Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard Snaren waar koop je die

    Mandolinesnaren kopen gaat nog wel maar snaren voor de lapsteel en dan met name die geschikt zijn voor verschillende stemmingen (zoals b.v. C6) kan ik moeilijk vinden. Waar o waar kan ik die vinden?
    ☺thanx☺

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    http://lmgtfy.com/?q=snaren+voor+lapsteel

    Zo ben ik dan ook wel weer.
    ALLES IS VERKOCHT!

  3. #3

    Standaard

    Ik google nooit, mijn vrouw weet het toch altijd beter, maar ook zij moest mij in deze het antwoord schuldig blijven. Leuk zo'n link maar dat was mijn vraag eigenlijk niet.

    Heb natuurlijk al uitgebreid op het net gezocht maar tot nu toe zonder succes, de standaard snaren zijn wel te vinden ook in Nederland maar voor een setje in C6 stemming kom ik in de USA uit en met die verzendkosten die ze daar hanteren ga ik ze echt niet daar kopen. Dus als iemand een nuttige tip heeft, heel graag.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2004
    Locatie
    Slagharen
    Berichten
    166

    Standaard

    Ik zou het toch maar eens proberen...

    http://www.thomann.de/nl/snaren_voor_steelgitaars.html

    de eerste hit die google geeft, gelijk raak.
    Musicman Axis SSMM90 - Zelfbouw Bullseye Explorer
    Friedman Runt 20 top - 2x12 V30 cabinet
    EHX Glove - Zoom G3 - Korg Pitchblack
    Guild F-130 CE NAT

  5. #5

    Standaard

    De c6 snaren bij Thomann zijn voor een pedalsteel en ik weet niet of ze ook op een lapsteel passen. De verzendkosten zijn hier €8,00 ook niet wat je noemt goedkoop.

    Ik denk dat het toch weer ebay wordt, de kosten, snaren plus verzenden gaat wel, moet er wel langer dan een week op wachten.
    Laatst gewijzigd door tully; 3 juni 2014 om 20:43

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tully Bekijk bericht
    De c6 snaren bij Thomann zijn voor een pedalsteel en ik weet niet of ze ook op een lapsteel passen. De verzendkosten zijn hier €8,00 ook niet wat je noemt goedkoop.
    Een pedalsteel heeft 10 snaren en de lapsteel heeft 6 snaren.
    Je kan de snaren ook zelf los kopen en dat kan in iedere goede muziekhandel.
    Voor C6-tuning, 015p, 017p, 022p, 026p, 030w, 036w.
    P = plain.
    W= wound.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  7. #7

    Standaard

    Ik begrijp dus dat je ook gitaarsnaren kunt gebruiken. Heb met deze informatie nog wat op het net gesnuffeld en heb een heel lijstje gevonden met de verschillende stemmingen en de snaardiktes die je daarvoor kunt gebruiken, erg handig. Als ik er iemand anders blij mee kan maken stuur ik ze wel op of post ze hier, wat het handigst is.

    Bedankt voor de tip Riny

  8. #8

    Standaard

    Ik koop altijd mijn snaren bij de groenteboer, véél goedkoper dan de gemiddelde snarenboer die je écht overal met goed advies incluus kan kopen.
    Life is too short for lousy coffee.

  9. #9

    Standaard Snaren waar koop je die

    Beetje flauwe reactie niet? Het ging om een erg specifieke snaren-vraag hier.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  10. #10

    Standaard

    Ik ben meestal geneigd om te ebayen, voor elke tweede set gaat er meestal een euro of meer af omdat ze per set goedkoper zijn dan anywhere in Nederland of Duitsland en verzendkosten meestal erg laag zijn.
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top