Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Volume drop voodoolab gcx??

    Hoi,

    Ik gebruik een voodoolab Gcx om een aantal effecten te schakelen. Zo nu en dan heb ik last van een volume drop.

    De routing is vrij eenvoudig:

    git-->Gcx-->loop1 (tuner) --> loop2 drive pedaal --> loop 3 clean boost--> egnater in --> egnater out-->gcx loop 4 delay--> loop 5 delay--> loop 6 flanger -->engl eindtrap in.

    Dus in kort van gitaar direct naar de gcx met een aantal effecten voor de preamp. Dan tussen de preamp en de eindtrap weer een aantal loops van de gcx.

    Ik heb kabels verwisselt, effecten afzondelijk geprobeerd maar kan niet ontdekken wat de oorzaak is.

    Kan het met onvoldoende buffer te maken hebben? Of is het beter de loop van de egnater te gebruiken ipv effecten tussen de egnater en de engl te plaatsen?

    Iemand een idee?

    Gr,
    Marcel


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Op het moment dat je volumedrop hoort kijken wat er allemaal in de signaalweg aktief is en stap voor stap uitzetten / loskoppelen totdat je de drop weer kwijt bent?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Gebruik je de Feed Thru of de Guitar In input?

  4. #4

    Standaard

    Guitar in....maar ik ben er uit. Een voedingskabeltje had een heel klein breukje. Bijzonder genoeg zorgde dat breukje voor kortsluiting dat maar een fractie van een seconde duurde. En dat twee a drie keer op een avond. Doordat het zo kort duurde leek het niet op kortsluiting. Heel apart


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  5. #5

    Standaard

    Het was toch niet een kabel breukje. Het is de GCX. Een tijdje de gcx gebruikt zonder effecten. En na een tijdje weer een paar x volume drop. Dus die kan voor reparatie


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  6. #6
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door danee Bekijk bericht
    Het was toch niet een kabel breukje. Het is de GCX. Een tijdje de gcx gebruikt zonder effecten. En na een tijdje weer een paar x volume drop. Dus die kan voor reparatie
    Hoe heb je hem dan gebruikt zonder effecten? En hoe verzie je hem van stroom?
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  7. #7

    Standaard

    Gitaar -->guitar in gcx-->output gcx-->input amp.

    Hij krijgt stroom via de orginele adapter.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top