijn ter harte genomen, sommigen ook niet, waaronder een ook in mijn ogen te harde mix. Ik ben ook van mening dat het de dynamiek niet ten goede komt en dat het zo hier en daar clipt. Op sommige sets klinkt ie goed, op andere sets niet. Verhouding van volumes ben ik overigens wel erg over te spreken, maar ik heb dan ook een betere mp3 en twee hoge kwaliteit wav. versies van de nummers en dat klinkt wel echt beter. Wat betreft het overall volume, ik ga het nog 's voorzichtig proberen aan te halen...

    Wat betreft clicktrack, dat klopt. Onze drummer heeft een poging gedaan om alles met de click track mee te drummen, maar dat ging niet lekker en kwam bovendien het gevoel niet ten goede. Het klopt dat het zo nu en dan een klein beetje zweeft, maar mijns inziens komt dat de dynamiek wel weer ten goede. Persoonlijk ben ik ook niet zo'n fan van een steriel gevoel qua timing, er mag best nog iets menselijks in zitten. Bepaalde vertragingen zijn uiteraard wel expres gedaan, maar kleine verschillen in bpm uiteraard niet. Wat ik wel vooral in Cipher terug hoor, is dat ik de nodige moeite heb gehad met het soms wat zweven van de bpm. ...And So The Empire Falls stond er daarentegen wel redelijk vlot op, wat ik ook kan terug horen van mezelf. Ik hoor het aan de feel. Wel iets waarvan ik heb geleerd, maar het was dan ook mijn eerste keer in een heule echte studio.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Over de mix, het is niet mijn mix, voor de duidelijkheid. Veel van mijn kritieken van mij over eerdere mixen zijn ter harte genomen, sommigen ook niet, waaronder een ook in mijn ogen te harde mix. Ik ben ook van mening dat het de dynamiek niet ten goede komt en dat het zo hier en daar clipt. Op sommige sets klinkt ie goed, op andere sets niet. Verhouding van volumes ben ik overigens wel erg over te spreken, maar ik heb dan ook een betere mp3 en twee hoge kwaliteit wav. versies van de nummers en dat klinkt wel echt beter. Wat betreft het overall volume, ik ga het nog 's voorzichtig proberen aan te halen...
    Dynamiek. Hoera! Blijven pushen, zou ik zeggen. Krijgen de bas en drums makkelijker veel meer ballen van. Volume kan iedere luisteraar zelf wel bijstellen.

    Ik vind vooral And So The Empire Falls erg vermakelijk. Zoals gezegd, leuke stijl. Moeai .

    Loeters,

    Merijn

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Nog even terug komend op de kritiek op de bas. Ik ben de nummers nog 's goed terug gaan luisteren, zowel op koptelefoon als op m'n stereoset. De bas knalt me eigenlijk om de oren en is qua noten nog goed te onderscheiden ook. Eigenlijk vind ik dat nou juist één van de sterkste dingen aan deze mix. Euh... is de bevinding van te weinig bas niet veroorzaakt door boxen met weinig basweergave...?

    Het drumgeluid is een smaakkwestie, dat zie ik niet zozeer als kritiek.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Ik zit ook nog even met alle kritieken in het achterhoofd te luisteren over een behoorlijke HiFi installatie al zeg ik het zelf en kan er ook weinig op aanmerken. Ik ben begonnen over de zang en ik vind dat niet ok. Verder weet ik dat het gecomprimeerd is, maar daar kan ik nog enigszins doorheen luisteren.

    Gitaar te wollig? Als het wat 'dozige' karakter wordt bedoeld (want dat hoor ik) denk ik dat dat bewust is. Klinkt hier een beetje als op het eerste Foo Fighters album (dat was nog erger). Ik vind het iig zeker niet storend en wel passen.

    Drum klinken niet als Cozy Powell nee, daar noem je ook iemand op Maar ergerlijk zou ik dit niet willen noemen.

    Bas is niet moddervet en zit een beetje in de mix, het was mij niet opgevallen dat ie te zacht zou staan. Ik hoor 'm hier echt wel. Ronken en tussen mijn benen, wapperende broekspijpen, nee dat idd niet. De kick van de drums dragen daar meer aan bij.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top