Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29
  1. #11

    Standaard

    thanks!

    hmm, mijn frees heeft op stand 1 een snelheid van 8000rpm, en als ik er een stuk hout tegenaan houd vertraagt ie gelijk als een gek.. zo hard draait ie dus niet maar ik moet eerlijk zeggen dat dit voor mij ook nog niet de perfecte oplossing is.. ben nog zoekende Een dikkere schuurrol geeft ook wel een iets gladder resultaat heb ik gemerkt..

    Dit werkte iig voor het kleine hoekje in de cutaway wel heel goed, daar had ik hem met name voor gemaakt

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    als ik iets geleerd heb is het wel: gebruik de tools waar ze voor gemaakt zijn! Ik vind de frees al een rotding, waarom het lot tarten. Liever dan even met de hand dan dit.

    neemt niet weg dat ik een nagelnieuwe cilinderschuurmachine heb

  3. #13
    Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2011
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    95

    Standaard

    Deze schuuropstelling , maar dat geld echt voor alles wat geen freesje bedoeld voor hoge toerentallen is, hoort niet ingespannen in een bovenfrees.

    LEVENSGEVAARLIJK!!

    12000 plus rpm + een kleine onbelans van een paar gram (en die is er zeker met die rare klem) gevolg die as verbuigt een beetje / hapt en breekt (hoe brosser het materiaal hoe eerder) als het tegenzit ook nog af.

    Gevolg een ongeleid projectiel die zich met grote snelheid verplaats en zich overal inboord.

    Ook in jouw lichaam (bedenk zelf maar random een vitale plek).

    Het is nu goed gegaan , beschouw het een geluks moment.
    Iedere volgende keer kan anders aflopen !!!

    Gr. Ray
    Laatst gewijzigd door Ray_W; 2 juni 2014 om 13:24

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Eens, pas op met dit soort hobby achtige oplossingen. In eerste instantie ziet er het vernuftig uit, maar het genoemde gevaar moet je niet gaan tarten!!!

  5. #15

    Standaard

    haha ok ok duidelijk hij gaat de prullenbak al in

  6. #16

    Standaard

    druk gehad de afgelopen week, dus niet heel veel kunnen doen.. Wel even de tijd gehad om de blokken voor hals en kop te lijmen:


    rustig laten uitdrogen, daarna maar weer verder..

    Heb ondertussen ook besloten (aangezien het proces vrij soepel loopt en ik behoorlijk tevreden ben over het resultaat tot nu toe) dat dit wel eens mijn podiumgitaar zou kunnen gaan worden. Aangezien ik toch wel graag met Floyd Rose speel leg ik de TOM brug aan de kant en koop ik hiervoor een Floyd Rose brug. Ik moet dus nog even wachten op de onderdelen voor ik verder kan, vanwege de breedte van de nut en dergelijke..

    Heb mijn keuze laten vallen op een Ibanez Edge Pro 7. Deze zit ook in mijn RG1527 en is naar mijn mening de beste FR brug die ik ooit in handen heb gehad.. Flinke investering, maar het moet maar

    Ik heb nog even zitten spelen met het idee om er dan ook graphtech ghost saddles op te plaatsen, maar dat wordt me toch wat TE prijzig. Eerst maar zo dus

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Edge 7. Cute. Gegoten blad, zink blok... Als je een bagger trem wilt moet je vooral voor die gaan. Helemaal goed idee als later de trem het begeeft en je wilt een vervanger erin stoppen. Heel goed plan.

    NIET dus.

    Ga voor deze http://www.floydrose.com/catalog/tre...hot-rod-series Veel beter: koud gerold stalen blad, makkelijker vervangbare onderdelen (Floyd Rose, Schaller, FU tone maken allemaal upgrades) en makkelijker vervangbaar. Waarom een licenced product kopen als je bij de source een beter model kan nemen? Jammer dat ik geen 7 snaar Gotoh trem kan vinden anders had ik je die geadviseerd.

  8. #18

    Standaard

    Subtiel

    Maar thanks voor de feedback, ik heb eerlijk gezegd nog nooit een originele floyd rose in handen gehad dus daar kan ik mijn mening niet op baseren.. Wel vind ik het normale model (dus hoe de originele FR ook is) een beetje saai ogen en de manier waarop de snaren vast zitten in de brug vind ik gruwelijk irritant.. Ik heb dan persoonlijk liever de schroeven aan de bovenkant dan aan de achterkant..

    Qua speelbaarheid vind ik die Edge bruggen heel fijn. Qua duurzaamheid, ik heb die ibanez al 10 jaar en hij toont nog bijna geen slijtage.. Alleen de lak begint wat dunner te worden..

    Feit dat meerdere merken reserveonderdelen en upgrades maken is wel een pluspuntje inderdaad, mede ook omdat ik toch die upgrade voor het graphtech ghost systeem nog steeds in mn achterhoofd heb, wellicht voor de toekomst..

    Zit er qua sound ook nog veel verschil tussen?

    Ik zie wel dat (op Ebay in ieder geval) de originele goedkoper is dan de Edge.. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht, ook niet onbelangrijk

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.613

    Standaard

    Kijk ook ff naar de spacing van de studs in breedte en lengte richting. Ik weet in ieder geval nog dat de Low Pro Edge zodanig afweek dat vervangen door een gewone floyd niet 1,2,3 mogelijk was.
    147-c Guitars

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ibanez gebruikt minder (goed) materiaal dan Floyd zelf. Ze doen er losse messen op/in van gehard staal, en dat slijt nauwelijks en daarom is ie nog stabiel. Punt is dat Floyd, schaller en gotoh een plaat gebruiken, volledig koud gerold staal. Geen zink. Verschil? Meer sprankel in je hoog, laag is strakker, mid beter gestructureerd. Meer sustain.

    Doe wat je niet laten kan maar je bouwt een, in potentie, tonemonster. Wil je echt skimpen op je brug ondanks dat ie duurder is?

    Oh ja,.de zadels en klemblokjes zijn ook harder, wat op den duur ervoor zorgt dat je minder snel bramen op je brug krijgt met minder kans op snaren breken.

    Maar doe wat je niet laten kan. T zijn jouw euros. Jouw gitaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top