Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2002
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    131

    Standaard Studio Hoeve is een feit

    hallo luitjes, ik ben er weer... tijd weg geweest maar dat hebben jullie vast niet door gehad ;P
    anyways ik wilde even aan de wereld laten weten dat ik een home-recording studio (8 sporen nu nog) heb aangelegd thuis. wip even langs op www.collinhoeve.tk en klik op studio hoeve voor meer info.
    laat effies weten wat je er van vindt en ohja mocht je gebruik willen maken van mij en/of mijn studio laat het me weten... ik ben niet duur en zeker niet slecht! ;P

    mzzls
    Collin

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2002
    Locatie
    Delft
    Berichten
    190

    Standaard

    Ik zie in je Biography dat je op het cons zit in r'dam
    ben je eerstejaars popafdeling? of 2e jaars?
    als je 18 bent ben je aardig jong daar:|
    ikzelf zit nog op de Havo voor muziek en dans ook in
    R'dam
    ben van plan muziektheather te gaan doen

  3. #3

    Standaard

    Cool dat je een studio hebt! Ik ga na de zomervakantie als het goed is ook bezig met studiotechniek.

    Even een paar opmerkingen en vragen.
    Het ziet er wel leuk uit, maar waarom leg je je synthesizer niet op je bureau? en je mengtafel is ook niet echt makkelijk bereikbaar op die manier of wel?

    Cool Edit Pro 2.0
    Cubase SX (working on it!)
    over 3000 samples & FX
    Ik hoop voor je dat dat allemaal legaal is, want anders zou ik die studio voorlopig nog maar niet verhuren hoor... kun je gedonder mee krijgen uiteraard.

    Hoe bevalt die Superlux microfoon trouwens? mooi geluid? En hoe bevallen die monitoren? Ik heb zelf nog steeds monitoren en een goede microfoon nodig, maar het moet allemaal wel zo low budget als het kan (en dan wel zo kwalitatief mogelijk... moet er wel wat aan hebben natuurlijk)

    Oja en nog 1 vraag: moet er geen isolatiespul op je muren?
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2002
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    131

    Standaard

    om 2 vliegen in 1 klap te slaan:
    ik doe nu het 2e jaar docent muziek, en ben nu 19 dus wel enigzinds jong daar ja =]

    en ik heb op de achtermuur geluidsisolatie laten aanbrengen om reflexties van bv. lange bastonen te voorkomen (liggende golven) die superlux mic is de bom! (zeker voor 19 euro =]) en die synth staat daar omdat hij net niet op mijn bureau past, ik ben ook geen toetsenist maar een gitarist en kan niet zo goed piano spelen dus ik gebruik hem ook bijna niet, die pod die midden op mijn bureau staat daarentegen.... =]
    en de mixer hoef ik alleen te gebruiken als de input source van instrumenten te laag is en dat doe je alleen voordat je gaat opnemen, mixen en masteren doe ik digitaal met een berg plug-ins

    volgens mij was dat het wel he? ;P
    bedankt voor de reacties dudes
    mzzls

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2002
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    131

    Standaard

    oh dit was ik nog vergeten, die monitoren... die zijn echt helemaal te gek en super goedkoop, ik zou ze gewoon nemen als ik jou was...... krijg je geen spijt van!

  6. #6

    Standaard

    heb je die monitoren ook met anderen vergeleken? en zo ja, met welke?
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.053

    Standaard

    he collin,
    hoe doe je dat op locatie dan, sleep je je pc mee? Ik heb zelf een vergelijkbaar studiootje alleen gebruik ik me pc alleen voor masteren en doe ik het opnemen en mixen op een 8sporen harddiskrecorder.
    Heb je opnames voor Xenobia ook daar opgenomen, of was dat de dure studiograp?
    Ik kan er zelf ook niet bij dat sommige studio's zo veel geld vragen voor een half eindproduct als ik sommige locale demo'tjes hoor.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2002
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    131

    Standaard

    hey, nee de xenobia demo is met mijn stuff gedaan... lekker relaxed, geen gehaast (we hebben er dus wel ongeveer 5 maanden over gedaan ) maarja... dat krijg je als het TE relaxed wordt =]
    nee mijn dure grap was met Jera, 4 dagen opnemen ---> 8000 gulden !?!?! dus dat doe ik nooooit meer :evil:
    en ja ik sleep mijn pc mee, dan weet ik zeker dat alles goed getimed erop komt te staan en kan ik gewoon 7 sporen drums opnemen zonder me zorgen te maken dat ik sporen tekort kom ;P
    en ik vind HD recorders best duur (900 ullo ofzo?)
    reeds
    dat was m weer... mzzls
    (ohja die opnames op de xenobia site zijn niet representatief voor mijn studio werk... de nieuwe opnames komen eraan! =])

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2002
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    131

    Standaard

    ohja om even een indicatie te krijgen... wat vraag jij voor een opname sessie? en heb je veel klanten? want bij mij loopt het niet echt storm ofzo =]

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door collin hoeve
    nee mijn dure grap was met Jera, 4 dagen opnemen ---> 8000 gulden !?!?! dus dat doe ik nooooit meer :evil:
    8000 gulden is 3630 euro! daar kun je zelf ook zo'n beetje een basisstudio'tje voor inrichten
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top