Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard Wat betekenen de Afkortingen bij Fender zoals HSH - HSS - FSR - ASH etc

    Hallo,
    Ik zie bij de stratocasters verschillende toevoegingen staan.
    is er een lijst van wat deze betekenen
    zoals" HSH FSR HSS ASH er zullen er zeker meer zijn maar deze kwam ik tegen in advertenties op MP maar ook bij de muziekwinkels.

    (Google gaf mij geen resultaat)

    Bedankt voor een reactie.

    Met vr gr
    Han

  2. #2

    Standaard

    Ik begrijp de verwarring, bij dezen de begrippen bij de afkortingen:

    HSH - Humbucker - Singlecoil - Humbucker, oftewel welke figuratie aan pickups er in de gitaar zitten.
    HSS - Humbucker - Singecoil - Singecoil - zie bovenstaande

    FSR - Factory Special Run, speciale uitgaven die vaak tijdelijk verkrijgbaar zijn met bijzondere kleurencombinaties of materialen.

    ASH = Essen, oftewel in tegenstelling tot het vaak gebruikte Elzen heeft een ASH gitaar een body van Essen. Essen heeft een meer uitgesproken tekening en naar verluidt een meer heldere klank dan Elzen.

    gr. Timon

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Hoi Timon,

    Bedankt voor de uitleg. in sommige gevallen zien de pickups er hetzelfde uit dus best een beetje verwarrend. maar je uitleg is helder.



    Met vr gr
    Han

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    De verwarring ontstaat omdat er humbuckers bestaan die er uitzien als singlecoils. Dat zijn elementen waarvan de poles op elkaar liggen i.p.v. naast elkaar. Andersom bestaat ook. DeArmond 2000 elementen lijken Humbuckers , maar zijn singlecoils.
    Fender gebruikt wel meer afkortingen en uitdrukkingen die soms verduidelijken , maar vaak niets toevoegen. FSR is een soort limted edition met het verschil dat een FSR ook een heel jaar door geleverd kan worden. Het is dan een uitvoering die alleen in dat jaar geleverd wordt. FSR wordt ook vaak gebruikt door speciale grotere dealers ( veelal USA dealers ) die een eigen uitvoering van een instrument of amp willen hebben.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top