Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
  1. #1

    Standaard Goede/Niet al te dure telecaster hals/onderdelen

    Hallo allemaal, ik heb heb laatst een imo een hele gave telecaster body gekocht.
    Ik kon hem gewoon niet niet kopen. Dus die heb ik zonder al te veel na te denken gekocht, maar ja nu heb ik zo'n body zonder hardware zonder hals, en als je dat allemaal nog moet kopen plus nog iemand hem voor je in elkaar moet laten zetten dan wordt dat een duur grapje. Ik heb namelijk niet nog honderden euro's om erin te stoppen. Maximaal 200-250 euro eigenlijk. Ik denk dat de beste optie zou zijn om een 2e hands squier te kopen en daar de onderdelen van over te zetten maar ik hoor graag andere suggesties/ideeën.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Allparts hals bij de Plug in Amsterdam. Ik betaalde 5 jaar terug zo'n 125 euro. Zoek een tweedehands setje Fender Nocaster pickups, soldeer en monteer de boel zelf en je hebt een hele leuke Tele.

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie!
    Net op internet zag ik ze zo snel niet voor minder dan 170 te koop, maar ik vind wel wat.
    Ik heb ook nog een vraag over de brug, deze body heeft 3 gaten ipv 4 en is niet string trough, ik heb nog nooit zo'n type brug gezien.
    Waar kan ik deze überhaupt kopen?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Heb je een foto van de body? Je kunt eens bij Tonefactory kijken: http://www.tonefactory.nl/gitaar-bas...t=407&limit=60

  5. #5

    Standaard

    bedankt voor de link, ik denk dat deze kan werken:
    http://www.tonefactory.nl/squier-gen...ty-tele-chrome
    of anders deze:
    http://www.tonefactory.nl/brug-staar...r-through-body

    Hier een foto
    Laatst gewijzigd door ruben1997; 27 mei 2014 om 20:58

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Die tweede brug lijkt me beter dan de eerste. De eerste heeft ook nog twee schroefgaten bij het element, terwijl die gaten niet in je body zitten. De afstand tussen de schroefgaten in de tweede brug zijn 32,5mm op de tekening te zien. Klopt dat met jouw body?

    Ik zie alleen ff niet het de snaren bevestigd moeten worden op de brug.

  7. #7

    Standaard

    Als je kijkt naar dat kaartje met die afmetingen zie je dat in de achterkant 2 rijen gaten zitten, 1 rij is dan voor de snaren gok ik.
    En maakt het verder nog veel uit dat het een vrij goedkoop ding is?

    En ja dat klopt van de afstand

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Nee die gaten zijn voor als je string-through-body gebruikt. Waarschijnlijk zitten in het opstaande achterkantje ook gaatjes waar je snaren doorheen moeten, over je zadel heen richting je topkam.

  9. #9

    Standaard

    die bedoelde ik, let op het kleine dingetje links onder

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Oh ja, sorry je hebt gelijk. Ik had je verkeerd begrepen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top