Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Locatie
    Raamsdonksveer
    Berichten
    249

    Standaard Graag advies over een Guild starfire lll Newark St.

    Hoi
    Iemand ervaring met de guild starfire lll Newark St. ?
    Ik wil er een beetje blues mee spelen maar ook wat Rock.
    Is dit een goede keuze?
    Kan hem kopen 1 jaar oud € 600,00
    Alle adviezen zijn welkom!
    Ik heb zelf ook al een Gibson les Paul traditional!!
    Gr

  2. #2

    Standaard

    sowieso is uitproberen de enige remedie, maar ik heb zelf de DeArmond Starfire Special II en daar is een prima stukje rock mee te spelen. Denk dat er in de Guild zelfs humbuckers zitten i.t.t. de DeArmond.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Je Gibson is een volledige solidbody (op de gatenkaas na), de Dearmond een semi-hollowbody, de Guild een full-hollowbody. Voor rock is een semi (of solidbody) denk ik veel beter geschikt

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Je hebt aan je Les Paul een prima gitaar voor blues en rock. Dat weet ik uit eigen ervaring. Met een Fender buizenbak (en die heb je ook al) kom je een heel eind. Wat wel lekker er bij is, is een tubescreamer (Ibanez) of een bluesdriver (Boss). Enne, neem vooral les en speel lekker mee met wat van die YouTube tutorials en backing tracks. Als je dat goed in je vingers krijgt, dan komt die volgende gitaar snel genoeg. Er is meer uit je speltechniek te halen, dan uit nog een gitaar. Heus.
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  5. #5

    Standaard

    dat is een prima advies, beter nog dan gitaren blijven kopen omdat je denkt dat het daarmee beter wordt, maar als je toch een gitaar extra wilt, dan denk ik dat je een goeie hebt aan die Guild. en zeker voor 600 euro....

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    dat is een prima advies, beter nog dan gitaren blijven kopen omdat je denkt dat het daarmee beter wordt, maar als je toch een gitaar extra wilt, dan denk ik dat je een goeie hebt aan die Guild. en zeker voor 600 euro....
    Volgens mij gaat deze Guild wat makkelijker feedbacken met wat overdrive dan jouw Dearmond, niet ideaal voor blues en rock (vind ik)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Locatie
    Raamsdonksveer
    Berichten
    249

    Standaard

    Oké bedankt voor jullie adviezen.
    En Hotpepper je hebt helemaal gelijk. Ik ga eerst maar eens lekker aan de gang met mijn Les Paul.
    Alleen ik ben nu aan het kijken op internet en natuurlijk YouTube naar de Ibanez tube screamer en de Boss Blues driver BD-2.
    De Boss is duidelijk daar is maar 1 model van. Maar van de Ibanez zijn een stuk of 3 modellen de duurste TS808DX €229,00 de TS808 € 209,00 de TS9 € 149,00 ik ben natuurlijk op YouTube gaan kijken en demo filmpjes gezien ook nog soms gespeeld op een les Paul.
    Enig advies welke te kiezen en waarom? Welke heeft voordelen en welke heeft nadelen? Ik heb zelf ook al wel een beetje een voorkeur, maar ik ben een leek en nog nooit gespeeld met een Boss of Ibanez!!
    Gr

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ibanez zijn heel waardevast.... Boss krijg je meestal weer half geld voor.... Kies de beste deal...

    Vergeet de Ibanez Jimini niet. Twee tubescreamers in een doos. Ideaal voor crunch en lead. (Steve Vai pedaal)
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Can be done. En bovendien is die Newark St. reeks prijs/kwaliteit een van de beste dingen die je kunt kopen momenteel op de (semi)hollowbody markt. Heb een tijdje die Starfire bas te leen gehad, en dat deed veel pijn om die weer te moeten afgeven
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top