Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Waarom geen Wilkinson brug met gecompenseerde zadeltjes. Dan ben je er al met drie tientjes.

  2. #22

    Standaard

    Je kan ook op marktplaats een super goedkope tele kopen... en die ontmantelen wat betreft hardware...
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  3. #23

    Standaard

    Die 90 euro is niet voor de brug, maar voor de slagplaat, control plate (met elektronica) en ook een brug.
    Die past alleen niet op mijn body.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ik had het toch anders aangevlogen. Je hebt een no name body en dat kan van alles zijn, hetzelfde geldt voor je neck en dan is het toch een gok of het wel lekker past. Ik was met die body naar de String gegaan en necken gaan passen tot je een fijne en goeie te pakken hebt. Zelfs die allparts necken van Rienk wijken onderling af en het is kut als je je bankpasje erin kan verliezen. Of dat je moet gaan schaven en shimmen.
    Wat tuners betreft zit je min of meer vast aan 10mm's, volgens de neck. Je body is een toploader en als je een normale brug wil heb je ferrules nodig. De meeste hardware en plastic kan je van Marktplaats plukken als het goedkoop moet.

    Al die hardware is niet zo interessant en later makkelijk te upgraden maar je body en neck moeten gelijk goed zijn anders kan je het net zo goed laten.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Waarom geen Wilkinson brug met gecompenseerde zadeltjes. Dan ben je er al met drie tientjes.
    En dan meteen even kijken of je een setje Wilkinson EZ tuners kunt bemachtigen. Ik heb mijn London City Comet geupgrade met zowel de Wilkinson brug als EZ tuners en dat bevalt prima.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  6. #26

    Standaard

    Update:
    Ik heb inmiddels de hals en de brug binnen. En zoals Pepe verwacht had, past de hals niet helemaal lekker.
    Nou wil ik de hals door een gitaarbouwer erop laten zetten om het alsnog goed te krijgen. Ben voor het plaatsen van de hals en daarna het afstellen van de gitaar 100 euro kwijt, maar ja qua budget ging ik er toch al over heen en dan wil ik het ook maar meteen goed doen. Solderen ga ik wel allemaal zelf doen ook al twijfel ik nog wel over pickups, ik speel vooral rock tot hardrock en zoek een set van niet ver boven de 75 max 100 euro, hebben jullie nog aanbevelingen?

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruben1997 Bekijk bericht
    Update:
    Ik heb inmiddels de hals en de brug binnen. En zoals Pepe verwacht had, past de hals niet helemaal lekker.
    Nou wil ik de hals door een gitaarbouwer erop laten zetten om het alsnog goed te krijgen. Ben voor het plaatsen van de hals en daarna het afstellen van de gitaar 100 euro kwijt, maar ja qua budget ging ik er toch al over heen en dan wil ik het ook maar meteen goed doen. Solderen ga ik wel allemaal zelf doen ook al twijfel ik nog wel over pickups, ik speel vooral rock tot hardrock en zoek een set van niet ver boven de 75 max 100 euro, hebben jullie nog aanbevelingen?
    Hoi Ruben, waar woon je?

    Voor Hard rock... check eens Richie Kotzen op YouTube... ook een stevige rocker met een Tele.
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  8. #28

    Standaard

    Ik woon in Hoofddorp

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top