Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 41
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Er is echt veel verschil in karakter tussen Strats onderling volgens mij.
    Sommige bouwers (waaronder volgens mij bijvoorbeeld Smitty en Suhr) krijgen het voor elkaar om vrij consistent een gitaar met een bepaald karakter te bouwen, terwijl er bij andere bouwers (waaronder volgens mij bijvoorbeeld Haar en Patrick Koopman) veel meer verschil tussen de gitaren onderling is, met in het laatste geval volgens mij dus een groter risico dat je als je een gitaar laat bouwen er uiteindelijk eentje treft die je niet zo ligt.
    Maar goed, het blijft natuurlijk altijd een gok om iets te laten bouwen of te bestellen.

    Wat betreft Fender zelf heb ik het idee dat er met name in de Strats met rosewood toets een heel groot verschil in karakter zit, zeker in de AVRI serie ben ik al heel wat Strats met rosewood toets tegengekomen die naar mijn idee vrij droog en neuzig klonken, nu ben ik daar zelf absoluut geen liefhebber van dus ik zou deze gezien mijn ervaringen en smaak dan ook niet direct aanraden.
    De Strats met volledig maple hals lijken daarentegen stuk voor stuk een stuk consistenter qua klank, voor een allround Strat met vintage sound en feel zou je naar mijn mening zowel in de Mexican Classic Player, de American als in de American Vintage hoek de voor jou juiste gitaar kunnen vinden, gewoon een kwestie van lekker veel testen dus.
    Smitty en eventueel Nash lijken me daarnaast ook interessante opties voor je, afgaand op wat ik zo lees en mijn interpretaties daarvan.

    Een andere voetnoot die ik wil geven betreft de pickups.
    Ga niet voor minder dan Fender CS pickups, de pickups die Fender normaliter in de American of American Vintage gitaren stopt zijn naar mijn mening toch duidelijk minder.
    Andere elementen die ik ook niet zou aanraden zijn bijvoorbeeld Kinman, Fralin en Suhr, deze zijn allen in eigen zin behoorlijk modern van klank naar mijn ervaring en volgens mij dus niet geschikt voor de sounds die je omschrijft.

    Tenslotte, mocht je de gewilde gitaar (hopelijk met Fender CS pickups of iets van vergelijkbare kwaliteit met vintage karakter, naar smaak afgesteld en in mijn geval dus lekker laag voor meer adem in het geluid) gevonden hebben en uiteindelijk toch het gevoel hebben dat je nog net wat mist, probeer dan eens de tonecap te wisselen, bijvoorbeeld voor NOS High Voltage Ceramic, Luxe, Orange Drop, Roederstein of Tropical Fish al naar gelang wat je zoekt.
    Dit is mijn laatste en misschien wel grootste ontdekking die ik tot nu toe heb gedaan (bedankt Les Paul R8 / Robbert!), naar mijn mening en gevoel heeft dit zelfs meer impact dan het verschil tussen verschillende goede vintage pickups onderling, hoewel ik die allerlaatste stelling nog niet echt heb kunnen testen in de praktijk.

    Tot zover wat betreft mijn ervaringen, ik hoop dat je er iets aan hebt.

    Oh ja, wil je de echte top qua ballen en pure toon dan kan je er naar mijn mening niet omheen om een aantal Fender CS Strats te proberen (met name de Teambuilt Timeline Relic Series wil ik hier noemen), hoewel ik zelf ergens ook wel weer het idee heb dat de Fender CS Strats toch wat minder veelzijdig en allround zijn.
    Afgezien van een aantal uitzonderlijk goede 70's Strats en een enkele 50's en 60's Strat heb ik nog nooit een echte vintage Strat of wat voor Strat van welke bouwer dan ook in mijn handen gehad die voor mij wat dat betreft het niveau van een echt goede Fender CS Strat haalde.
    Laatst gewijzigd door Tristan; 3 juni 2014 om 00:42

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.793

    Standaard

    Zo. Wat Tristan zegt!

