Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15

Discussie: les geven

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2014
    Locatie
    Vlijmen
    Berichten
    192

    Standaard

    Bedankt senior members

  2. #12

    Standaard

    Steve Morse over het onderwerp. Die heeft toch nog een nuttige toepassing voor vibrato vanuit de vingers.

    http://www.stevemorse.info/interview...tarplayer.html

    En de clapton vibrato die ik bedoel is wat hij arm vibrato noemt. Werkt mooi voor groot langzaam vibrato. Denk dat dat ik dat vroeger niet kon vooral een kracht issue is.

    Zou trouwens met bends beginnen, waarbij je ook vanuit de arm/pols moet draaien met de hand, ipv vanuit de vingers. (Deed dat vroeger ook vanuit de vingers trouwens, en dan lukte de bend over een kwart in Another brick in the wall ook.) Je bouwt dan al kracht op voor die beweging. Je hebt ook gelijk de beweging. Dan controle erbij over afstand en snelheid.
    Laatst gewijzigd door Harald; 28 mei 2014 om 08:59

  3. #13

    Standaard

    ok, ja. van die vibrato was nu gewoon een voorbeeld. wat je over dat op het gehoor oefenen zei kan ik wel beamen ben er ook mee bezig. maar hoe kan ik daar goede oefeningen bij maken? gewoon een kwestie van jammen? licks op gehoor laten uitzoeken?

  4. #14

    Standaard

    Voor een beginner, kleine simpele riffjes op gehoor laten naspelen, liefst zonder te kunnen zien wat je doet. Meestal beperk ik dat tot een pentatonische ladder in één positie en dat is al moeilijk genoeg. Akkoorden, op gehoor zeggen of het majeur of mineur is, dan evt. verminderde vermeerderde drieklanken, en dan septiemen.

    Wat ik vroeger vaak deed toen ik net begon, radio aan, en overal gewoon op meespelen. Lijntjes meezingen terwijl je speelt, of eerst zingen wat je wilt spelen, en dan uitzoeken hoe je dat kunt spelen. Van die dingen. Houd het simpel en speels.

  5. #15

    Standaard

    bedankt, daar kan ik wel wat mee

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top