Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23

Discussie: Welke winkel?

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Zonder je te willen kwetsen : je bericht klinkt een beetje naïef in verhouding tot het geld wat je wil uitgeven.
    Met zo'n budget je aankoop laten afhangen van een advies waarbij je ervan uitgaat dat het materiaal ook nog moet besteld worden lijkt me een beetje gevaarlijk. Je loopt dantoch de kans teleurgesteld te worden...

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Vertel is, wat is je huidige set-up, of betreft het je eerste gitaar/amp ?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Waarom niet Smitty? Ook te gekke bouwer. En een stuk betaalbaarder dan Zwier of vd Haar. Sowieso zou ik nooit naar vd Haar gaan maar ok. teveel slechte ervaringen.

    Qua amp? ik zou 1500E uitgeven voor de gitaar en 2000 a 3000 voor de amp. amp is zoveel belangijkerderderder voor je tone dan de gitaar.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Volgens mij liggen Smitty en vd Haar qua prijs voor hun strats gelijk. Beide prima bouwers en maken mooie strats, zeker checken!

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoochie Coochie Man Bekijk bericht
    Omdat ik zulke bedragen uit ga geven wil ik natuurlijk wel een goed, en vooral eerlijk advies!
    Hoochie, neem eens de moeite bij sacksioni in amsterdam binnen te lopen. Ik heb zelf best een hekel aan muziekzaken maar daar loop ik graag naar binnen. Ze hebben er verstand van gitaren en versterkers met het accent op traditioneel. Het is verder ook geen muziekwinkel maar echt een gitaarwinkel.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  6. #16

    Standaard

    Ik heb mijn telecaster en versterkers gekocht bij Guitarking in Boekel. Das voor mij de beste winkel als het gaat om kwaliteitsspullen en service. Zeker met jouw budget heb je daar een ruime keuze.

    Laten bouwen kan, maar zelf kies ik liever de beste uit een flinke selectie; er zit er altijd een tussen waar je gelijk een klik mee hebt.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Allereerst welkom hier. Hoe lang speel je al en wat heb je nu? De meesten die al langer spelen weten wel wat ze , ongeveer , willen hebben en / zoeken qua speelcomfort en geluid.
    Als je alleen een topic opent met ik heb 4500 en ik wil ook een gitaar , dan krijg je dit soort reacties. Doe eens een onderzoek waarbij je kunt aangeven of je een halsvorm , fretsoort , toetradius enz kunt aangeven. Je budget volstaat om van alles en nog wat aan te schaffen.
    Kijk eens naar de setup van Keith Richards en je komt op een `52 tele met een `57 twin als eerste keus om eens uit te proberen. De `52 tele met een humbucker in de halspositie. Ga eens buurten bij Guitar max in Den haag , Kees Dee in Amersfoort en meer van dit soort winkels.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  8. #18

    Standaard

    Ik heb trouwens onze muddy/Keith in de dop sinds zijn/haar eerste vraag hier op het forum niet meer gezien.
    Laten we eerst maar eens afwachten of er überhaupt nog naar onze goedbedoelde adviezen is gekeken......

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Gek genoeg associeer ik Muddy W. vooral met een Guild Thunderbird, hij gebruikte overigens van alles, Les Paul’s, SG’s en vooral pas later in z’n carrière die Telecaster.

    Over Keef zullen we maar helemaal niets zeggen, er zijn maar weinig gitaarmodellen die hij niet gebruikt heeft, wat versterking betreft associeer ik hem vooral met Ampeg maar ook daarin heeft hij echt van alles gebruikt.

    Wat deze mannen ook gebruiken, ze klinken altijd als zichzelf en dat zou je eigenlijk al wat moeten zeggen…….

    Het heeft helemaal geen zin om gelijk de duurste Telecaster te kopen, koop er één waarvan de hals lekker in je hand ligt en je klinkt waarschijnlijk al beter. Persoonlijk ben ik best onder de indruk van deze:

    http://www.fender.com/en-NL/series/c...-white-blonde/

    Voor die ongeveer 900,00 euro heb je er zelfs nog een mooie tweed-koffer bij en ze klinken wat ik tot nu toe gehoord heb geweldig, ze zijn alleen wel verbazend moeilijk te vinden op het moment.
    Laatst gewijzigd door kwispelhond; 2 juni 2014 om 15:40

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 december 2009
    Locatie
    tussen de achterhoek en tukkerland
    Berichten
    568

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    "Tone zit in de vingers". Zelfs met een 100% identieke setup van tienduizenden euro's ga je nog steeds als jezelf klinken
    Mee eens, weleens over (compleet andere - en duurdere....) gear van een collega gitarist gespeeld en dacht NU GAAT HET GEBEUREN ! En wat denk je.....ik klonk gewoon als mezelf

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top