Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1

    Standaard Speaker setup voor modeling

    Naast een Roland Cube 30, speel ik heel veel via de pc. Ik heb een line 6 toneport die via USB mijn gitaar met mijn pc verbindt. Voor modelingsounds maak ik gebruik van amp sims als Poulin en TSE x50 in combinatie met diverse Cabinet Impulse Responses.

    Ik heb 'live monitoring' aan staan op reaper, zodat ik over backing tracks mee kan spelen. Hetgeen wat het geluid voortbrengt is een simpel, maar prima stereo setje Hi-fi speakers ( 2 speakers van een creative 5.1 5300 setje).

    Ik vroeg mezelf af of ik met een budget van ongeveer 150 euro een paar studio monitor (actief/passief?)/hi-fi speakers aan kan schaffen, waardoor de geluidskwaliteit een stuk verbeterd. Ik ben niet echt kritisch als het gaat om een neutrale sound.

    Het gaat mij dan ook niet om het mixen, maar meer om het direct 'monitoren'

    Nu zijn studio monitoren nogal prijzig (voor mij) en vroeg ik me af of ik beter af ben met 'goede' hi-fi speakers. Of is het beter of een upgrade te doen wat betreft mijn interface?

    Ik speel vooral rock en metal, dus high gain tonen zijn voor mij belangijk.
    Zouden jullie wat advies kunnen geven?

    Bedankt!
    Laatst gewijzigd door ronalddus; 31 mei 2014 om 09:51

  2. #2
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Ik gebruik al acht jaar cheapo Behringer Truth B2031P monitors, voldoen bij mij prima. weet niet of ze nog gemaakt worden maar anders heeft Behringer vast een fijne opvolger in het assortiment.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor de reacties. Ik ga deze even bekijken en verder inlezen.
    Mijn hoofdvraag is eigenlijk: heeft het zin om met een budget van ongeveer 150E te upgraden?

    En nog een vraagje. Wat is voor mijn setup handig om aan te schaffen. Actieve of passieve monitoren?
    Laatst gewijzigd door ronalddus; 31 mei 2014 om 10:14

  5. #5

    Standaard

    hi Ronald,

    ik zou gaan voor actieve en ja 150 euro meer levert ook meer op. Voor max 300 euro zou ik het volgende kopen:
    http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html

    groet, Arjan

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Voor weinig geld heb je iets simpels zoals de genoemde Samson's of iets van Alesis. Vanaf 300 euro beginnen de "high" end monitoren, zoals de genoemde KRK en ook Mackie heeft mooie. Ik heb zelf de Mackie MR5's en die bevallen heel goed.

  7. #7

    Standaard

    Oke!
    Bedankt voor jullie input . Ik ga is even rond kijken of ik wat duurdere monitoren op de tweedehands markt kan scoren

  8. #8

    Standaard

    En bij voorkeur actief he!

    http://link.marktplaats.nl/m815272581

    Die alesissen hebben best wat laag dus voor gitaar is dat wel lekker.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  9. #9

    Standaard

    Nogmaals dank!

  10. #10

    Standaard

    Nog een vraagje. Ik doe dit wel even in hetzelfde topic.
    Nu heb ik een Line 6 toneport gx en in hoeverre zal de geluidskwaliteit verbeteren als je een usb interface neemt die een stapje beter is, bijvoorbeeld de scarlett focusrite 2i2?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top