Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juli 2009
    Locatie
    Hier
    Berichten
    3.211

    Standaard

    Ik demp vooral met de muis van mijn rechterhand.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Stratjes zijn voor watjes 

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Heel belangrijk, dempen van snaren die je niet wil horen. Alle begin is moeilijk, ik ben nu 2,5 jaar bezig op de sax, het begint nu pas een beetje te komen.

  3. #13
    Junior Member
    Geregistreerd
    28 mei 2014
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    18

    Standaard

    Bedankt voor jullie tips ik ga ermee aan de slag.

    Ik ben nu het Blues A schema aan het oefenen en zal jullie tips mee proberen te nemen!

  4. #14

    Standaard

    dempen van snaren die je niet mee wilt laten klinken kun je ook doen met de vingers waarmee je noten fret. Dus gewoon tegen de snaar aan laten rusten die je niet mee wilt laten klinken. En oefenen, oefenen, oefenen.....

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Salu Bekijk bericht
    Bedankt voor jullie tips ik ga ermee aan de slag.

    Ik ben nu het Blues A schema aan het oefenen en zal jullie tips mee proberen te nemen!
    Concentreer je vooral op het leren van de akkoorden en snel kunnen wisselen en clean aanslaan (dus zonder de snaren die niet moeten en niet onbedoeld snaren dempen)

    Het dempen is ook iets wat steeds makkelijker vanzelf komt door de tijd, dan ram je van akkoord naar akkoord en gaat dempen vanzelf. Ik gebruik bijvoorbeeld nooit bovenlangs demping, das voor Fender mensen op een Ibanez is dat alweer anders..
    Dus omdat nou geforceerd te gaan leren.... maar ook zo: elke techniek extra is weer een extra op je mogelijkheden pallet
    Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve ) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonton Bekijk bericht
    Ik gebruik bijvoorbeeld nooit bovenlangs demping, das voor Fender mensen op een Ibanez is dat alweer anders..
    Nooit geweten dat speltechniek merk-afhankelijk is en dat daar een classificatie voor bestaat. Het is dus belangrijk om te weten waarop de TS speelt om gericht te kunnen adviseren

    edit: Ik doe het zelf dus goed, ik demp nooit bovenlangs want ik ben geen Fender-mens
    Laatst gewijzigd door Plant; 4 juni 2014 om 11:55
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #17

    Standaard

    Euhhh Plant, het tonton, da;s een tomtom die de weg kwijt is. Misschien verklaard dat het

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top