Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 28
  1. #11

    Standaard

    maakt niet uit, bedankt voor het reageren, ik wil rond de 100-120 euro uitgeven aan de onderdelen, en dan nog de hals gaan kopen, daarna zal het een prima gitaartje worden denk ik, ik ben alleen nog een beetje bang voor het goed boren van de hals gaten, aangezien ik dat nog nooit gedaan heb, ook het afstellen wordt helemaal nieuw voor me maar dat zal wel goed komen denk ik

  2. #12

    Standaard Goede/Niet al te dure telecaster hals/onderdelen

    Het boren van de halsgaten is niet zo spannend. Het strak uitlijnen van de snaren over de hals en elementen daarentegen wel.
    Je hals moet dus perfect in lijn komen met je brug en beide elementen. Als je dat punt hebt bereikt even klemmen of anderszins fixeren en via de gaten in de body aantikken waar je de gaten moet boren.
    Finetunen met de neckplate, die klopt immers kwa afstanden. Je boor middels een stukje tape een dieptebegrenzer geven om tranen te voorkomen. Niet te zuinig boren in diameter, Esdoorn is erg hard.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Gearjunkie; 27 mei 2014 om 22:58

  3. #13

    Standaard

    dit bedoelde ik inderdaad, daarom weet ik niet of ik dit aandurf om zelf te doen.
    Zou het veel kosten om dit te laten doen?
    solderen moet me wel lukken, maar dit vind ik het risico niet waard om te nemen

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    579

    Standaard

    Ik heb mijn squier gepimpt met een hals van customworldguitarparts, was iets van 60 euro of zo, Wilkinson hardware en Tonerider pick-ups, is echt een vette gitaar geworden! En die hals voelt erg lekker!

  5. #15

    Standaard

    Bedankt voor de informatie, ik denk dat daar ook hals vandaan ga halen, wel 75 euro ipv 60 maar nog steeds erg goedkoop.
    Hardware moet ik nog even kijken, en heel toevallig wilde ik al Tone Rider pickups erin doen, deze: http://www.tonerider.com/en/pages/product/7

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    579

    Standaard

    Die heb ik er ook inzitten, ben er blij mee!

  7. #17

    Standaard

    Hahaha wat een toeval, goed om te horen

  8. #18

    Standaard

    Klinkt vet die samples van 'Tone rider' pick-ups....
    Heeft iemand ervaring met een Mexican Tele (Roadworn) - Dacht Tex Mex pick ups die ge-upgraded zijn naar Tonerider???
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  9. #19

    Standaard

    Update:

    Heb net de hals besteld, als hij hier is zal ik wel weer wat posten, nu alleen nog de hardware uitzoeken en dan begint het echte werk.

    link naar de hals:
    http://www.customworldguitarparts.co...ber-satin.html

  10. #20

    Standaard

    Nog een vraag, aangezien ik niet heel veel geld meer over heb en de hardware ook nog wat duurder is dan verwacht vraag ik mij af of dit: http://www.ebay.nl/itm/Fender-2014-T...item1e881bb8af bijvoorbeeld goed zou zijn, ik moet nog steeds een andere brug kopen, maar dat is het duurste niet. Ook al kost dit nog steeds bijna 90 euro, hoeft er daarna niet veel meer bij te komen.

    Dan komt het totaal inclusief verzendkosten (met body) op :
    body: 70 euro
    Hals: 80 euro
    onderdelen (zonder snaren, neck plate, brug en tuners): 90 euro
    Overige onderdelen: ?

    ik zit dan nu op 240 euro, weet iemand nog goede goedkope tuners?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top