    Gek genoeg ervaar ik dat verschil in rosewood/maple ook, al heb ik dat nooit hardop durven zeggen, want ik snap niet waarom ik dat zo ervaar. Er lijkt me niet een overtuigende reden voor. Mocht je wel een mooie rosewood toets + gitaar zoeken, kun je mijn sig checken. Met deze gitaar zijn nog een paar, door Tristan genoemde, upgrades mogelijk, maar de basis is dan zeker goed. En mooi.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Die link in je sig linkt naar een thread van ongeveer 7 jaar oud, die foto's werken niet echt meer.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.793

    Standaard

    Och ja. De hostende partij heeft alles weg geflikkerd, dus ook alles wat ik vanaf daar hier ooit postte aan pics. Gitaar staat ook op MP, sig gefixt.
    Laatst gewijzigd door Dweezman; 5 juni 2014 om 12:29

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 september 2008
    Locatie
    Dutch Backcorner
    Berichten
    154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door groovieguitarguus Bekijk bericht
    Zelf heb ik een Smitty... ben er meer dan tevreden over. Mogelijkheden legio en hoogwaardige onderdelen.
    Neck - is voor mij - werelds... (
    Diezelfde ervaring heb ik ook, heb nu m'n 2e Smitty in bestelling staan bij Eric.

    De nek van mijn Smitty speelt sowieso als boter en heeft een fijne feel.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dweezman Bekijk bericht
    Och ja. De hostende partij heeft alles weg geflikkerd, dus ook alles wat ik vanaf daar hier ooit postte aan pics. Gitaar staat ook op MP, sig gefixt.
    Mooie strat, maar veel te hoge vanafprijs om te bieden.
    Deze strat raak je voor maximaal 1000 eu kwijt ben ik bang.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thierry1982 Bekijk bericht
    Diezelfde ervaring heb ik ook, heb nu m'n 2e Smitty in bestelling staan bij Eric.

    De nek van mijn Smitty speelt sowieso als boter en heeft een fijne feel.
    Wat maakt die neck zo bijzonder? De vorm, c, d, v, of manier waarop de fret uiteindes afgewerkt zijn, of is het de afgehel afstelling?

    Ben namenlijk erg benieuwd omdat nu twee mensen precies hetzelfde zeggen. Wat heeft een smitty neck wat bv een fender neck niet heeft?

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 september 2008
    Locatie
    Dutch Backcorner
    Berichten
    154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muffstuff Bekijk bericht
    Wat maakt die neck zo bijzonder? De vorm, c, d, v, of manier waarop de fret uiteindes afgewerkt zijn, of is het de afgehel afstelling?

    Ben namenlijk erg benieuwd omdat nu twee mensen precies hetzelfde zeggen. Wat heeft een smitty neck wat bv een fender neck niet heeft?
    Lastig uit te leggen, ik heb ook een stuk of 15 Fender Strats gehad en die leggen het allemaal af tegen mijn Smitty. Het algehele plaatje werkt voor mij beter, ga anders eens bij Eric langs. Overtuig jezelf (of niet natuurlijk ).

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Mooie strat, maar veel te hoge vanafprijs om te bieden.
    Deze strat raak je voor maximaal 1000 eu kwijt ben ik bang.
    Gelukkig valt dat mee ;-)

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Mooie strat, maar veel te hoge vanafprijs om te bieden.
    Deze strat raak je voor maximaal 1000 eu kwijt ben ik bang.
    Het is een AVRI 62 strat in een kleur die normaal niet op dit model aangeboden wordt. Verder is er weinig bijzonder aan. Ik denk dat ergens tussen 1000-en 1400 wel haalbaar is, waarmee 1000 wat weinig en 1400 wat veel is Maar laten we het draadje niet ontsporen.

    Ben benieuwd of de topicstarter nog wat van zich laat horen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top