Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16

Discussie: Pijn in schouder

  1. #11

    Standaard

    Yup,
    Liefst 1 keer per 3 minuten.
    Daar wordt je lekker rustig en ontspannen van

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard

    Ik meen t serieus: bij concentratie gaan mensen oppervlakkig/nauwelijks ademhalen.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #13

    Standaard

    Sorry surething, my bad.
    Het leek me gewoon nogal sterk dat je ademhaling invloed heeft op het wel of niet krijgen van pijn in je schouder.
    Daarbij is het wel waar wat ik schreef:
    Als je je adem lang genoeg inhoudt dan heb je uiteindelijk geen last meer van welk pijntje dan ook.

    Oeps,
    Doe ik het weer....
    Sorry

  4. #14

    Standaard

    't is andersom... als je gewoon door ademt bij een moeilijke passage is dat een teken dat je ontspannen blijft bij dat stuk. En onbewuste spanning is precies wat je moet hebben om blessures op te lopen. (bij het spelen of wat dan ook) Merk je dat je je adem even in houdt bij een lastig stuk kun je er donder op zeggen dat je op andere vlakken ook dingen aan spant die je helemaal niet hoeft aan te spannen. Schouders die omhoog gaan is dan een zeer waarschijnlijke kandidaat. En dat heb je niet in de gaten.

    Ook geestelijke stress (hooeft niets met het spelen te maken hebben) werkt daardoor blessures in de hand.

    Kortom, als dat ademen niet ontspannen is, let dan eens goed op wat je nog meer doet.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard

    Dank je Harald!

    Dunhill: vroeger maakte ik ook dat soort grapjes, maar mensen hun baan of hobby zien opgeven is niet grappig meer.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #16

    Standaard

    Point taken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top